تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821081857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه ماینیچی ژاپن: مانع بزرگی در تهران و واشنگتن به نام تندروها


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روزنامه ماینیچی ژاپن: مانع بزرگی در تهران و واشنگتن به نام تندروها

روزنامه ماینیچی ژاپن: مانع بزرگی در تهران و واشنگتن به نام تندروها
روزنامه ماینیچی چاپ ژاپن نوشت: ابراهیم اصغرزاده،پنجاه و هشت ساله و یکی از طراحان تسخیر سفارت آمریکا که در زمان انقلاب ایران در سال 1979 میلادی به وقوع پیوست، تایید کرد که رویداد تسخیر سفارت آمریکا و گروگان گیری که بیش از چهارده ماه به طول انجامید، ازعوامل اصلی تیرگی روابط با آمریکا به شمار می آید.
به گزارش نامه نیوز، او در ادامه با نگاهی به گذشته خاطرنشان کرد:« نتایج حاصل از رویداد تسخیر سفارت آمریکا و گروگان گیری غیرمنتظره بوده است» از سوی دیگر، طراح تسخیر سفارت آمریکا و گروگان گیری گفت:«هم اکنون فرصت مناسبی برای بهبود روابط آمریکا است و نباید این فرصت را از دست بدهیم.»

شاه پهلوی که بر اثر انقلاب به خارج از کشور فرار کرده بود، در یک مقطع به آمریکا گریخت. اصغر زاده در همین راستا تصریح کرد:« در ابتدا اعتراض به دولت آمریکا به جهت پذیرش پناهندگی شاه پهلوی و تسخیر سفارت آمریکا برای مدت حداقل دو روز و حداکثر پنج روز برنامه ریزی شده بود.»

طراح سفارت آمریکا در ادامه ادعا کرده است:« با توجه به افزایش احساسات ضد آمریکایی در داخل و خارج از کشور، هیچ جای تردیدی در خصوص تسخیر سفارت آمریکا در ماه نوامبر سال 1979 میلادی باقی نگذاشت.»اما هنگامی که به ساختمان سفارت پا گذاشتم، « ناامنی و هیجان» را به اندازه نقش پررنگ آمریکا در سرنوشت و کنترل مردم ایران احساس کردم.

اصغرزاده برای یک دوره و به مدت چهار سال نماینده مجلس شورای اسلامی ایران شد. او در خصوص رابطه با آمریکا گفت:« تاکنون بارها فرصت نزدیکی با آمریکا مهیا شد.» برای نمونه آلبرایت، وزیر سابق امور خارجه آمریکا، در سال 2000 میلادی، مداخله آمریکا را در سرنگونی دولت مصدق در سال 1953 میلادی که به نظام استبدادی پهلوی منتهی شد، تایید کرد.همچنین به گفته اصغرزاده، در زمان خاتمی، رییس جمهور سابق ایران( 2005-1997) که « گفتگوی تمدن ها» میان غرب و دنیای اسلام را پیشنهاد داد، «علائم دوستانه میان ایران و آمریکا رد و بدل شد.»

اما همیشه جناح های تندرو در ایران و آمریکا در نزدیکی دو کشور به یکدیگر مانع ایجاد کردند. اصغرزاده در تحلیلی غلبه روحانی، از جناح میانه رو، بر نامزد جناح تندرو در انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن سال گذشته را این طور بازگو کرد:« پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در واقع پیام مردم ایران مبنی بر تنفر از خط مشی تندروانه و استقبال از مذاکره با جامعه بین الملل بوده است.»

به گزارش تیک، دو کشور ایران و آمریکا در این مدت بیش از سی سال، بارها یکدیگر را سرزنش کردند.اصغر زاده در پایان خاطرنشان کرد:« چنانچه بر روشی که «این مصلحت است و آن مصلحت نیست» پافشاری کنیم، تنها فرصت را به جناح تندرو خواهیم داد. در نظر گرفتن منافع مشترک از جمله حمل و نقل منابع و یا امنیت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای نزدیک شدن واقعی دو کشور ایران و آمریکا ، امری ضروری است.»





1392/11/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن