تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802953607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازخوانی پرونده ترورهای نافرجام علیه اردوغان در رسانه های دولتی ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بازخوانی پرونده ترورهای نافرجام علیه اردوغان در رسانه های دولتی ترکیه آنکارا-ایرنا - پایگاه خبری اینترنتی ˈتایم ترکˈ ترکیه مدعی شد که از سال 2008 میلادی تاکنون 7 طرح سوء قصد علیه ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه ناکام مانده است.


به گزارش ایرنا ، این پایگاه خبری با یادآوری اینکه در سال 2008 میلادی یک مقام بلندپایه شهربانی استانبول اعلام کرد که نقشه منزل اردوغان از سوی سازمان موسوم به ˈارگنه کنˈ در اختیار گروه موسوم به جبهه رهایی بخش انقلابی خلق که یک سازمان تروریستی است ، قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، ˈادریس نعیم شاهینˈ وزیر کشور وقت ترکیه نیز اعلام کرد که علیه اردوغان و ˈ عبدالله گل ˈ رییس جمهوری ترکیه در زمان های مختلف طرح های مختلف سوء قصد ناکام مانده است و حتی خبر از دستگیری هفت نفر که در پی آمادگی سوء قصد به اردوغان بودند نیز داد.
بر اساس گزارش تایم ترک، سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه ˈ میتˈ نیز گزارش هایی در مورد طرح یک سوء قصد به اردوغان را دریافت و متعاقب آن در بازرسی از دفتر کار وی در طبقه پایین منزل مسکونی وی برخی دستگاه های شنود کشف و بعد از آن در نهاد نخست وزیری ترکیه نیز تدابیر جدید اتخاذ و حتی برخی مامورین حفاظتی اردوغان تغییر کردند.
تایم ترک با یادآوری اینکه بنیاد نویسندگان و خبرنگاران وابسته به جماعت گولن در پنجم دسامبر و 12 روز قبل از آغاز عملیات مبارزه با فسادمالی و ارتشاء در استانبول از وجود یک طرح سوء قصد علیه اردوغان سخن به میان آورده و آن را محکوم کرده بود نوشت: جماعت گولن این بار هدف خود را سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه ˈمیت ˈ برگزیده و اعلام کرد که میت سازمان ˈجبهه رهایی بخش انقلابیˈ را به عنوان مناقصه کار در سوء قصد به اردوغان بکار خواهد گرفت و متعاقب آن سازمان اطلاعات ترکیه علیه مدعیان این مساله اعلام جرم کرد.
تایم ترک که از مواضع همسو با دولت آنکارا برخوردار است همچنین یادآورشد: روزنامه نگاران مخالف اردوغان و رسانه های همسو و وابسته به جماعت گولن نیز ادعاهای مربوط به سوء قصد علیه اردوغان و سیاستمداران مختلف را منتشر کرده و اعلام کردند که میت در این سوء قصدها قرار داشته است.
ˈعبدالرحمین دیلی پاکˈ نویسنده و روزنامه نگار اسلامگرای ترکیه که مواضعی نزدیک به دولت آنکارا دارد نیز به تازگی عنوان کرده بود که حداقل 20 طرح سوء قصد به جان ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه ناکام مانده است.
وی در سخنانی در شهر ˈیالووا ˈ بدون اشاره به محل و نوع سوء قصدهای صورت گرفته علیه اردوغان این مطلب را عنوان کرد.
وی افزود : نخست وزیر ترکیه در طول 12 سال گذشته که قدرت را در ترکیه در دست گرفت ، بیش از 20 بار مورد سوء قصد قرار گرفته و جان سالم به در برده است.
یک رسانه ترکیه ای نیز پیشتر در گزارشی ادعا کرده بود که یک گروه 15 نفری در پی فرصت مناسب برای سوء قصد به جان اردوغان نخست وزیر ترکیه هستند.
پایگاه خبری ˈ سون دقیقه ˈ نوشت: این گروه که ˈلودوس ˈ نام دارد، پیشتر و به هنگام سفر ˈ اردوغانˈ به استان ˈحاتایˈ در نزدیکی مرز سوریه، قصد سوء قصد به جان وی را داشت که به علت اختلاف های درون گروهی این سوء قصد صورت نگرفت.
به نوشته این پایگاه خبری ، این موضوع بعد از نامه ای که یکی از اعضای گروه لودوس به دفتر دادستانی حاتای ارسال کرد، افشا و تحقیقات در این زمینه اکنون ادامه دارد.
به نوشته سون دقیقه، فرد ناشناسی که خود را از اعضای گروه یاد شده خوانده بود در این نامه نوشته است که گروه یاد شده به دستور بخش افشاء نشده گروه موسوم به ˈارگنه کنˈ تشکیل و قرار بود که سوء قصدی در ماههای گذشته علیه جان اردوغان انجام دهد، ولی بدلیل اختلافهای درون گروهی این سوقصدانجام نشد.
ولی این گروه همچنان فعال است و هر آن احتمال سو قصد به جان نخست وزیر ترکیه وجود دارد.
خاورم ** 2012 * 230**1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن