تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818889719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت سرمایه گذاری خارجی برای تامین ماشین آلات فرآوری سنگ تزئینی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن: ضرورت سرمایه گذاری خارجی برای تامین ماشین آلات فرآوری سنگ تزئینی تهران - ایرنا - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران معتقد است: سنگ های تزئینی و نمای ایران در شمار بهترین نوع از نظر کیفیت و تنوع رنگ در عرصه جهانی است و امروز نیاز جدی به سرمایه گذاری خارجی برای تامین ماشین آلات فرآوری این بخش وجود دارد.


هرمز ناصرنیا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که حدود 74 درصد از معادن فعال کشور به مصالح ساختمانی و سنگ تزئینی اختصاص دارد و بنابراین تامین ماشین آلات روز و کیفی برای عرضه تولیدات این بخش اهمیت بسزایی دارد.
وی یادآور شد: برخی از گزارشهای منتشر شده از سوی دست اندرکاران سنگ های تزئینی و نما حاکی از آن است که حدود شش هزار واحد سنگبری در کشور فعالیت دارند و بخش عمده آنها دارای ماشین آلات فرسوده هستند.
ناصرنیا افزود: بالغ بر 64 درصد تولیدات معدنی کشور مربوط به مصالح ساختمانی و سنگ تزئینی است و انتظار می رود تولیدات کیفی این بخش ضمن تامین نیاز بازار داخل، بتواند در بازارهای منطقه ای و جهانی جایگاه مناسبی پیدا کند.
نتایج یک تحقیق که از سوی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده، نشان می دهد، ایران با وجود آنکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ تزئینی و نما در جهان محسوب می شود در دوره 2011- 2006 جایگاه بیستمین صادرکننده جهانی را در این بخش داشت.
براساس این تحقیق، ایران طی سالهای 2011 - 2006 در مجموع 674 هزار و 67 تن سنگ ساختمانی و تزئینی کار شده صادر کرد.
ناصرنیا با یادآوری اینکه امروز سهم بخش معدن از تولید ناخالص ملی کمتر از یک درصد است، گفت: سهم این بخش با احتساب صنایع معدنی در مجموع کمتر از پنج درصد تولید ناخالص ملی است.
آمارها نشان می دهد کل صادرات سنگ ساختمانی و تزئینی جهان در دوره یادشده 188 میلیون و 483 هزار و 15 تن بود.
مطالعات نشان می دهد که کشورهای مالزی، هندوستان و پاکستان در برخی از اقلام سنگ اعم از سنگهای تراش پذیر، سخت و غیره جایگاه ایران را در بازار جهانی از آن خود ساخته اند.
ناصرنیا خاطرنشان ساخت: مشکلات مالی واحدهای سنگبری کشور مانع از آن شده که اینگونه واحدها بتوانند نسبت به جایگزینی ماشین آلات قدیمی و فرسوده اقدام نمایند و نبود ماشین آلات نوین که مجهز به فناوریهای روز باشند، سبب شده که تولیدکنندگان سنگ تزئینی و نما، نسبت به صادرات خام سنگ اقدام نمایند.
آمارهای غیررسمی نشان می دهد ارزش صادرات سنگ تزئینی و نما در سال 91 به رقم 176 میلیون دلار رسید.
تولید سالانه سنگ ساختمانی و تزئینی ایران 14 میلیون تن است و چین، ترکیه، هند و ایتالیا از صادرکنندگان شاخص جهانی این ماده معدنی محسوب می شوند.
اقتصام(4)1559**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن