تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816843031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی چادر مسافرتی صنعت گردشگری را به حاشیه می برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وقتی چادر مسافرتی صنعت گردشگری را به حاشیه می برد تهران - ایرنا - تعطیلات نوروز یا تابستان تفاوتی نمی کند وقتی وارد شهری می شویم و به هر دلیلی جایی برای اقامت پیدا نمی کنیم چادرها را از صندوق عقب خودرو بیرون آورده و شروع به نصب آن می کنیم بدون آنکه نیم نگاهی به صنعت گردشگری داشته باشیم.


صنعت گردشگری اکنون یک رقیب ناخوانده برای خود پیدا کرده و آن چادر مسافرتی است؛ پدیده ای که مدام در شهرهای گردشگرپذیر کشور در حال رشد است و به طور جدی در مقابل صنعت گردشگری قدعلم کرده است.
برخی خانواده ها درفصل سفر، به ویژه تعطیلات نوروزی و تابستان ها ترجیح می دهند خانه به دوشی را با خریدن یک چادرمسافرتی تجربه کنند؛ هر جا شد، اتراق کنند تا برای استراحت چند ساعته شبانه، مجبور نباشند چند ده هزار تومان، برای اجازه اتاق و سوئیت هتل، هزینه کنند.


** اینجا تکلیف صنعت گردشگری چیست؟

شاید برخی افراد تصور کنند مسافران برای فرار از قیمت اقامتگاه وهتل ها به نصب چادرمسافرتی روی آورده اند اما پرسش این است چنانچه این پدیده رونق یابد آنوقت تکلیف صنعت گردشگری چه خواهد بود؟
مساله گرانی هتل ها و اقامتگاه ها و توانایی مسافران برای پرداخت این هزینه ها موضوع به حقی است که باید درجای خود رسیدگی و راهی نیز برای رفع این مشکل پیدا شود اما اینکه این چادرها بدون ضابطه درهر نقطه شهر نصب شود عوارض و پیامدهای منفی برای توسعه صنعت گردشگری برجای خواهد گذاشت.
صنعت گردشگری باید در رشد در آمد و اشتغال مقصد کمک کند اما نصب چادر مسافرتی نه تنها به توسعه مقصد کمکی نمی کند بلکه زیان های فراوانی به ساکنان این مناطق وارد می کند.
آسیب به محیط زیست، گرانی کالا و اجناس و همچنین راه بندان ها و ترافیک های شدید تنها بخش کوچکی از عوارض و پیامدهای نصب چادرهای مسافرتی در این مناطق است که خسارات آن به ساکنان این مناطق وارد می شود.
هر چند نمی توان از نصب چادرهای مسافرتی جلوگیری کرد و این شیوه در کشورهای دیگر و حتی پیشرفته نیز مرسوم است اما به گفته کارشناسان ساماندهی نصب آن یک ضرورت محسوب می شود.



** نصب چادر مسافرتی ممنوع نیست

هر چند هفته گذشته از قول معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام شده بود که نصب چادرهای مسافرتی در اماکن عمومی ازجمله پارک ها و بلوارها ممنوع است اما پس از گذشت چند روز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نقل از همین مسئول اعلام کرد که نصب این چادرها ممنوعیتی ندارد.
مرتضی رحمانی با بیان این جمله که برنامه ای برای ممنوعیت استفاده از چادر در تعطیلات عید نوروز نداریم، گفت: برنامه ریزی شده تا نصب چادر ساماندهی شود و در مکان های تعیین شده برپا شود.
وی روز پنج شنبه هفته گذشته در حاشیه بازدید از باغ موزه هرندی کرمان در جمع خبرنگاران افزود: بحث ممنوعیت چادر را در برنامه نداریم و تنها هدف ساماندهی است ، هر جایی که نباید مسافران چادر برپا کنند باید مکان هایی امن و دارای امکانات خدماتی با مشارکت شهرداری ها برای برپایی چادرمسافران مهیا شود.
وی تصریح کرد : چادر مسافرتی ابزاری شناخته شده در دنیاست و ما نمی توانیم برپا کردن آن را ممنوع کنیم.
رحمانی موحد ادامه داد: طبق برنامه در ایام عید نوروز مراکز اقامتی شامل هتل ها ، مدارس و کمپ ها ساماندهی می شود.
وی به موضوع نصب چادرهای مسافرتی در اماکن عمومی در سطح شهرها اشاره کرد و ادامه داد: موضوع نصب چادر رویکرد مناسبی نیست چرا که در برخی موارد باعث به وجود آمدن آسیب های اجتماعی شده است بنابراین نصب چادر در سطح عمومی شهرها مانند خیابان ها، حاشیه بلوارها و پارک ها و بوستان ها باید ساماندهی شود.


** بروز پدیده چادرخوابی به خاطر مسایل اقتصادی و فرهنگی

ناصر رضایی کارشناس گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به ایرنا گفت: پدیده چادرخوابی به خاطر مسایل اقتصادی و فرهنگی در جامعه ایجاد می شود که صنعت گردشگری را با عدم توسعه روبرو می کند.
وی مشکل اقتصادی خانواده ها و مسافران را از مهمترین عوامل رونق چادر خوابی در مناطق گردشگر پذیر کشور ذکر می کند و گفت : آنانی که به سوی چادر خوابی کشیده می شوند معمولا مشکل اقتصادی داشته و درآمد آنان کفاف استفاده از هتل را نمی دهد.
رضایی تصریح کرد اقامتگاه و هتل ها برای گردشگران و مسافران تاسیس می شود و هنگامی که گردشگران به هر دلیلی نتوانند از آن استفاده کنند این موضوع به صنعت گردشگری ضربه خواهد زد.
وی مساله دوم توسعه گردشگری را مسائل فرهنگی دانست و گفت: هنگامی که امکانات و ابزاری وارد کشور می شود باید ابتدا فرهنگ استفاده از آن در جامعه نهادینه شده و سپس به توسعه آن در هر منطقه ای اقدام شود.
این کارشناس افزود: چادر معمولا در شرایط آب و هوایی سخت در مناطق کوهستانی و بیابان ها مورد استفاده قرار می گیرد و بهره گیری گردشگران و مسافران از آن در مناطق شهری قطعا به این صنعت ضربه خواهد زد.
وی توضیح داد خیلی از افراد با اینکه استطاعت مالی دارند اما وقتی به عنوان مسافر و گردشگر وارد شهری می شوند از چادر به عنوان محل اقامت استفاده می کنند تا این پول را در جای دیگری خرج کنند.
رضایی گفت: برای رفع این مشکل باید فرهنگسازی کنیم اگر چه نباید با مردم در نصب چادر چالشی برخورد کنیم.
وی در عین حال افزود: نصب چادر در اماکن مختلف چهره زشتی به شهرهای گردشگر پذیر می بخشد و این تصاویر در شبکه های اجتماعی از جمله اینترنت قرار می گیرد که زیاد خوشایند نیست.
این کارشناس اظهار کرد اکنون نصب این چادرها حتی در محوطه هتل ها و مهمانپذیرهای این شهرها گسترش یافته که باید از این اقدام جلوگیری کرد.
رضایی با اشاره به اینکه نصب چادرهای مسافرتی در کشورهای خارجی نیز مرسوم است گفت: اما در این کشورهای یادشده چادرهای مسافرتی معمولا در کنار سواحل نصب می شود که چندان اثر منفی برای صنعت گردشگری ایجاد نمی کند.
وی تصریح کرد سرمایه گذاران اقامتگاه ها و هتل ها را برای گردشگران و مسافران ایجاد می کنند و چنانچه این مراکز نتوانند به درآمدهای مناسب برسند با رکود و سپس ورشکستگی روبرو می شوند که این به صنعت گردشگری آسیب می رساند.
رضایی گفت: گردشگری یک پدیده فرهنگی است و باید با فرهنگسازی نسبت به توسعه و گسترش این صنعت اقدام کنیم.


** گرانی عامل استقبال نکردن مسافران از هتل ها

بسیاری از مسافران و گردشگران معمولا اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و به طور طبیعی وقتی قیمت اقامتگاه و هتل ها نسبت به درآمد آنان بیشتر شود از این مراکز استقبال نخواهند کرد.
کارشناسان برای رفع این مشکل راهکارهای مختلفی از جمله ارایه تسهیلات و وام به هتل ها و اقامتگاه ها پیشنهاد می کنند تا آنان با کاهش هزینه اقامت، گردشگران و مسافران بیشتری جذب کنند.
با این حال هرچند پدیده چادرخوابی به خاطر گرانی محل های اقامت از واقعیت های جامعه ما محسوب می شود اما برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی آن باید به ساماندهی نصب این چادرها در مناطق گردشگرپذیر کشور اقدام کنیم.
پیش بینی امنیت و ایجاد سرویس های مختلف بهداشتی و تغذیه از جمله ضرورت های مکان های نصب این چادرها است که باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرارگیرد.
فراهنگ (5) ** 1569**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن