تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803172336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راکعی: روحانی به اصلاح‌طلبان نزدیکتر است تا اصولگرایان/ شنیده‌ام رهبری برای امنیت موسوی و کروبی اجازه حصر داده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
راکعی: روحانی به اصلاح‌طلبان نزدیکتر است تا اصولگرایان/ شنیده‌ام رهبری برای امنیت موسوی و کروبی اجازه حصر داده‌اند

راکعی: روحانی به اصلاح‌طلبان نزدیکتر است تا اصولگرایان/ شنیده‌ام رهبری برای امنیت موسوی و کروبی اجازه حصر داده‌اند
عضو حزب مشارکت و دبیرکل حزب زنان نواندیش معتقد است روحانی شخصیتی میانه رو و معتدل اما نزدیک به اصلاح طلبان است.
محمدحسین شریعتمدار- «روحانی را نزدیک به اصلاح طلبان می دانم»، «برخی اطلاعات حکایت از برداشته شدن حصر دارد»، «رهبری برای حفظ امنیت موسوی و کروبی اجازه حصر داده اند»، «ضرورت بازگشت احزاب منحل شده اصلاح طلب به سیاست» و ...از جمله مهمترین سرفصل های سخنان فاطمه راکعی از زنان اصلاح طلب فعال در عرصه سیاسی کشور است. او که سابقه نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه خود دارد امیدواری زیادی به بازشدن فضای فعالیت سیاسی برای اصلاح طلبان در دولت روحانی دارد. مشروح گفتگوی کوتاه نامه نیوز با این چهره سیاسی اصلاح طلب را در ادامه بخوانید؛

****


* خانم راکعی! با وجود اینکه آقای روحانی بارها خود را در قالب یک شخصیت میانه رو و معتدل تعریف کرده است اما هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب او را منتسب به خود می دانند.اصولگرایان اصرار دارند که روحانی به خاطر حضورش در جامعه روحانیت مبارز یک اصولگرا است. اصلاح طلبان هم بعد از خرداد 92 و حمایت شان از ریاست جمهوری وی او را فردی نزدیک به خود می دانند. به نظر شما آقای روحانی در قالب چه جریانی تعریف می‌شوند؟

نزدیکان و همکاران ایشان به حزب اعتدال و توسعه تعلق دارند و ایشان نیز با شعار اعتدال و تعادل در سطح جامعه به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند؛ بنابراین به نظرم گرایش سیاسی ایشان به حزب اعتدال و توسعه است. حتی اگر عضو این حزب نباشند، اعتدال دارند و مردم نیز به همین دلیل به ایشان رأی دادند.

از نظر رادیکال‌های اصولگرا، هدف وسیله را توجیه می‌کند که تفکری بسیار خطرناک است


مردم از تندروی‌ها خسته بودند به ویژه از رادیکالیسم حاکم جریان اصولگرا که گاهی از نصایح و توصیه‌ها تخطی می‌کنند و در واقع تک‌صدایی را در کشور ترویج می‌دهند و اهداف خود را به صورت غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرانسانی دنبال می‌کنند. از نظر رادیکال‌های اصولگرا هدف وسیله را توجیه می‌کند، که این بسیار خطرناک است و این قطعا روش سیاسی ائمه معصومین(ع) و پیامبر گرامی اسلام نبوده، به ویژه سیره حکومتی امام علی (ع) مغایر این رویکرد غیر اخلاقی است.

ایرانیان مسلمان از کودکی با روایات معروفی خو گرفته‌اند که بسیاری از این حرکات را نفی می‌کند. امام علی (ع) حاضر است حکومت را از دست بدهد، اما قدمی برخلاف اخلاق برندارد، چون اصولا دین غیر اخلاق نیست؛ به ویژه اسلام که پیامبرش برای تکمیل فضائل اخلاقی مبعوث شده است.

روحانی هم اصولگراست هم اصلاح طلب


البته از آنجا که «اصولگرایی» به معنای واقعی کلمه تأکید بر ریشه‌ها و عدول نکردن از اصول دین، معنویت و اخلاق است، می‌توان گفت که آقای روحانی یک شخصیت اصولگراست. روحانی می‌خواهد وضعیت نابسامان و ناهنجاری‌ها در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و.. را اصلاح کند و به این معنی ایشان قطعا اصلاح طلب هستند.

از بحث الفاظ و اصطلاحات که بگذریم، ساده‌تر می‌گویم، ایشان یک انسان معتدل است که به قصد تعدیل مسائل آمده و این تعادل در زمینه سیاست و احترام به هر دو جناح سیاسی حاکم یعنی اصولگرا و اصلاح طلب کار می‌کند.

روحانی را به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر می‌دانم/ او تک صدایی را برنمی‌گزیند


البته من به عنوان یک اصلاح‌طلب معتقدم که اصولا تندوری در مشی اصلاحات وجود ندارد. لازمه اصلاح‌طلبی و مردم‌سالاری، تعامل، گفت‌وگو و تحمل صداهای مختلف است. اینها تعاریف و لوازم اصلاح‌طلبی است. عده‌ای ممکن است خود را منتسب به اصلاحات بدانند؛ ولی رفتارهای رادیکال غیراصلاح‌طلبانه داشته باشند و ما آنها را اصلاح‌طلب نمی‌دانیم. اصلاح‌طلبان راستین در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کنند و به نظام پایبند و وفادار هستند و خطوط قرمز را رعایت می‌کنند اینها عموما وابسته به احزاب شناسنامه‌دار و سیاسی هستند و با منش و روش‌شان نشان داده‌اند اصلاح طلبند و درصدد اصلاح امور و کمک به پیشرفت و توسعه کشور هستند. با این تعاریف آقای روحانی را به اصلاح‌طلبان راستین نزدیک‌تر می‌دانم. ایشان اصلاحات را دنبال می‌کنند و به اعتدال معتقدند و تک‌صدایی را برنمی‌گزینند.

برخی اطلاعات حاکی از آن است که نظر رهبری بر برداشتن حصر است


* مساله رفع حصر بعد از روی کار آمدن روحانی با جدیت بیشتری در حال مطرح است و اصلاح طلبان آن را به عنوان یکی از خواسته هایشان از دولت مطرح می کنند. همچنین صحبت‌هایی بیان می‌شود؛ مبنی بر اینکه دولت پروژه رأفت را پیگیری می‌کند. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟

با اطلاعاتی که در دست داریم، متوجه شده‌ایم که نظر مقام رهبری برداشتن حصر از آنها است. فکر می‌کنم این موضوع به مقدماتی نیاز دارد و انتظار دارم دکتر روحانی و دیگر مسئولان برجسته کشور که به روش و منش و تفکرات اعتقادی و سیاسی این عزیزان شناخت لازم را دارند، به صورت جدی در این زمینه فعال شوند.

شنیده‌ام رهبری برای سلامت و امنیت موسوی و کروبی اجازه حصر را داده اند


شنیده‌ام که مقام معظم رهبری برای سلامت و امنیت خود آنها اجازه داده‌اند که این اتفاق بیفتد، چون قطعا بیش از هر کسی خود ایشان بر سلامت سیاسی، فکری و زندگی افراد در حصر آشنایی دارند. لذا اصرار داریم، آقایان با ورود جدی‌تر به این حوزه، زمینه برداشته شدن حصر ر فراهم آوردند.

این واقعا در آستانه سال نو و جشن ملی نورو، یک انتظار ملی است.. ما امروز حاضر به گفت‌وگو و مذاکره با آمریکا بر سر منافع اقتصادی و سیاسی کشورمان با اتکا به صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه شده‌ایم؛ چرا این نرمش را با کسانی که سال‌ها به انقلاب اسلامی خدمت کرده‌اند و آنها را می‌شناسیم و از اهداف و نیاتشان آنها که هیچ‌گاه جز خیرخواهی نبوده، باخبریم نداشته باشیم. بسیاری از شبهه‌ها و مسائلی که در ارتباط با انتخابات دور دهم ریاست جمهوری به دلیل رفتار و ادبیات غیرفرهنگی و غیر اصولی رئیس دولت گذشته در پروسه فعالیت‌های انتخاباتی بود، که به بدترین شکل استوانه‌های نظام را که در سی سال گذشته در رأس امور بودند، با اتهامات چالشی مواجه کرد و آنقدر این رفتار تهاجمی بود که توده های وسیعی از مردم و اندیشمندان و فرهیختگان کشور را نگران کرد و شبهه‌هایی را حتی در دخالت همفکران ایشنا در انتخابات ایجاد کرد.

معتقدم که اگر فتنه‌ای صورت گرفته؛ قطعا از طرف کسانی که به امام و انقلاب وفادار بوده و از خطوط قرمز تجاوز نکرده‌اند نبوده، عاملان فتنه باید کسانی باشند که وقتی به قدرت رسیدند هرگونه که خواستند عمل کردند، دزدی‌ها، اختلاس‌ها و خودسری‌هایی که از آنها سر زد هرگز در هیچ دولتی پس از پیروزی انقلاب اتفاق نیفتاده بود.

امیدوارم با روش و منش مقام معظم رهبری و دکتر روحانی همان‌طور که مذاکرات به نفع کشورمان پیش خواهد رفت، بدون اینکه از اصول‌مان کوچک‌ترین عدولی کرده باشیم درباره حصر  نیز اقدامات لازم صورت پذیرد و گامی بزرگ برای وحدت و آشتی ملی برداشته شود.


* خانم راکعی شنیده شده که جلسات جدیدی در حزب مشارکت در حال برگزاری است؛ چقدر امیدوار هستید که احزاب منحل شده اصلاح طلب به صحنه سیاست بازگردند؟

دولت آقای روحانی، دولت تدبیر و امید است. به همین دلیل به تدبیر دولت در این زمینه هم امیدوار هستیم. انتظار خاصی از قوه مجریه یا قوای دیگر نداریم جز از آنکه به قانون عمل کنند. عمل کردن به قانون یکی از ابتدایی‌ترین انتظارات و توقعات یک شهروند معمولی در نظام جمهوری اسلامی است. احزابی امروز بدون صدور حکمی از سوی دادگاه صالحه صادر شده باشد، منحل اعلام می‌شوند؛ بی آنکه اعضای و هواداران آنها از کم کیف مسئله آگاه شوند. اینها اطلاع‌رسانی شفاف در این زمینه را حق خود می‌دانند.

امضای یک حزب و یا حتی دبیرکل آن چنانچه خلاف اساسنامه عمل کرده باشند و این موضوع به ثابت رسیده باشد، خب محاکمه می‌شوند، ولی این موضوع ربطی به اینکه یک حزب منحل شود، ندارد؛ مخصوص اینکه آن حزب شناسنامه‌دار و دارای پایگاه مردمی باشد، اینها می‌تواند را می شود با تاکید مجدد بر لزوم مراعات موارد بحث شده، به فعالیت قانونی خود ادامه بدهند. من از شورای امنیت ملی و وزارت کشور و اطلاعات انتظار دارم که به قانون عمل کنند و هرجا لازم است در چنین مواردی با مسئولان قوای دیگر مذاکره داشته باشند.








1392/12/5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن