تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821084331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی تکان دهنده از سرزمین مردمان آواره


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



گزارشی تکان دهنده از سرزمین مردمان آواره
بنابر آمار به دست آمده دست کم 70 درصد فلسطینیان تحت فشار روانی سنگین ناشی از هراس از دستگیری، ضرب و شتم یا برخورد سرکوب گرانه دولت یا شهروندان اسراییلی قرار دارند و بررسی مجموعه رفتارهای دولت اسراییل با فلسطینیان نشان می دهد که این رفتارها و سیاست ها به شکل هوشمندانه ای در پی سیطره کامل، حتی بر جزیی ترین بخش های زندگی آنان است.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز؛ نتایج تحقیقات موسسه "تحلیل اجتماعی اشغال" در رژیم صهیونیستی که در نوع خود بی سابقه است، نشان می دهد وضعیت ساکنین فلسطینی اراضی تحت اشغال اسراییل شباهات فراوانی با سیاهان قرن 19 آمریکا دارد اما مقامات رژیم صهیونیستی هوادار توسعه شهرک ها نگران افشای این فاجعه هستند.
به گزارش روزنامه القدس العربی، اوا ایلوز، جامعه شناس که این گزارش را تهیه و در روزنامه عبری هاآرتص منتشر کرده است در این زمینه می گوید:" اسراییلی ها همه فلسطینی ها را به چشم  افراد نظامی دشمن می بینند که به هیچ وجه یک شهروند عادی غیر نظامی تلقی نمی شوند و باید آنها را از بین برد زیرا منبع تهدید هستند و باید با زبان زور با آنان صحبت کرد".   ایلوز می افزاید:" نزاعی که به دنبال این نگرش بوجود آمده ماهیتی نظامی دارد و در گیرودار آن این حقیقت مغفول مانده است که ریشه این نزاع اشغال سرزمین های فلسطینی است . اشغالی که شرایطی شبیه دوران آپارتاید علیه سیاه پوستان آمریکا را ایجاد کرده است".
به گزارش روزنامه القدس العربی، در این گزارش با ارایه آمار و مستندات نشان داده شده است که فلسطینی ها دائما دچار اضطراب های شدید روحی و هراس مزمن اند و رفتار دستگاه های اطلاعاتی رژیم اسراییل با آنها ناقض آشکار تمام حقوق و قوانین بین المللی است.   در این گزارش تاکید شده است که رفتار شهرک نشینان با فلسطینی ها، رفتاری توام با خشونت و در بیشتر موارد بدون هراس از تعقیب قضایی است و همواره با  طرف رژیم اسرائیل با مدارا و اغماض رفتار می شود.   در این پژوهش آمده است:" موضوع ایستگاههای بازرسی به جز آنکه به نوبه خود اقدامی خلاف شوون انسانی است و به شکل آشکاری با هدف اخلال در زندگی روزانه فلسطینی ها اجرا می شود، روشی هدفمند  برای تاکید بر مفهوم آقا و غیر است که از زمان نخست وزیری آریل شارون با سیاست اعلامی، قطع ارتباط غزه و کرانه باختری طرح ریزی شد.   در بخش دیگری از این پژوهش آمده است:" سلسله روش های هدفمندی برای ایزوله کردن فلسطینیان و ممانعت از پیشرفت اقتصادی و آموزشی آنان قابل مشاهده است و با هدایت ساماندهی شده فلسطینیان به کار در شهرک ها حس تحقیر و شکست در آنان، عامدانه دنبال می شود".
همچنین  طبق قانون، فلسطینیان داخل سرزمین های اشغالی حق ازدواج با فلسطینیان خارج از اسراییل را ندارند.   بنا بر تحقیق یاد شده، شهرک نشینان که عموما از بخش های تندرو رژیم صهیونیستی هستند و تا بیست سال پیش در حاشیه قدرت بودند اکنون به کانون های مهم تصمیم گیری در اسراییل راه یافته اند و رفتاری شبیه به هواداران آپارتاید در آمریکای قرن 19 دارند.   115
 




۱۳۹۲/۱۲/۶ - ۰۹:۰۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن