تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819495826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنجال در ترکيه در پی انتشار صدای منسوب به اردوغان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: جنجال در ترکيه در پی انتشار صدای منسوب به اردوغان
در پي انتشار صداي منسوب به اردوغان درگيريهاي شديدي در استانبول روي داد.   

http://www.aryanews.com/UpLoads/Picture/International01/international02/0000040644747.jpg
به گزارش آخرین نیوز، در پي انتشار صدايي که به اردوغان نخست وزير ترکيه نسبت داده مي شود شماري از مردم ترکيه در استانبول به خيابانها آمدند و با نيروهاي پليس درگير شدند.
به گزارش شبکه پنج تلويزيون فرانسه، مخالفان دولت خواستار استعفاي اردوغان هستند. در آستانه برگزاري انتخابات شهرداريها در ترکيه؛ از ديد بسياري از مردم ترکيه، اردوغان و نزديکانش افرادي فاسد قلمداد مي شوند.
اين صداي ضبط شده در تاريخ هفدهم دسامبر گذشته به دست آمده و از دوشنبه شب در اينترنت منتشر شد. صداي دو فرد در اين مکالمه شنيده مي شود که گفته مي شود يکي از آنها رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه و ديگري بلال پسرش است. پدر در اين مکالمه به پسرش توصيه مي کند قبل از آغاز تحقيقات پليس درباره نزديکان به قدرت ، از شر سي ميليون يورو خلاص شود.
اردوغان اين صدا را ساختگي دانست. وي دربرابر نمايندگان پارلمان گفت :« آنچه اتفاق افتاد، حمله اي نفرت انگيز عليه نخست وزير ترکيه است نه عليه شخص اردوغان و رهبر حزب عدالت و توسعه. ما اين کار را بي مجازات نخواهيم گذاشت.»
شبکه هاي اجتماعي و مخالفان ترک تاکيد کرده اند اين صداي خود اردوغان است هر چند صحت اين صدا تاييد نشده است.
مطبوعات نوشته اند سازمانهاي مخفي ترکيه طي ماههاي اخير مکالمات تلفني هفت هزار نفر از جمله شماري از اعضاي دولت را شنود کرده اند.
اردوغان اين مسئله را توطئه فتح الله گولن مي داند که نفوذ زيادي در پليس و دستگاه قضايي دارد. اردوغان در ماههاي اخير اقدام به پاکسازي گسترده در بين نيروهاي پليس و دستگاه قضايي کرده است. همچنين پارلمان اقدام به تصويب قانون بحث برانگيز کنترل اينترنت کرده است.
يکي از شهروندان ترک گفت:« اين اتفاقات چرا الان مي افتد. انتخابات شهرداريها به زودي برگزار مي شود. همه به انتقاد ازهم روي آورده اند و اين خوب نيست. اتفاقات اخير باعث تاسف است. »
قرار است انتخابات شهرداريها يک ماه ديگر در ترکيه برگزار شود. در ماه اوت 2014 نيز انتخابات رياست جمهوري برگزار خواهد شد. 
 
اردوغان اگر نتواند ثابت کند، بايد استعفا دهد
رئيس حزب حرکت ملي ترکيه دومين حزب بزرگ مخالف دولت در مجلس ترکيه گفت : دولت اردوغان مشروعيت خود را از دست داده است.
به گزارش پايگاه اينترنتي تلويزيون ان تي وي ترکيه ، دولت باغچه لي رئيس حزب حرکت ملي ترکيه ديروز تاکيد کرد ، دستگاه قضايي ترکيه بايد وارد عمل شود و درباره فايل صوتي منسوب به نخست وزير ترکيه و فرزندش تحقيق کند.
وي گفت : اگر فايل صوتي صحت داشته باشد ما با مسئله اي بسيار جدي و وخيم مواجهيم.
دولت باغچه لي تاکيد کرد ، اردوغان و دولت وي پس از وقايع اخير مشروعيت خود را از دست داده اند و نماينده اراده ملي مردم ترکيه نيستند.
دولت باغچه لي گفت : اردوغان بايد ثابت کند که اين فايل صوتي متعلق به وي نيست و اگر نتواند بايد از سمت خود استعفا کند.
خبر ديگر حاکيست کمال قليچدار اوغلو رئيس حزب جمهوريت خلق (‌بزرگترين حزب مخالف دولت اردوغان در مجلس ترکيه ) ديروز با پخش فايل صوتي منسوب به رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه و فرزندش بلال اردوغان ، تاکيد کرد ، جعلي نبودن اين فايل صوتي تاييد شده است.
وي گفت : اين فايل صوتي به اندازه کوه آغري ( آرارات ) واقعي است.
 
تحقيق دادستاني آنکارا
دادستاني آنکارا در پي انتشار فايل صوتي منسوب به نخست وزير ترکيه و فرزندش ،‌تحقيقاتي را در اين باره آغاز کرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه طرف چاپ ترکيه ، دادستاني آنکارا دفتر ويژه جرايم اينترنتي را مامور بررسي صحت و يا جعلي بودن فايل صوتي منسوب به اردوغان و فرزندش کرده است.
آدم اوزجان و عدنان چيمن دو تن از دادستان هاي ترکيه نيز که گفته مي شود دستور شنود مکالمات تلفني را صادر کرده اند ، در پي انتشار اخباري مبني بر شنود مکالمات تلفني 7 هزار نفر در ترکيه داوطلبانه به مجمع عالي قضات و دادستان هاي ترکيه مراجعه و خواستار تحقيقات شعبه ويژه اين مجمع درباره اقدامات خود شدند.
شعبه سوم مجمع عالي قضات و دادستان هاي ترکيه ديروز در نشستي تصميم گرفت با توجه به درخواست داوطلبانه دو دادستان مذکور و انتشار خبرها درباره استراق سمع و شنود مکالمات تلفني تحقيقات را در اين باره آغاز کند.
در همين حال وزير دادگستري ترکيه فايل صوتي منسوب به نخست وزير اين کشور را جعلي دانست و تاکيد کرد ، اين فايل صوتي به صورت وقيحانه جعل شده است.
به گزارش پايگاه اينترنتي تلويزيون ان تي وي ترکيه ، بکر بوزداغ وزير دادگستري ترکيه ديروز با تاکيد بر اين مطلب گفت : موضوع در چارچوب قانون پيگيري خواهد شد.
در همين حال بازرسان پليس و وزارت کشور ترکيه تحقيقات گسترده اي را درباره موضوع انتشار فايل صوتي منسوب به نخست وزير ترکيه و فرزندش آغاز کردند.
هيئت بازرسان تحقيقات گسترده را درباره شنود غير قانوني در بخش هاي اطلاعات پليس و شعبه مبارزه با جرائم سازمان يافته پليس ترکيه آغاز کرده اند.
بازرسان همچنين ادعاي تاسيس پايگاه استراق سمع در مکاني خارج از مقرهاي پليس در آنکارا و استانبول نيز بررسي و از ماموران بخش استراق سمع پليس تحقيق خواهند کرد.

هشدار اردوغان به مخالفان
نخست وزير ترکيه فايل صوتي منسوب به خود و فرزندش را مونتاژ و ساختگي دانست و به مخالفانش هشدار داد.
به گزارش پايگاه اينترنتي تلويزيون ان تي وي ترکيه ، رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه ديروز در سخناني در نشست فراکسيون حزب حاکم عدالت و توسعه در مجلس ترکيه در واکنش به انتشار فايل صوتي منسوب به وي و فرزندش بلال اردوغان با تاکيد بر جعلي بودن اين فايل صوتي گفت : تا يک هفته الي ده روز آينده ما نيز يک فايل صوتي مونتاژ خواهيم کرد و به آنان نشان خواهيم داد که مونتاژ چگونه انجام مي شود.
اردوغان فايل صوتي مذکور را يک نمايش و وقايع اخير را تلاش براي کودتا توصيف کرد و هشدار داد اين اقدامات بدون مجازات نخواهد ماند.
نخست وزير ترکيه بار ديگر عمليات 17 دسامبر دادستاني استانبول ( که شماري از افراد نزديک به دولت وي به اتهام فساد مالي بازداشت شدند ) را توطئه اي براي غصب اراده ملي دانست.
اردوغان گفت : کساني که در 12 سال اخير که حزب عدالت و توسعه اداره امور ترکيه را به دست گرفته است ، حاضر به تقسيم قدرت با ملت نشدند اکنون با آخرين حمله قصد داشتند قدرت را به دست بگيرند اما ما مانع آنان شديم.
وي انتشار اين فايل صوتي را در اينترنت حمله اي وقيحانه به نخست وزير ترکيه دانست و گفت : ما اين اقدام را بي پاسخ نخواهيم گذاشت.
اردوغان با اشاره به اينکه احزاب جمهوريت خلق و حرکت ملي ترکيه در پي انتشار اين فايل صوتي نشست هاي فوق العاده تشکيل دادند ، آنان را متهم به سودجويي از اين ماجرا کرد.
اردوغان با تاکيد بر اينکه در مقابل اين قبيل اقدامات تسليم نخواهد شد ، گفت : هيچ مسئله اي وجود ندارد که ما نتوانيم درباره آن پاسخگو باشيم.
وي گفت : وقايع اخير حمله عليه شخص رجب طيب اردوغان نيست بلکه جمهوري ترکيه و نخست وزير اين کشور هدف قرار گرفته اند.
اردوغان ( بدون نام بردن از فتح الله گولن ) گفت :« لابي واعظ قصد داشت از طريق دستگاه قضايي و پليس ترکيه دولت را هدف قرار دهد. لابي رسانه اي با عناوين صفحه نخست قصد ضربه زدن داشتند. لابي ربا سخنان پوچ درباره وخامت اوضاع اقتصادي ترکيه مطرح مي کرد. لابي ترور با سلاح به تهديد پرداخت. احزاب جمهوريت خلق و حرکت ملي نيز در عرصه سياسي وارد عمل شدند. قرار بود برخي ها نيز از درون از پشت به حزب عدالت و توسعه خنجر بزنند. آنان بر اين باور بودند که طرحشان بدون نقص است و همگي نقش خود را ايفا کردند اما آنان محاسبات مردم را فراموش کردند. محاسبات مردم و خواست خدا بر آنان غلبه کرد و دام هايشان زير و رو شد».
اردوغان گفت :‌« آنان رسوا شده اند. اين طرح کودتا بي جواب نخواهد ماند ، آنان بايد در برابر مردم و سپس دستگاه قضايي پاسخگوي کارهايشان باشند».|خبرگزاري آريا



چهارشنبه, 07 اسفند 1392 ساعت 15:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن