تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819252373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده جشنواره 29 موسیقی فجر هم بسته شد/ وعده بهبود وضعیت بودجه‌


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
پرونده جشنواره 29 موسیقی فجر هم بسته شد/ وعده بهبود وضعیت بودجه‌
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی از بهبود وضعیت بودجه موسیقی در سال 93 سخن گفت.



به گزارش خبرنگار مهر، تالار وحدت شامگاه دیشب اول اسفندماه میزبان هنرمندان عرصه موسیقی که برای شرکت در اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گرد هم آمده بودند. سید عباس سجادی مشاور معاون هنری وزیر ارشاد و مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران اجرای مراسم را به عهده داشت. البته وی که چند سالی است به عنوان مجری برنامه تلویزیونی «دستان» فعالیت می کند در بخشی از مراسم صحبت‌هایی درباره نحوه نمایش ساز در رسانه ملی انجام داد که با استقبال حاضران در سالن مواجه شد. وی گفت: بعد از اینکه در یک برنامه تلویزیونی تعدادی از سازهای موسیقی را نشان دادند تهیه کننده آن برنامه اعلام کرد که این امر یک اتفاق کاملا اشتباهی بوده است. من لازم است اینجا بگویم که ای کاش این اشتباهات بیشتر از جانب تهیه کنندگان اتفاق بیفتد. البته می دانم من با این حرفها نان خود را در رسانه ملی آجر می کنم و شاید برنامه «دستان» دیگر از من استفاده نکند اما آرزو می کنم این مشکل هرچه زودتر در سازمان صدا و سیما مرتفع شود.

اجرای چند برنامه موسیقایی از جمله گفتگوی ساز ایرانی و قفقازی رامیز قلی اف و کیوان ساکت، اجرای قطعاتی از کنسرت «عبور» به آهنگسازی علی قمصری و محمد معتمدی، اجرای قطعات موسیقایی توسط محمد اصفهانی، اجرای چند قطعه موسیقایی توسط نگین باقری، کیمیا محمدی و متین لادانی به عنوان شرکت کنندگان در بخش استعدادهای درخشان جشنواره از بخش‌های هنری مراسم دیشب بود. اجرای چند قطعه موسیقایی توسط گروه موسیقی بانوان ژیوار به سرپرستی ژیوار شیخ الاسلامی، پخش کلیپی از روند برگزاری جشنواره از جمله بخش های دیگر مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بود.

مصطفی کمال پورتراب، شهرام ناظری، حسین خواجه امیری، رامبد صدیف، هوشنگ کامکار، هادی آزرم، لوریس چکناوریان، داود گنجه ای، داریوش ارجمند، شاهین فرهت، هوشنگ ظریف، صدق تعریف، مهدی آذر سینا،  حسین پرنیا، حمیدرضا نوربخش، اردشیر کامکار، جاوید مجلسی، بیژن بیژنی، داود آزاد، علی تفرشی، فرهاد هراتی، سامان احتشامی، عبدالحسین مختاباد، احمد مسجد جامعی، محمدرضا باهنر، محمد جواد حق شناس، علی اصغر کاراندیش، حسین طاهری و تعدادی دیگر از هنرمندان از مهمانان ویژه مراسم اختتامه بودند. از بین خوانندگان پاپ شرکت کننده در جشنواره که در کنسرت های خود از حضور در این جشنواره ابراز خرسندی و شعف می کردند هیچکدام در مراسم اختتامیه حضور نداشتند. تجلیل از فریماه قوام صدری و اردوان کامکار هم بخش دیگر مراسم بود که کامکار سخنرانی نکرد و قوام صدری از جوانان و استعدادهای درخشان در نسل های جدید سخن گفت. قوام صدری در سخنانی اشاره کرد: در این جشنواره استعدادهای جوان و درخشان حضور بارزی داشتند که این حضور مرا مشعوف کرد. 
 



 
وی افزود: من این جایزه را به گروه موسیقی تهران و هنرجویانم تقدیم می کنم. این هنرجویان به نوعی فرزندان من هستند و بسیار خوشبختم که توسط استاد ارجمند علیرضا مشایخی توانسته ایم گام هایی را در بخش موسیقی معاصر برداریم.
 
اردوان کامکار دومین نفری بود که از او تجلیل شد. پخش یک کلیپ درباره این نوازنده شاخص سنتور از ویژگی های این بخش بود. وقتی مجری مراسم از کامکار خواست که سخنانی ایراد کند وی ضمن تشکر از این تجلیل بیان کرد که همین کلیپ گویا بود و نیازی به سخنرانی نیست.


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مراسم حضور داشت در سخنانی به جریان موسیقی غیرقانونی که بیشتر جوانان را درگیر کرده است، اشاره کرد و گفت باید مسیر فعالیت‌های هنری به گونه‌ای باشد که هنرمندان درگیر راه‌های غیرقانونی نشوند. علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد نیز در مراسم 4 ساعته اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با با بیان اینکه  قرار نیست که در این گونه مراسم‌ سخنرانی‌های طولانی شما را خسته کند به حضور محمدرضا باهنر در این مراسم اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که امروز میزبان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم ویژه اهالی موسیقی هستیم چراکه ما برای گسترش و حمایت از موسیقی برنامه های ویژه ای داریم که عنایت و توجه ویژه مجلس شورای اسلامی می تواند در اجرایی شدن برنامه ها به ما کند.

وی با اشاره به آغاز مراسم که با سرود جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، خاظر نشان کرد: همه می دانیم که طرح و ایده این سرود به عهده استاد حسن ریاحی است که امسال هم به عنوان دبیر بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر کنار ما بود. خوشحالیم افرادی که خودشان از اهل هنر هستند در این مجموعه به کمک ما امده اند. معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: ما برنامه ریزی‌های زیادی در حوزه موسیقی داریم که همه آنها باید شکل اجرایی پیدا کند بنابراین در این راه اهالی هنر هم باید از این برنامه ها حمایت کنند. ما امید داریم که با آسیب شناسی هنر موسیقی توجه جدی تری به موسیقی به ویژه هنرمندان جوان این عرصه که در این دوره از جشنواره شگفتی ساز شدند، شود. ما باز هم امیدواریم از این پس به هنر موسیقی آنطور که شایسته این هنر ارجمند است، نگاه شود. به هر حال این امیدواری باز هم در بین ما وجود دارد که بتوانیم به کمک مسوولان کشور همه ژانرهای موسیقی را آن طور که شایسته است، عرضه کنیم و این هنر ویترین مناسبی برای عرضه خود داشته باشد.

مرادخانی دربخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به بودجه 93 کشور تصریح کرد: امسال در زمان بررسی بودجه سال 93 کشور پیشنهاداتی را ارائه دادیم که اگر این پیشنهاد مورد پذیرش قرار گیرد اتفاق بسیار خوبی در عرصه هنر به ویژه هنرهای تجسمی می افتد و می تواند توفیق خوبی برای همه ما باشد. وی افزود: متاسفانه طی سالهای اخیر روند ساخت و سازهای عمرانی در شهرها به طوری بود که ما در معماری و طراحی آنها کمتر به مقوله استفاده از نمادهای ایرانی اسلامی منطبق با فرهنگ خودمان توجه کرده ایم بنابراین پیشنهاد ما این بود که اگر بشود بخشی از بودجه عمومی کشور صرف هنرهای تجسمی و استفاده از طرح ها و نمادهای ایرانی اسلامی توسط هنرمندان در همه بخش های عمرانی شود به طوریکه هر شهروندی که وارد کشور شد متوجه تفاوت معماری ایرانی اسلامی ما با کشورهای دیگر شود. این پیشنهاد در صورت تحقق باعث می شود که ما هویت ملی خود را از دست ندهیم.

معاون هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه به زودی شاهد فعالیت دوباره ارکستر ملی خواهیم بود، از آغاز فعالیتهای جدید دولت در حوزه دیپلماسی فرهنگی خبر داد و گفت : خوشبختانه با مساعدت های ویژه رییس جمهوری به زودی شاهد فعالیت دوباره ارکستر ملی خواهیم بود و این امر سرآغاز مجموعه ای از فعالیتها برای حضور هنرمندان تمامی بخش ها در خارج از کشور برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی در راستای دیپلماسی فرهنگی دولت خواهیم بود. وی در پایان گفت: ما معتقدیم باید تمام هنرمندان جهان و ایران با یکدیگر در رفت و آمد باشند تا کشوری شایسته هنرمندان ایرانی داشته باشیم.


۱۳۹۲/۱۲/۲ - ۱۲:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن