تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802493510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاهیان این کشور خواهان آموزش و تحقیق علم کشاورزی ایران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ترکمنستان: دانشگاهیان این کشور خواهان آموزش و تحقیق علم کشاورزی ایران هستند گرگان - ایرنا - سفیر ترکمنستان در ایران، در دیدار با رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: دانشگاهیان این کشور خواهان آموزش و تحقیق در جنبه های علمی کشاورزی ایران هستند.


بر اساس اعلام روز سه شنبه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، ˈاحمد قربان افˈ روز دوشنبه در این دیدار اظهار کرد: کشور ترکمنستان پس از استقلال از شوروی سابق، به مدت بیست و دو سال است که روابط دیپلماتیک با ایران برقرار کرده است.
وی افزود: در زمان شوروی سابق، کشاورزی بیش ترین بخش اقتصادی کشور ما را تشکیل می داد به طوری که تولید پنبه در ترکمنستان بعد از ازبکستان، در رده دوم کشورهای استقلال یافته شوروی سابق انجام می شود.
وی اضافه کرد: اکنون جمهوری ترکمنستان با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن، جزء 10 کشور برتر جهان در تولید پنبه شناخته می شود.
وی تصریح کرد: تا سال گذشته همه استان های این کشور به تولید پنبه می پرداختند اما اکنون تولید پنبه در استان والکان (استان همجوار با گلستان) به دلیل کیفیت پایین و خشک بودن زمین های منطقه متوقف شده و کشاورزان به تولید گندم، جو و دیگر محصولات کشاورزی پرداخته اند.
وی با اعلام این که کشور ترکمنستان مانند استان گلستان دارای آب و هوای خوب و جنگل سبز نیست، اضافه کرد: سیاست جنگل کاری مصنوعی را مد نظر قرار داده ایم و تاکنون بیش از 60 میلیون نهال در اطراف شهرها و مناطق مسکونی کاشته ایم.
قربان اف گفت: طبق سیاست دولت ترکمنستان در سال جدید باید حدود سه میلیون نهال دیگر کاشته شود که البته این نهال ها به دلیل کم آبی به صورت قطره ای آبیاری می شوند.
وی با اشاره به این که خودکفایی در تولید میوه در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: اخیرا با تشویق مردم و کشاورزان به تولیدات گلخانه ای توجه ویژه شده است و صادرات گل و گیاه و نهال در حد تجارت و بازرگانی در کشور انجام می شود.
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز گفت: این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه علوم کشاورزی در ایران که از سال 1336 تأسیس شد آمادگی خود را برای تبادلات علمی و فرهنگی با دانشگاه های کشور ترکمنستان اعلام می کند.
دکتر ˈعلی نجفی نژادˈ افزود: همکاری در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص، آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فعالیت های مشترک تحقیقاتی مورد نیاز طرفین از جمله مواردی است که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی می تواند در آن اقدامات مفیدی را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر مصادیق و جزئیات نیازهای دانشگاه های جمهوری ترکمنستان را بشناسیم قطعا برنامه ریزی ها و فعالیت ها به صورت بهتر انجام می شود تا آن نیازها برطرف شود.
رییس دانشگاه در این دیدار، برای حضور رییس دانشگاه دولتی و مسئولان سایر دانشگاه های جمهوری ترکمنستان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دعوت به عمل آورد و گفت: ترکمنستان می تواند به اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر بپیوند و در نشست های سالانه این اتحادیه شرکت نماید.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در این دیدار گفت: این دانشگاه 160 عضو هیات علمی دارد که 88 درصد آنان دارای رتبه علمی استادیاری هستند.
دکتر ˈمهدی کاشانی نژادˈ افزود: این دانشگاه دارای سه هزار دانشجوست که 36 درصد آنان را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: دانشگاه با 9 دانشکده و 23 گروه آموزشی و 13 مجله ملی و چهار مجله بین المللی در دو پردیس دانشگاهی فعالیت دارد.
وی یادآور شد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تاکنون تفاهم نامه هایی را با دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ، موزه ملی ولز، دانشگاه های بن و کلن آلمان، دانشگاه پل ساباتیه تولموز، انستیتو تحقیقاتی لیبینزهانوور آلمان و ... انعقاد کرده است.
وی تأکید کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران با شش دانشگاه که یکی از آن ها دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان است عضو اتحادیه دانشگاه ها و مؤسسات پژوهش دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر بوده و کشورهای روسیه با 9 دانشگاه، قزاقستان با سه دانشگاه و آذربایجان با شش دانشگاه از دیگر کشورهای عضو این اتحادیه هستند.
سفیر ترکمنستان در ایران برای شرکت در همایش یک روزه بررسی راهکارهای توسعه روابط تجاری ایران با ترکمنستان به گرگان سفر کرده بود.
602
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن