تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802788224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعامل منطقی بین فعالان اقتصادی و مدیران دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک فعال اقتصادی: تعامل منطقی بین فعالان اقتصادی و مدیران دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی است تهران - ایرنا - رییس کمیسیون فرآورده های آرایشی و بهداشتی مجمع واردات از تعامل منطقی و گفت و گوی مشترک میان فعالان اقتصادی و مدیران دولتی برای شناسایی گلوگاه های تولید و تجارت استقبال کرد و آن را در راستای اجرایی شدن هر چه بهتر سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا از مجمع واردات کشور، محمد پورخسروانی در نشست کمیسیون واردکنندگان فرآورده های آرایشی و بهداشتی مجمع واردات که با حضور مدیران ارشد و کارشناسان اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو و جمع کثیری از واردکنندگان برگزار شد، تصریح کرد: فعالان بخش خصوصی و کارآفرنیان حوزه تجارت خارجی به عنوان بازوی مشورتی سیاستگزاران و دولتمردان می توانند نقش کلیدی در اجرایی شدن واقعی و بدور از شعار اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
وی ادامه داد: تجربه جهانی بیانگر آن است که بهترین رویکرد برای افزایش ضریب اثرگذاری سیاست های کلان دولت ها در حوزه مدیریت بهینه واردات در کنار حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مقابله با پدیده شوم قاچاق، همکاری متقابل دولت ها و انجمن های تخصصی و صنفی است.
پور خسروانی با اشاره به اشتغالزایی این صنعت گفت: در این صنعت حدود 50 هزار نفر صورت مستقیم و 250 هزار نفر صورت غیر مستقیم شاغل هستند و ظرفیت کمیسیون فرآورده های آرایشی و بهداشتی مجمع واردات تامین حدود 90 درصد از اقلامی است که به صورت قانونی و شناسنامه دار وارد کشور می شوند.
در این نشست شرکت کنندگان، مدیریت بهینه واردات را بهترین شیوه برای مقابله با کالاهای قاچاق و تقلبی دانستند و بر تشکیل کیمسیون واردات مجمع واردات تاکید کردند.
در ادامه این نشست همچنین مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح سیاست های سازمان غذا و دارو با حضور نماینده مجمع واردات در جلسات کمیته فنی این سازمان موافقت کرد.
هدایت حسینی ضمن استقبال از تعامل منطقی و گفتگوی مشترک با مجمع واردات، تبادل نظر با فعالان بخش خصوصی و کارآفرنیان حوزه تجارت خارجی را از رویکردهای اساسی اداره کل نظارت بر مواد غذایی سازمان غذا و دارو برشمرد.
وی سپس در خصوص آزمایش کالا در مبدا و راهکارهای سازمان غذا و دارو برای تسهیل تامین کالا اظهار داشت: آزمایش کالا در مبدا می تواند دست اندازهای موجود در مسیر واردات قانونی فراورده های آرایشی و بهداشتی را کاهش دهدT بطوری که فرایند ثبت در اداره کل به یک ماه تقلیل پیدا کند.
حسینی در خصوص شیوع پدیده شوم قاچاق و کالاهای تقلبی اظهار داشت: رویکرد اصلی در این زمینه حمایت از واردات قانونی است، البته ابعاد قاچاق بسیار گسترده است و متاسفانه کشورهای همسایه نیز هچون پل مستقیمی برای ورود کالای قاچاق شده اند.
وی اضافه کرد: اگر کشورهای همسایه حائز رتبه بالایی در استاندارهای بهداشتی و سلامت بودند، مسلما وضعیت قاچاق قابل کنترل تر بود.
وی در پاسخ به پرسش واردکنندگان دررابطه با تعرفه واردات فراوردهای آرایشی و بهداشتی ادامه داد: تشکیل جلسه مشترک میان مجمع واردات، سازمان غذا و دارو و گمرک به جهت کاهش تعرفه ها وبه منظور کاهش انگیزه قاچاق و تقلب در دستور کار سازمان قرار دارد.
حسینی همچنین در خصوص طرح برچسب اصالت اظهار داشت: اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی تابع سیاست سازمان غذا و دارو است و در حال حاضر سیاست کلی سازمان ادامه برنامه نصب برچسب اصالت است، ضمن آن که در برنامه پنجم توسعه، مجلس ما را موظف به کدگذاری و رهگیری کالاهای سلامت محور دانسته است.
اقتصام(3)**1574**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن