تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802881455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش رییس محیط زیست بیجار به پیگیری های خبرگزاری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

واکنش رییس محیط زیست بیجار به پیگیری های خبرگزاری ایرنا سنندج - ایرنا - پس از پیگیری های خبرگزاری ایرنا در زمینه مرگ گوزن ها و آهوان سایت نگهداری بیجار و انتشار چند خبر و گزارش، رییس اداره محیط زیست شهرستان بیجار روز دوشنبه جوابیه ای برای ایرنا ارسال کرده است که متن آن منتشر می شود.


در خصوص خبر روز 29 بهمن با عنوان ˈمرگ گوزن ها و آهوان سایت بیجار به گردن سرما خوردگی افتادˈ و چند خبر قبلی درج شده در خبرگزاری ایرنا کردستان، مواردی را به عنوان جوابیه و اصلاح و تکمیل خبر ارائه نموده و انتظار دارد در سایت درج گردد.
1.خبر مذکور بر اساس مصاحبه تلفنی خبرنگار ایرنا در بیجار با اینجانب درج شده که در خبرگزاری دچار تغییر شده و با مصاحبه دیگران تلفیق و تیتر غیر متعارفی هم برای خبر انتخاب شده است که با متن مصاحبه مغایرت دارد.
2.سایت تکثیر حیات وحش در منطقه حفاظت شده بیجار در سال 1386 احداث و با انتقال چند راس گوزن زرد از جزیره اشک ارومیه به منظور احیای این گونه در حال انقراض شروع به فعالیت نمود و در سال بعد هم چند راس آهو از دشت سهرین زنجان جهت تکثیر و رهاسازی در منطقه به محل سایت منتقل گردید اما متاسفانه از زمان ایجاد این سایت تاکنون هیچگونه حمایت خاصی برای تامین نیازهای اساسی این سایت انجام نشده و امکانات لازم از قبیل آب، برق، جاده و حتی بودجه مورد نیاز برای ایجاد پناهگاه زمستانه و جیره غذایی مورد نیاز این وحوش فراهم نشده است و محیط زیست استان همواره با مشکل کمبود شدید منابع مالی مواجه بوده است.
یقیقا در صورتی که ملزومات این سایت فراهم می شد و امکان اجرای برنامه و اهداف مورد نظر برای این سایت فراهم می گردید اکنون وضعیت بسیار مطلوبی در این سایت قابل انتظار بود.
3.مرگ و میر برای هرگونه موجود زنده ای اعم از انسان و حیوانات وجود دارد و برای وحوش موجود در سایت بیجار هم امر غیرمنتظره ای نیست و در چند سال گذشته هم وجود داشته است. اما آنچه که باید به درستی روشن شود دلیل بروز تلفات مکرر در فاصله زمانی 10، 15 روزه است که دقیقا با زمان بارش برف و سرمای شدید و ادامه دار در منطقه همزمان گردید و سایر عوامل احتمالی بروز تلفات هم بطور مستقیم و غیر مستقیم با این موج سرما ارتباط دارد که در چند سال گذشته بی سابقه بوده است و سایر عوامل مورد بحث، در سال های گذشته هم وجود داشته و نه تنها هیچگونه کوتاهی نسبت به سال های قبل انجام نشده است بلکه در اثر تجربه و به مرور، تغییرات مثبتی نیز در اداره این سایت اجرا شده که در محل برای همگان قابل توضیح و بازدید است.
4.متهم نمودن پرسنل زحمت کش محیط زیست که همواره با دست خالی، تمام فکر و ذکرشان حمایت از جانداران است و بیشتر وقت خود را با تحمل مشکلات، سختی ها و کمبودهای فراوان و با کمترین حقوق و مزایا در بین ادارات، برای حفظ محیط زیست صرف می کنند جای بسی تاسف و به دور از هرگونه منطق و انصاف است.
5.با وجود بررسی های متعدد بر روی لاشه حیوانات تلف شده تا کنون هیچ دلیل روشن و قطعی به جز تاثیر سرما، برای این تلفات به اداره محیط زیست اعلام نشده و راه حل یا درمان مشخصی هم ارائه نگردیده است.
6.همانگونه که قبلا هم ذکر شد اکثر تلفات گوزن و آهوهای سایت، مربوط به ضعیف ترها و مسن های گله بوده و تلف شده ها به دلیل کهولت سن و نزدیک شدن به پایان سن طبیعی 10 تا 12 سال در اثر سرما و تبعات آن از بین رفته اند و در عین حال نسبت به گونه بومی قوچ و میش مقاومت کمتری هم از خود نشان می دهند و این مشکلات تا کنون در مورد قوچ و میش ها بروز نکرده است.
7. بهتر است خبرگزاری ها در یافتن راهکار مناسب برای حل مشکلات و ایجاد بستر مناسب برای تبادل افکار و نظرات صاحبنظران مشارکت نموده و انتشار اخبار را به منظور آگاهی افراد توانمند و هدایت آنان به سوی بحران برای حل مشکلات کشور در سرلوحه کار خود قرار دهند.
در پایان از تمام عزیزانی که به هر نحو ممکن در زمینه بررسی و تلاش برای رفع مشکل وحوش سایت بیجار همفکری و مشارکت نموده و باتلاش خود مایه دلگرمی بنده و همکاران زحمتکش محیط زیست بوده اند صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.
مجید پارسافرد – رییس اداره حفاظت محیط زیست بیجار
توضیح ایرنا: همانطور که همه می دانیم رسانه ها پس از یک گفت و گو ملزم نیستند تمام و کمال و در یک مطلب جداگانه فقط صحبت های گفت و گو شونده را منتشر کنند و می توانند در قالب گزارش، برای روشن شدن موضوع با افراد دیگری نیز مصاحبه و در کنار هم آنها را منتشر کنند.
خبرگزاری ایرنا هیچ یک از کارکنان زحمت کش محیط زیست را متهم نکرده است و مسائل رخ داده را متوجه مسوولین این اداره می داند کما اینکه غیر از این هم در خبرها و گزارش های این رسانه منتشر نشده است.
گفتنی است پس از انتشار مطلب ˈمرگ گوزن ها و آهوان بیجار به گردن سرماخوردگی افتادˈ تا کنون و با وجود اینکه وضعیت دمای هوا نیز افزایش یافته است، یک گوزن ماده آبستن و دو آهوی دیگر نیز تلف شده اند که در جوابیه ارسالی هیچ نامی از آنها برده نشده است.
خبرگزاری ایرنا مطالب جدیدی را که رییس اداره محیط زیست بیجار مطرح کرده است پیگیری می کند.ک/1
570/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن