تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجمع عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مجمع عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان برگزار شد تهران - ایرنا - مجمع عمومی سالیانه اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و افغانستان با حضور اعضای هیات رییسه و سایر اعضای اتاق دو کشور برگزار شد.


به گزارش ایرنا، علامیر محمد صادقی رییس هیات مدیره اتاق ایران و افغانستان روز شنبه در این مجمع با بیان این که، این اتاق به توصیه مقامات دو کشور تشکیل شده است گفت: سیاست دولت ایران همواره بر این اصل استوار است که تجارت و روابط اقتصادی خود را در وحله اول با کشورهای همسایه و سپس با سایر کشورهای اسلامی برقرار کند.
وی افزود: دولت و ملت افغانستان برای کشور ایران به غیر از همسایگی و مسلمان بودن، دارای زبان مشترک فارسی هستند که این موضوع بر اولویت ارتباطات بیشتر با کشور افغانستان تاکید دارد.
مظفر علیخانی دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و افغانستان در ادامه این نشست به ارایه گزارش عملکرد هیات مدیره فعلی اتاق پرداخت و گفت: به رغم این که اقتصاد افغانستان صنعتی نیست و بر محور کشاورزی استوار است، اما جمهوری اسلامی ایران توانسته بیش از سه میلیارد دلار به ایران کشور صادرات انجام دهد.
وی افزود: فعالان اقتصادی ایران به افغانستان به عنوان یک بازار تجاری نگاه نمی کنند، بلکه نگاه آنان به این کشور یک نگاه سرمایه گذاری است.
وی گفت: هیات مدیره مشترک ایران و افغانستان در راستای توسعه روابط اقتصادی و تسهیل در امر تجارت میان بازرگانان دو کشور با برگزاری جلسات متعدد سعی کرده است از طریق بررسی وضعیت بازار افغانستان و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و شناسایی تجار و بازرگانان معتبر در این کشور، مبادرت به اطلاع رسانی به اعضا و غیر اعضا کند تا در جهت حل و فصل مشکلات و کمک به توسعه روابط تجاری دو کشور گامی هایی در این زمینه بردارد.
یادآور می شود که در این نشست تصویب بودجه و ترازنامه اتاق مشترک و انتخاب هیات رییسه اتاق ایران و افغانستان در دستور کار قرار دارد.
اقتصام**1574**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن