تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813189364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسایی یک ویروس اینترنتی هوابرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شناسایی یک ویروس اینترنتی هوابرد تهران- ایرنا- دانشمندان دانشگاه لیورپول در انگلیس یک ویروس هوابرد را شناسایی کردند که می تواند مانند گسترش ویروس سرماخوردگی بین انسان ها، شبکه های وای فای (WiFi) را آلوده کند.


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس، دانشمندان کامپیوتر در دانشگاه لیورپول حمله ای را توسط یک ویروس رایانه ای موسوم به آفتاب پرست (Chameleon) طراحی و شبیه سازی کردند. این ویروس نه تنها می تواند به سرعت بین شبکه های وای فای در خانه ها و محل کار گسترش یابد؛ بلکه قادر است در نقاطی که دسترسی به وای فای حفاظت ضعیفی دارد، غیرقابل تشخیص باشد.
محققان می گویند در مناطق پر جمعیت نقاط دسترسی به وای فای در مجاورت یکدیگر قرار دارند و این مساله سبب می شود ویروس سریع تر منتشر شود.
آلن مارشال پروفسور امنیت شبکه در این باره گفت: زمانی که Chameleon یک AP را مورد حمله قرار دهد، می تواند اعتبار حساب تمام کاربران آن شبکه که به آن متصل هستند را جمع آوری کرده و گزارش دهد.
این ویروس سپس AP های دیگر در نزدیکی را جستجو کرده و آنها را نیز آلوده می کند.
به گفته محققان وای فای های شخصی معمولا به اندازه کافی رمزگذاری و محافظت می شوند. بنابراین این ویروس اغلب در وای فای هایی که دسترسی آزاد دارند نظیر کافی شاپ ها و فرودگاه ها گسترش پیدا می کند.
ارتباطات WiFi به دلیل آسیب پذیری های امنیتی، به طور فزاینده ای هدف حمله هکرهای رایانه ای هستند که این مساله شناسایی ویروس و دفاع در برابر آن را مشکل می کند.
وای فای (Wi-Fi) نام یک فناوری پرطرفدار شبکه های بی سیم است که با استفاده از امواج رادیویی امکان اتصال پر سرعت به اینترنت یا شبکه را فراهم می سازد.
علمی(6)**م.پ**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن