تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802797700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت شرکت های جهانی برای تجارت با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رقابت شرکت های جهانی برای تجارت با ایران
کد خبر: ۳۸۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱ - 21 February 2014




خبرگزاری ˈافهˈ اسپانیا نوشت که با پیشرفت مذاکرات هسته ای ، کشورها و شرکت های جهانی ، پایان امکانی تحریمهای بین المللی علیه ایران را پیش بینی می کنند و هیات هایی را برای آماده سازی زمینه برای فروش و سرمایه گذاری های آینده به این کشور اعزام می کنند .

به گزارش ایسنا، افه افزود :اروپایی ها برخی از کشورهایی هستند که بیش از هرجای دیگر جهان ،در فرودگاه امام خمینی(ره) دیده می شوند و نمی خواهند درایجاد ارتباط اقتصادی با ایران از دیگر کشورها عقب بمانند.

بر اساس این گزارش، قرار است که روز شنبه یک هیات تجاری آلمانی متشکل از مقامات دولتی و شرکت های بخش های مختلف انرژی ، کشاورزی ، ارتباطات ، فولاد و ساختمان سازی به تهران سفر کند . در همان روز، قرار است همچنین ˈدیدیه ریندرسˈ معاون نخست وزیر و وزیر خارجه بلژیک در سفری رسمی به همراه یک هیات سیاسی و بیش از 20 خبرنگار به ایران سفر کند .

بر این اساس، هلند نیز سفر آینده دو هیات - پارلمانی و تجاری - را اعلام کرده و یاد آوری کرد که کشورهای بنه لوکس ، با مبادلات سالانه به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون یورو ، سومین متحد اروپایی تهران هستند و ابراز امیدواری می کنند که به زودی حجم این مبادلات سه برابرشود .

خبرگزاری اسپانیایی افه همچنین در این گزارش افزود :همه این کشورها راهی را که ایتالیا در ماه دسامبر گذشته با سفر ˈ اما بونینو ˈ وزیر خارجه کشور باز کرده ، ادامه می دهند .بونینو در سفر خود ، از اعلام اینکه رم در صدر رقابت برای بازار ایران خواهد بود دریغ نکرد .

بر اساس این گزارش ، مقامات آمریکایی این اشتیاق ها برای اینکه تحریم ها علیه ایران حذف شود و در این کشور به روی تجارت بین المللی باز شود را با دید خوبی نمی نگرند و چنین بود که ورود 116 نفر از اعضای شرکت ها و سرمایه گذار فرانسوی به ایران در ماه جاری ، واشنگتن را آزار داد .

رسانه اسپانیایی ادامه داد

جان کری وزیر امور خارجه امریکا گفت که حضور شرکت داران ، به مذاکرات هسته ای تهران با گروه 1+5، کمک نمی کند .

بر اساس این گزارش، پس از آنکه ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا هشدار داد که اگر، شرکت ها در حال کاوشگری زمینه های تجاری در ایران هستند آن را با مسوولیت خود انجام می دهند زیرا با تمام قانون ، این شرکت ها تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. این مورد سبب شد که ˈفرانسوا اولاندˈ رئیس جمهوری فرانسه از شرکت های کشورش دفاع کند که در این مورد گفت که شرکت ها ، خود تصمیم می گیرند که به چه کشوری سفر کنند هرچند که همچنین به این شرکت ها یاد آوری کرد که تحریمها علیه ایران هنوز حذف نشدند .

منابع دیپلمات اروپایی در ایران در گفت وگو با خبرگزاری افه ، گفتند که اشتیاق ، مشورت و انتظارات بیشتری از سوی شرکت های کشورشان که نگاه های خود را به سوی ایران دوخته ا ند ، صورت می گیرد زیرا ایران یک کشور با منابع طبیعی گسترده و دارای منابع انسانی مهمی است که ظرفیت بزرگی را ارائه می دهد .

افه همچنین نوشت : در رابطه با اسپانیا ˈخوسه مانوئل گارسیا مارگالوˈ وزیر خارجه کشور ، نخستین دیدار رسمی در این سطح در یک دهه اخیر را در ماه مارس انجام خواهد داد.

بر این اساس ، در دو سال اخیر و همزمان با تشدید تحریم ها علیه ایران ، مبادلات تجاری بین اسپانیا و ایران به نصف کاهش یافت به طوری که از 650 میلیون یورو سالانه به 325 میلیون یورو رسید .

اما فقط اروپایی ها نیستند که چشم به ایران دوخته ا ند، در هفته جاری 17 تن از مقامات بلند پایه تایلندی به تهران سفر کردند .

به گزارش افه ، آنکارا نیز در این رقابت دست به کار شده و سفرهای شرکت داران ترک به ایران در ماه های گذشته چند برابر شد. رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در ماه گذشته میلادی به همراه وزیران نیرو ، اقتصاد و امور خارجه خود به ایران سفر کرد .

همچنین قرار است که در اوایل ماه مارس ، یک گروه از کره جنوبی در سفری که از سوی انجمن تجارت بین المللی این کشور تدارک دیده شده ، به ایران بروند . در این مورد ، حضور شرکت های خودروسازی ، اعضای اتاق بازرگانی و آژانس ملی ترویج تجارت و سرمایه گذاری مهم خواهد بود .

بر این اساس ، چینی ها نیز نمی توانند در این فرآیند عقب بمانند و قرار است که در اوایل ماه مارس ، از ایران دیدن کنند .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن