تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804060162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتي نياز امروز كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اقتصاد مقاومتي نياز امروز كشور است
يك كارشناس مسائل استراتژيك گفت: اگر مردم و مسئولان به اين شعارها عمل كرده بودند دشمن اصولا از تاثيرگذاري تحريم ها نااميد مي‌شد، زيرا خود از اين تحريم ها بيش از ايران آسيب ديده است.


جوان‌آنلاين: محمدحسن قديري ابيانه، كارشناس مسائل استراتژيك در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» درخصوص نظر مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تحلیل و ارزیابی خود از این سیاست‌ها اظهار داشت: همان طور كه مقام معظم رهبري فرمودند: "دشمنان با تحميل يك جنگ اقتصادي تمام عيار براي اين در برابر اين ملت بزرگ صف آرايي كرده اند" كه تحريم ها، تهديدها و توطئه ها در اين راستا صورت مي‌گيرد.


قديري ابيانه افزود: راهكار مقابله با اين توطئه‌ها تحقق اقتصاد مقاومتي است كه طي 24 بند در ابلاغيه مقام معظم رهبري مورد تاكيد قرار گرفت كه بخش قابل توجهي از آن طي سال‌هاي گذشته به عنوان شعار محوري سال اعلام شده بود.


اين كارشناس مسائل استراتژيك ادامه داد: اگر مردم و مسئولان به اين شعارها عمل كرده بودند دشمن اصولا از تاثيرگذاري تحريم ها نااميد مي‌شد، زيرا خود از اين تحريم ها بيش از ايران آسيب ديده است.

وي يادآور شد: مي‌توان گفت غربي‌ها حاضرند براي اينكه سوزني به ساختار اقتصادي ايران وارد كنند جوال دوزي را عليه خودشان به كار مي گيرند.  

قديري ابيانه تصريح كرد: همواره مشكل اصلي در تحقق پيام‌هاي مقام معظم رهبري اين بوده است كه مردم خود را مخاطب اين پيام ندانسته و فقط مسئولان را مخاطب پيام قلمداد كرده‌اند و همين هم موجب عدم تلاش كافي مردم براي تاثيرگذاري در تحقق اين شعارها بوده است و همين امر مشاركت مسئولين را از امكان تحقق آن نااميد كرده و دشمن را به تاثير تحريم‌ها اميدوار و به تشديد آن ترغيب كرده است.

به گفته اين كارشناس مسائل استراتژيك مردم ما به غلط تصور مي‌كنند كه وضعيت كلان اقتصادي كشور، زندگي و معيشت آنان را تحت تاثير قرار داده است در حالي كه اين سبك زندگي و رفتار مردم در عرصه‌هاي گوناگون است كه وضعيت كلان كشور را شكل داده است.

قديري ابيانه با اشاره به تعطيلات زياد، ساعات مفيد كاري كم تاكيد كرد: اسراف بي حد و حصر، تقويت تنبلي اجتماعي وضعيت اقتصاد كشور را به جاي اقتصاد جهادي، حماسي يا مقاومتي در وضعيت اقتصاد استراحتي قرار داده است.

وي اقتصاد مقاومتي نياز را امروز كشور و براي پرهيز از گرفتارشدن در اقتصاد رياضتي دانست و گفت: همگان اعم از مردم و مسئولين بايد خود را مخاطب اين پيام و عامل تحقق آن بدانند و مطمئن باشند كه اگر به آن عمل كنند و براي خويش نقش قائل باشند و براي نقش آفريني برنامه ريزي كرده، اهتمام لازم را به خرج دهند؛ خطر سقوط در اقتصاد رياضتي بر طرف شده، اقتصاد كشور روند صعودي به خود گرفته، ديوارهاي تحريم شكسته شده، دشمن از ادامه و تاثير تحريم‌ها نااميد گشته، تورم و گراني مهار شده، ارزش پول خارجي نسبت به ارزهاي خارجي بهبود خواهد يافت و توليد ملي و اشتغال رونق خواهد پذيرفت.

اين كارشناس مسائل استراتژيك معتقد است: هر ايراني بايد بداند سبك زندگي او يعني بهبود در كيفيت و كميت و ساعات مفيد كاري و اصلاح الگوهاي مصرف  و پرهيز از اسراف و ترجيح كالاي داخلي به كالاي خارجي. دوري از تنبلي اجتماعي و تلاش براي كارآفريني، رعايت انضباط اجتماعي و اقتصادي در همه‌ي امور در شكل گيري وضعيت كلان كشور نقش اصلي را دارد.

وي عنوان كرد: دولت و مجلس نيز بايد به نوبه‌ي خود نسبت به اصلاح ساختار اقتصادي و اداري كشور پرداخته و از اتلاف سرمايه‌ها جلوگيري كرده و سرمايه‌ها را به سمت توليد، عمران و آباداني سوق دهد.

قديري ابيانه در پايان خاطرنشان كرد: اگر مردم اهتمام لازم را براي تحقق اقتصاد مقاومتي به خرج ندهند، بايد خود را مقصر اصلي مشكلات اقتصادي كشور بدانند.



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: 07 اسفند 1392 - 12:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن