تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804330084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمارهای حوزه علوم پزشکی سانسور نشود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان نظام پزشکی: آمارهای حوزه علوم پزشکی سانسور نشود تهران-ایرنا-رییس سازمان نظام پزشکی با بیان این که سانسور یکی از معضلات موجود در حوزه علوم پزشکی است، افزود: آمارهای این حوزه نباید سانسور شود.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، علیرضا زالی روز سه شنبه در پنل چهارمین کنفرانس علمی سالانه سلامت روان و رسانه با موضوع چالش های سلامت روان و غفلت همگانی اظهار داشت: ارایه آمارهای این حوزه همواره با نگرانی هایی در حوزه رسانه های عمومی همراه بوده است؛ بسیاری از رسانه های عمومی به جای اطلاع رسانی به جامعه آن را سانسور می کنند.
وی با بیان این که در کلان شهرها موضوع سلامت روان بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: این درحالی است که 8.5 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می کنند اما در حوزه بهداشتی و درمانی کشور گنجانده نشده اند.
وی با یادآوری آمار مبتلایان به اختلالات روانی اظهار داشت: طبق آمارها در تهران 13 درصد افراد دچار اختلالات روانی هستند.
زالی تاکید کرد : کمبود بودجه سلامت در کشور ما بسیار جدی است و درحال حاضر 7 هزار میلیارد تومان کسری بودجه سلامت داریم.
وی همچنین از تحقق نیافتن بودجه های اختصاص یافته به بخش سلامت کشور انتقاد کرد و ادامه داد: به عنوان نمونه 131 هزار میلیارد تومان بودجه برای نیروهای متخصص در مناطق محروم اختصاص یافته بود که بخش کمی از آن اختصاص یافت.
زالی از فضای حاکم بر شورای عالی بیمه انتقاد کرد و گفت: فضای این شورا مبتنی بر عدالت نیست در اکثر موارد تصمیمات ما در این شورا عملی نمی شود .
علی رستمیان نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این کنفرانس به میزان بودجه نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت:میزان شاخص های نظام سلامت در سال آینده وضعیت بهتری خواهد یافت.
وی افزود: می توان با اعمال عوارض بر روی کالاهای آسیب رسان و هزینه کردن آن در بخش سلامت، به رفع مشکلات این حوزه کمک کرد؛ به عنوان نمونه در سال جاری عوارضی برای سیگار درنظرگرفته شد که می توان آن را وارد بخش بودجه کالاهای سلامت کرد.
رستمیان اظهار داشت: همچنین 5 درصد عوارض بر ماشین های وارداتی بسته شده است که می توان با آن آمبولانس هایی راکه بیش از 50 درصد آنها عمر بالای 70 سال دارند، عوض کرد.
همچنین احمد حاجبی قائم مقام معاون درمان سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز در این کنفرانس اظهار داشت: مهمترین بحث در حوزه روان پزشکی در جامعه ما نبود سواد سلامت روان است.
وی با بیان این که سواد سلامت روان در کشور و جامعه ما پایین است و عموم مردم دانشی در این زمینه ندارند، افزود: همچنین باورهای غلط دارویی در زمینه روان پزشکی و به تبع آن نگرانی هایی در مورد اعتیاد به داروها، بی حالی و خواب آلودگی و چاق شدن سبب می شود افراد از مراجعه به روان پزشکان پرهیز کنند.
وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی نیز از دیگر مواردی است که در حوزه سلامت روان مطرح می شود؛ عمده داروهای روان پزشکی تحت پوشش بیمه ها نیستند این درحالی است که بیماری های روانی مزمن هستند و نیاز به درمان های طولانی دارند.
دکتر محمدعلی همتی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این پنل اظهار داشت: درآمدی که از هدفمندی و مالیات بر ارزش افزوده به دست می آید اگر از طریق بیمه ها هزینه شود، مردم از آن نتیجه بهتری می بینند.
وی با بیان این که اجراشدن امور مربوط به سلامت روان در شورای عالی بیمه ها باید صورت بگیرد، افزود: 17 سازمان بیمه گر در کشور وجود دارد که در بین آنها سازمان تامین اجتماعی بزرگترین خریدار و تولید کننده حوزه سلامت است .
همتی در مورد عدم توجه کافی به بحث سلامت روان در حوزه نظام سلامت گفت: یکی از دلایلی که روان پزشکان نتوانسته اند در سیاست گذاری های نظام سلامت تاثیر گذار باشند، عدم حضور آنها در تصمیم گیری هاست.در حال حاضر نگرش دولت به نظام سلامت نگرش مناسبی است؛ برای نخستین بار اولویت رویکرد کشور، رویکرد سلامت تعیین شده است.
همچنین محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز در پنل چالش های سلامت روان و غفلت همگانی در چهارمین کنفرانس سلامت روان و رسانه اظهار داشت: آسیب های روانی دلایل مختلفی دارد که یکی از دلایل اصلی آن عدم مطرح شدن مشکلات و به تبع آن حادتر شدن آنها است.
وی ادامه داد: بروز اختلالات روانی دلایل زیادی همچون تغییرات اجتماعی، مهاجرت، شهرنشینی، فقر و تبعیض دارد و برای برون رفت از این مشکلات راهی جز تعامل و تبادل بین دانشمندان در حوزه های مختلف وجود ندارد.
وی افزود: عمومی کردن علم در بین عموم مردم از طریق رسانه ها و ایجاد ارتباط بین پژوهش های اجتماعی و سیاستگذاری های کلان از دیگر راه هایی است که می توان با استفاده از آن بسیاری از مشکلات در این زمینه را برطرف کرد.
دکتر احمد جلیلی نماینده انجمن جهانی روان پزشکی در منطقه آسیای جنوب غربی نیز در این کنفرانس به نیاز 25 درصدی ارایه خدمات سلامت روان در کشور اشاره کرد و گفت: 25 درصد جمعیت عمومی کشور ما به نحوی به خدمات روان پزشکی نیاز دارند بنابراین به عرضه خدمات 25 درصدی نیاز داریم.
چهارمین کنفرانس علمی سالانه سلامت روان و رسانه امروز - سه شنبه - با حضور جمعی از متخصصان روانپزشکی و مسوولان در انستیتو روانپزشکی تهران برگزار شد.
علمی(3)1834**1581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن