تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819144794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برترین های مسابقه تلاوت اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برترین های مسابقه تلاوت اعلام شد تهران - ایرنا - سازمان دارالقرآن الکریم، قاریان و حافظان برتر در اولین دوره از مسابقات تلاوت را معرفی کرد.


به گزارش روزشنبه خبرنگار معارف ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم در اولین دوره از مسابقات تلاوت که جمعه شب به کار خود پایان داد و 125 نفر در رشته های حفظ کل و تحقیق و در دو گروه برادران و خواهران در آن شرکت داشتند، 32 قاری و حافظ مقام های برتر را کسب کردند.
رشته حفظ کل برادران بالای 16 سال محمدجواد محمدی مجد از استان خوزستان، سعید علی اکبری از استان قزوین و پیمان ایازی از استان مازندران مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
همچنین سجاد واعظی منفرد از استان سمنان، یحیی راثی از استان آذربایجانشرقی و فرهاد رشوندی از استان آذربایجانغربی رتبه های چهارم تا ششم را در این رشته به دست آوردند.
در رشته حفظ کل برادران پایین 16 سال نیز محمدحسین بهزادفر از استان تهران، میلاد عاشقی از استان آذربایجانشرقی، رضا نژاد تبریزی از استان قم، محمد حسین رحمانی از استان اردبیل و محمد کریمی از استان زنجان حائز رتبه های اول تا پنجم شدند.
همچنین در رشته تحقیق برادران بالای 16 سال، سیدمصطفی حسینی از استان قزوین، عباس حسنی از استان تهران و امین عبدی از استان کرمانشاه مقام های اول تا سوم را بدست آوردند و رتبه های چهارم تا ششم در این رشته به بهزاد صادق زاده از استان اردبیل، علی خانی از استان ایلام و ابوالفضل قدیانی از استان تهران تعلق گرفت.
بر اساس این گزارش در رشته تحقیق برادران پایین 16 سال سید محمدجواد علمی از استان خراسان رضوی، محمدرضا زهدی از استان تهران، امیدرضا رحیمی از استان گیلان، میثم سروری فر از استان قزوین و محمد جواد از استان یزد حائز رتبه های اول تا پنجم شدند.
در رشته حفظ کل خواهران بالای 16 سال نیز رقیه رضایی از استان مازندران، زهره حیدری از استان فارس، زهرا امیرحسینی از استان خراسان رضوی، محدثه رضایی از استان کرمان و فاطمه عابدینی از استان قم به ترتیب مقام های اول تا پنجم را کسب کردند.
در رشته تحقیق خواهران بالای 16 سال رتبه های اول تا پنجم به فاطمه رحیمی فرد از استان مازندران، راحله اسکندری از استان خراسان رضوی، صغری خورشیدی از استان گیلان، نسیبه کرمی پارسا از استان قم و نزیهه جنامی از استان خوزستان تعلق گرفت.
این مسابقات از پنجشنبه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد و شب گذشته همزمان با مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات تسنیم و هشتمین همایش تکریم چهره های قرآنی به کار خود پایان داد.
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم یکی از ویژگی های اولین دوره از مسابقات تلاوت را توجه به مفاهیم و معانی آیات دانست و گفت: در این مسابقات، حافظان قرآن باید مفاهیم قرآنی را در بخش های تعیین شده ارائه دهند و قاریان نیز باید تلاوت خود را از حفظ ارائه دهند، به گونه ای که الحان قرائت با مفهوم آیات متناسب باشد.
وی اضافه کرد: در مسابقات قرآن که معمولا در سطح کشور برگزار می شود، قاری از روی قرآن تلاوت می کند ولی در این مسابقات قاری قرآن از حفظ، آیات را تلاوت می کردند و در بخش حفظ نیز حافظان کل قرآن باید برمفاهیم پنج جزء مسلط بودند.
فراهنگ(2)**1003**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن