تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت 2 ماهه برای پاکسازی کرج از تبلیغات ناموزون/شب آفتابی در سرزمین اقوام به روی صحنه می رود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز گزارش خبری/
فرصت 2 ماهه برای پاکسازی کرج از تبلیغات ناموزون/"شب آفتابی" در سرزمین اقوام به روی صحنه می رود
کرج - خبرگزاری مهر: نشست شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بررسی موضوعاتی درباره فعالیت کانونهای تبلیغاتی و تبلیغات شهری، ماهیت پیام های شهری و اجرای نمایش بزرگ "شب افتابی" برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز به ریاست حجت الاسلام محمدمهدی حسینی همدانی، سید طاهر طاهری استاندارالبرز، دبیر و اعضای شورای فرهنگ عمومی به میزبانی علی ترکاشوند شهردار کرج پیش از ظهر یکشنبه در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

طرح ساماندهی تبلیغات شهری در ایام پایانی سال مهمترین محور این جلسه بود که توسط سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر جلسه مورد آسیب شناسی و تحلیل قرارگرفت و سپس هر یک از اعضا به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در این رابطه پرداختند.

وی در این خصوص خلاء های موجود در حوزه سازه های تبلیغاتی را مورد تحلیل قرار داد و گفت: بر اساس قانون همه سازه های تبلیغاتی باید از اداره کل ارشاد مجوز فعالیت داشته باشند و با شماره و پروانه صادر شده نسبت به تبلیغات شهری اقدام کنند.

این در حالی است که بخش قابل توجهی از تابلوهای تبلیغاتی بدون مجوز فعالیت دارند و بخشی دیگر نیز در اختیار شهرداری قرار دارد که نیازمند ساماندهی است.

به گفته کاشانی در حال حاضر 220 کانون تبلیغاتی در استان مجوز فعالیت دارند که به زودی لیست آنها از طریق سایت اداره کل ارشاد اطلاع رسانی می شود.

هویت سازی مالکیت سازه های تبلیغاتی استان، چند واسطه ای بودن کانون های تبلیغاتی، ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد کانون های تبلیغاتی، جانمایی مناسب سازه های تبلیغاتی متناسب با مبلمان شهری و... از مهمترین دغدغه های طرح شده در حوزه ساماندهی تبلیغات شهری کرج بود.

حجت الاسلام محمد مهدی حسینی همدانی در این رابطه با اشاره به وضعیت نابسامان تبلیغات شهری در سطح استان بر ضرورت ساماندهی هر چه سریع تر سازه های تبلیغاتی تأکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز همچنین بر ضرورت ارائه پیام های شهری در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: در ایام نوروز پیام های شهری با محوریت رویش دوباره طبیعت و از منظر معنوی نیز فلسفه وجودی آن منطبق با آموزه ها و ارزشهای اسلامی برای شهروندان تبیین شود.

وی در ادامه با بیان اینکه که نوروز 93 با ایام سوگواری فاطمیه مقارن شده است، افزود: کلیه برنامه های این دهه بالاخص روزهای 13 و 14 فروردین باید برخوردار از حال و هوای ایام فاطمیه باشد.

پیام های شهری در نوروز تک بعدی نباشد

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره اینکه همزمان با آغاز طبیعت و سال جدید پیام های شهری نیز حال و هوای نوروزی به خود می گیرد، اظهار داشت: هر پیام نوروزی در شهر باید با مفهوم چند بعدی همراه باشد به نحوی که تأمل شهروندان را در بر داشته باشد.

وی افزود: این پیام ها علاوه بر اینکه تناسبی با ایام نوروز و نشاط و تازگی طبیعت دارد باید به نحوی برخوردار از پیام های معنوی نیز باشد.

امام جمعه کرج با اشاره به مصداقی در این رابطه یادآور شد: همانگونه که بهار، پیام زندگی دوباره طبیعت را به همراه دارد، برای ما مسلمان ارزشهای معنوی همچون صله رحم، بهره مندی از مواهب طبیعت و... را داراست که باید در پیام های شهری هنرمندانه به آنها پرداخته شود و در نقاط مختلف شهر شاهد پرداختن به این موضوع باشیم.

 وی در پایان از آغاز مقدمات تدوین کتاب "انقلاب اسلامی در شهر کرج" خبر داد و افزود: تألیف این کتاب در مرحله اولیه قرار دارد که به فراخور زمان جزئیات آن اعلام خواهد شد.

3 مصوبه برای ساماندهی تبلیغات شهری کرج

در ادامه دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در قالب مصوبه ای اجماع نظر اعضا را اعلام کرد؛ بر همین اساس مقرر شد طی 2 ماه آینده مجموع سازه های تبلیغاتی شهرداری کرج با پلاک و شناسنامه هویت دار شوند.

دومین مصوبه در خصوص ساماندهی تبلیغات شهری به احصاء کانون های تبلیغاتی غیرمجاز اختصاص داشت. بر این اساس همه کانون های فاقد مجوز نیز طی دو ماه آتی باید شناسایی و نسبت به مجوز دار شدن آنها اقدام شود.

صدور مجوز فعالیت کانون های جدید تبلیغاتی نیز با پیشنهاد علی ترکاشوندشهردار کرج از این پس به کارگروه تخصصی در شهرداری کرج ارجاع و بعد از بررسی کارشناسی تصمیمات لازم در خصوص آن اخذ می شود.

اجماع نظر در برگزاری تئاتر بزرگ "شب آفتابی" نمایشی که ابتدای خلقت را روایت می کند و برآورد هزینه مالی این برنامه فرهنگی به عنوان دیگر محورهای این جلسه مطرح شد.

در نهایت نیز این موضوع به کارگروهی متشکل از استانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری، اداره کل ارشاد و سایر دستگاه های عضو شورا برای تأمین بودجه مالی و مشارکت واگذار شد.

مقایسه آماری برگزاری یادواره ها، کیفی سازی و بازنگری محتوایی، جریان سازی این مهم توسط رسانه های شنیداری، دیداری و مکتوب، برنامه ریزی براساس مناسبتهای روزشمار، هویت بخشی و نماد سازی و...از دیگر محورهای بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بود.








۱۳۹۲/۱۲/۴ - ۱۳:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن