تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820536604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشگیری از جرم نیازمند اقدامات فرا قوه ای است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام مسوول در سازمان قضایی نیروهای مسلح: پیشگیری از جرم نیازمند اقدامات فرا قوه ای است تهران - ایرنا - مدیر کل عفو و پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح، پیشگیری از وقوع جرم را نیازمند اقداماتی فرا قوه ای دانست.


«احمد غلامی قادی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، درمورد تاثیر مجمع های پیشگیری از وقوع جرم بویژه در بحث قتل و خودزنی، افزود: کمیته میثاق ملی قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم را جزو فعالیت قوه قضاییه دانسته و در همان میثاق ملی، سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان بخشی از قوه قضاییه در نظر گرفته، و این وظیفه به قوه قضاییه سپرده شده است.
وی پیشگیری از جرم را اقدامی فرا قوه ای خواند و گفت: لایحه پیشگیری که در سال 84 به مجلس ارسال شد، اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است و هنوز به تصویب نرسیده است.
مدیر کل عفو و پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح درباره این لایحه افزود: در لایحه پیشگیری از وقوع جرم، ترکیب شورا متشکل از قوای سه گانه است و دستگاه های مختلف باید با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند این امر مهم را پیش ببرند.
غلامی قادی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح به خاطر داشتن نیروهای منسجم و مقتدر، به عنوان نخستین سازمان پیشگام، پیشرو و پیشقدم در زمینه پیشگیری از وقوع جرم از سال 77 فعالیت خود را آغاز کرد که آثار چشمگیری داشته است.
وی افزود: نیروهای مسلح از سلامت اداری بالایی برخوردار هستند و آمار جرم در نیروهای مسلح پایین است و این اقدام پیشگیرانه، مقدار کم آمار را نیز کاهش داده است.
مدیر کل عفو و پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح درمورد دلایل جرم گفت: نمی توان واژه دلایل جرم را به کار برد، زیرا جرم شناسان لفظ عوامل وقوع جرم را به کار می برند.
وی ادامه داد: حتی وقوع یک جرم در دو فرد متفاوت، عوامل مختلفی دارد.
غلامی قادی، مشکلات شخصی، بیماری و تسلط نداشتن به قوانین را از جمله عوامل بروز قتل و خودزنی برشمرد و افزود: در بسیاری از موارد مشاهده شده که فرد بر قوانین مسلط نیست و به ظاهر قانون را اجرا می کند، اما در عمل از قانون تخطی کرده و مرتکب جرم می شود.
وی گفت: تحقیقات جامعی با کمک اساتید دانشگاه ها انجام دادیم که در آن عوامل و راهکارهایی مشخص، و به فرماندهان ابلاغ شد.
غلامی قادی، راهکارها را به تخصیصی، اصلاحی و تقنینی تقسیم بندی کرد و ادامه داد: چه بسا بعضی از این اقدام پیشگیرانه موجب شد که با پیشنهاد سازمان قضایی قوانین مربوطه تغییر یابد و تغییر قوانین در راستای پیشگیری از وقوع جرم بوده است.
وی افزود: این تغییرات کاهش آثار جرایم را به همراه داشت مثلا، درمرود خدمت سربازی تحقیقاتی انجام شد و این تحقیقات در مجلس شورای اسلامی تاثیر گذاشت و موجب شد تصمیم جامع و درستی اتخاذ شود تا در این موضوع خاص افزایش جرایم مشاهده نشود.
اجتمام(4) ** 9317 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن