تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818973213




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهدای خون را به فهرست کارهای شب عید اضافه کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اهدای خون را به فهرست کارهای شب عید اضافه کنیم تهران - ایرنا - در حالیکه خرید شب عید و خانه خانه تکانی پایان سال مردم را سرگرم کرده، اما مساله مهمی که نباید هیچگاه فراموش شود، اهدای خون است، زیرا خون سالم نجات دهنده زندگی بیمارانی است که چشم انتظار حتی یک قطره خون هستند.


همه روزه در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز پیدا می کنند، بطوریکه از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی دارد.
افرادی که بدنبال تصادفات و اعمال جراحی بزرگ(قلب، کلیه استخوان و زنان) در صورتیکه بیش از 25 تا 30 درصد حجم خون از دست رفته باشد، نیاز به تزریق خون دارند.
بیماران مبتلا به تالاسمی مجبورند هر سه تا چهار هفته یک بار خون دریافت کند و نیز
بیماران هموفیلی.
در بعضی سرطان ها(بویژه در مرحله شیمی درمانی) و بیماری های التهابی مزمن و نارسایی مغز استخوان نیز تزریق خون و فرآورده های خونی ضروریست.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در این زمینه به خبرنگار گروه اجتماعی می گوید: همه می دانند که اهدای خون برای نیازمندان به خون، بسیار اهمیت دارد، اما پژوهش های فزآینده دانشمندان نشان داده که این سودمندی می تواند دوطرفه باشد.
«بشیر حاجی بیگی» می افزاید: یافته ها نشان داده که اهدای خون، خطر حملات قلبی و حتی سرطان را کاهش می دهد.
وی با بیان اینکه این امر حتی باعث سوزاندن 650 کالری برای هر پاینت خون اهدایی می شود، ادامه می دهد: تصور می شود که این مزایا از کاهش سطح آهن خون ناشی شود.
به گفته حاجی بیگی، آهن بر میزان غلظت و چسبندگی بافت خون تاثیر می گذارد و سطوح بالای آهن می تواند باعث غلیظ تر شدن خون شود.
وی اضافه می کند: سطوح افزایش یافته آهن، همچنین فرآیند اکسایش کلسترول را تسریع می کند، این امر می تواند بر قوام خون اثر گذاشته و در زمان حرکت در میان رگ های خونی اصطکاک افزایشی ایجاد کند.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران می افزاید: نیاز به خون و فرآورده های خونی امری همیشگی است، از این رو از هموطنان تقاضا داریم در این روز های پایانی سال بیماران را نیز فراموش نکنند و با گنجاندن اهدای خون در برنامه خود، سازمان انتقال خون را در تامین نیاز خون و فرآورده های خونی مورد نیاز مراکز درمانی همراهی کنند.
اجتمام(5) ** 9022 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن