تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802946856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ خود مراقبتی باید در جامعه نهادینه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرهنگ خود مراقبتی باید در جامعه نهادینه شود رشت - ایرنا - نایب رییس انجمن ارولوژی گیلان گفت: برای کاهش مرگ و میرها و حفظ سلامت جامعه، افزایش و نهادینه شدن فرهنگ خود مراقبتی در جامعه ضروری است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈعلی حمیدی مدنیˈ روز چهارشنبه در همایش سلامت مردان ایرانی ˈ سوانح و حوادث در کمین سلامت مردان است ˈ افزود: امروزه سرطان ها، دیابت ، چاقی، کم تحرکی ، استرس و ناهنجاری های روانی، بار بیماری های جامعه را بیشتر می کنند.
وی خاطرنشان کرد: این بیماری ها ناتوانی های مزمن ایجاد می کنند و این موارد سلامت انسان امروزی را به خطر می اندازند.
وی اظهار داشت: جمعیت مردان از لحاظ سلامتی نسبت به زنان در معرض خطر بیشتری است و میزان مرگ و میر در مردان بیشتر است و آنها بیشتر با عوامل خطرساز محیطی و استرس مواجه هستند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مردان در مقایسه با زنان کمتر به سلامت خود توجه دارند و دیرهنگام برای درمان بیماری خود مراجعه می کنند و اطلاعات آنها از سلامت خود نسبت به زنان کمتر است.
وی با اشاره به اینکه بیماری های خاموش مثل سرطان مردان را تهدید می کند، هدف برگزاری این همایش را حساس کردن جامعه به امر سلامت عنوان کرد.
وی یادآور شد: مسایلی مانند بهداشت روانی ، تغذیه و سوانح ترافیکی موجب شد که اولین پنجشنبه اسفندماه هر سال به عنوان روز سلامت ملی مردان انتخاب و سپس این روز، به هفته ملی سلامت مردان ارتقاء یابد.
دکتر مدنی گفت: در این روز 10 تا 12 هزار مرد در گیلان مورد معاینه قرار گیرند و بسیاری از بیماری های نهفته مردان تشخیص داده شده که با تشخیص این بیماری های مزمن و خاموش، از مرگ و میر زودهنگام صدها مرد جلوگیری می شود.
وی هدف از برگزاری همایش سلامت را توسعه سلامت مردان در همه ابعاد جسمی و روانی ، حساس سازی جامعه بویژه جمعیت مردان و گسترش همکاری ، فرهنگ سازی ، آموزش و ترویج الگوهای صحیح رفتاری عنوان کرد.
وی افزود: حوادث عمدی و غیرعمدی ، مسایل روانی ،اختلالات رفتاری، بیماری های قلبی و عروق و سرطان از جمله بیماری های مردان محسوب می شود و شعار امسال هفته سلامت مردان سوانح و حوادث در کمین سلامت مردان است، می باشد .
وی یادآور شد: در یک بررسی، 92درصد مصدومین ترافیکی را مردان تشکیل می دهند و اکثر آنان نیز بین 20 تا 29 سال هستند.
این متخصص ارولوژی بر فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه توسط رسانه ها تاکید کرد و گفت: رسانه ها نقش ویژه ای در این زمینه دارند و بهتر است امر سلامت را برای افزایش آگاهی جامعه ترویج کنند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی جامعه از خطرات سوانح و حوادث ترافیکی ، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، ارتقای استانداردها و اعزام به موقع نیرو به محل وقوع حادثه، می تواند در کاهش خطرات رانندگی و جلوگیری از مرگ و میر موثر باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: در سال 2001 میلادی، اولین روز سلامت مردان در اتریش و در سال 1385 شمسی در ایران این روز ملی برگزار شد که بعد از آن، این روز به هفته سلامت تبدیل شد.
دکتر ˈمحمدرضا نقی پورˈ افزود: از مهرماه سال 89 تا تیر 90 ، یک مطالعه توصیفی مقطعی در بیمارستان پورسینای رشت بر روی سه هزار بیمار انجام شد که در این مطالعات، دو هزار و 35 نفر مرد و 965 زن مورد بررسی قرار گرفتند .
وی خاطرنشان کرد: دراین بررسی حوادث ترافیکی 64 درصد و سقوط 21درصد بیشترین علت مراجعه به این بیمارستان را تشکیل می داد و بعد از آن موتورسیکلت رایج ترین وسیله نقلیه با 26 درصد و خودرو با 23درصد در رتبه های بعدی قرار داشتند.
وی اظهار داشت: بیشترین محل آسیب ها اندام ها و لگن با 88درصد و سر و گردن 41درصد را شامل می شد و 27 درصد افراد مورد مطالعه در این بررسی بر اثر شدت آسیب فوت کرده اند.ک/2
619/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن