تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819005632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگاه آموزشی کشوری دین و فیزیک در قزوین آغاز به کار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگاه آموزشی کشوری دین و فیزیک در قزوین آغاز به کار کرد قزوین - ایرنا - کارگاه آموزشی کشوری دین و فیزیک با حضور 40 نفر از سرگروه های درس فیزیک و اساتید این رشته از روز شنبه در دانشگاه فرهنگیان قزوین آغاز به کار کرد.


به گزارش ایرنا، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاح این کارگاه گفت: قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت انسان ها آموزه های خود را از عالم محسوسات و طبیعت آغاز می کند و در بررسی ها هم می بینیم دقیق ترین مسایل و مسلمات علمی در آن لحاظ شده است.
حجت الاسلامˈمجتبی ملکی ˈ با بیان اینکه آنچه دانشمندان اکنون به آن رسیده اند، از ابتدا در قرآن آمده است، افزود: قرآن کتاب هدایت است و این امر هیچ منافاتی با این مسئله که مسائل علمی را هم در مسایل هدایت بیان کرده، ندارد و ما می توانیم آن را استخراج کنیم.
وی اضافه کرد: در زمینه ارتباط بین دین و علم کم کاری شده و لازم است اندیشمندان در این حوزه وارد شوند تا هم جهت بودن علم و دین را نشان دهند.
ملکی با بیان اینکه هیچ تضاد و تنافی بین علم و دین وجود ندارد و این دو با یکدیگر همپوشانی دارند، ادامه داد: خداوند ابزار غور و بررسی در کتاب قرآن را به ما داده است تا با مطالعه آیات الهی به کشف ارتباطات عالم هستی و مسائل علمی برسیم.
وی با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه های علم و دین خاطرنشان کرد: تلفیق فعالیت های دینی و آموزشی اقتضا می کند تا ظرفیت های متقابل دینی و رشته های علمی را شناسایی کرده و این ظرفیت ها را در اجرای برنامه های آموزشی به کار گیریم.
دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: انتقال آموخته های این کارگاه ها به استان ها می تواند به طور تصاعدی تسری یافته و اثرات مثبت خود را در آینده در آموزش و پرورش برجای بگذارد.
کارگاه آموزشی دو روزه دین و فیزیک با حضور ˈسیدحسین امیدیانˈ عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه تهران به مدت دو روز برای سرگروه های درس فیزیک کشور در حال برگزاری است.
7388/ 1644/508
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن