تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819136758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولایتی: سند ملی راهبردی تولید و مصرف انرژی تدوین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ولایتی: سند ملی راهبردی تولید و مصرف انرژی تدوین می شود تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از برنامه ریزی این مرکز پژوهشی برای تهیه تدوین سند ملی راهبرد تولید و مصرف انرژی در کشور خبر داد.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی اکبر ولایتی» روز چهارشنبه در همایش «هوای پاک، خودروی برقی، منافع ملی» از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی خواست تا با این مرکز برای تدوین سند ملی راهبردی تولید و مصرف انرژی همکاری کند.
وی یادآور شد: معاونت اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درصدد است پیش نویس این سند را تهیه و تقدیم رهبر معظم انقلاب کند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در صورت تایید ایشان این سند به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شود تا در کمیسیون های تخصصی آن مورد بررسی قرار گیرد.
ولایتی ادامه داد: پس از تصویب این سند ملی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و در صورت موافقت رهبر معظم انقلاب این سیاست های کلی و سند راهبردی برای اجرا ابلاغ می شود و در این صورت می توان جدول زمانبندی قابل قبولی برای تحقق آن تدوین کرد.
وی که با موضوع استراتژی انرژی کشور در این همایش سخن می گفت، یادآور شد: جمعیت جهان به ویژه در شرق آسیا و آفریقا در حال افزایش چشمگیر است.
وی افزود: براساس نتایج بررسی مرکز آمار، ایران تا سال 1404 هجری شمسی بیش از 20 درصد افزایش جمعیت خواهد داشت و جمعیت این کشور کمتر از 91 میلیون نفر نخواهد بود.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری این که افزایش جمعیت، افزایش مصرف انرژی را در پی دارد، اظهارداشت: تا 15 سال آینده حدود نیمی از انرژی دنیا در شرق و عمدتا در چین، هند و هندو چین مصرف می شود.
ولایتی تصریح کرد: بیش از نیمی از منابع فسیلی دنیا در شمال، غرب و جنوب غربی ایران متمرکز است.
وی با بیان این که به موقعیت راهبردی ایران در منطقه برای ترانزیت انرژی، افزود: یکی از امکانات بالقوه ایران همین قرارگرفتن در شاهراه ارتباطی دنیا است.
ادامه دارد....
سیام(3)**2025**9132**1336
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن