تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819073792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون رییس جمهوری: طرح جامع گردشگری جیرفت تدوین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون رییس جمهوری: طرح جامع گردشگری جیرفت تدوین می شود جیرفت، کرمان - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرحی جامع برای توسعه گردشگری جیرفت باید طراحی و همه برنامه ها در چارچوب این طرح دیده شود.


به گزارش ایرنا، ˈمسعود سلطانی فرˈ عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از موزه جیرفت در جمع خبرنگاران افزود: سازمان میراث فرهنگی در این زمینه وظیفه حاکمیتی و نظارتی دارد لذا بخش خصوصی باید ورود پیدا کند و ما هم همگام با بخش خصوصی این طرح را جلو ببریم.
وی در پاسخ به سووالی درباره ادامه روند کاوش های باستان شناسی در محوطه تاریخی جیرفت گفت: همه برنامه ها باید در قالب همین طرح جامع دیده و اجرایی شود.
وی تصریح کرد: ظرفیت شهرستان جیرفت در حوزه تاریخی و طبیعی، آینده روشنی را در بخش گردشگری برای جیرفت به ارمغان دارد و طرح جامع گردشگری برای این منطقه باید هرچه سریعتر آماده شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به مرمت بناهای تاریخی در طرح جامع گردشگری شهرستان گفت: آنچه در این طرح دیده شود مورد کاوش قرار می گیرد.
وی با بیان این که منابع دولتی برای مرمت بناهای تاریخی کافی نیست، تاکید کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود که در این راستا باید طرح جامع مرمت بناهای تاریخی را برای بازه زمانی 10 تا 15 سال آماده کنیم و بخش خصوصی طرحی را که آماده شده با رعایت استانداردها و نظارت و هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرا کند.
سلطانی فر تصریح کرد: ورود بخش خصوصی به مرمت بناهای تاریخی باعث می شود این بناها از نابودی نجات پیدا کنند و اشتغالزایی ایجاد شود.
وی درباره ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی در جیرفت هم گفت: ما در جنوب کرمان حضور کمرنگی نداریم و به صورت پایگاهی حضور داریم اما این چند شهرستان جنوبی استحقاق راه اندازی اداره را دارند که این مطلب را در هیات دولت مطرح می کنیم و امیدواریم تصویب شود.
وی با بیان این که نباید به دنبال افزایش هزینه های جاری و تشکیلاتی رفت ادامه داد: مهم این است با کارشناسان و اعتبار و طرح مشخصی حضور پیدا کنیم.
معاون رییس جمهوری به بازدیدش از محوطه های تاریخی جیرفت از جمله تپه های کنار صندل، شهر دقیانوس و موزه اشاره کرد و گفت: بر روی برخی از آثار در زمین کار کاوش و اقدامات اولیه انجام شده است.
وی بیان کرد: با توجه به اعتبارات محدود سازمان، بر اساس مطالعات کار انجام شده است و با وجود آثار تاریخی از جمله شهر دقیانوس و تپه های کنار صندل در کنار منظر زیبای شهر جیرفت در آینده این منطقه می تواند به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شود.
سلطانی فر در خصوص مجتمع های بین راهی نیز گفت: این مجتمع ها و اماکن نمونه گردشگری به درستی مطالعه و مکان یابی نشده اند اما هر جا که این اماکن از اعتبارات دولتی شروع شده باشد کار را تمام می کنیم و اگر از اعتبارات بخش خصوصی باشد باید به قراردادهای آنها مراجعه کرد تا ببینیم تعهدات آنها چیست.ک/2
7444/8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن