تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802601387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون رییس جمهوری از راه اندازی کارگروه تخصصی ارتقای جایگاه مدیریتی زنان خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون رییس جمهوری از راه اندازی کارگروه تخصصی ارتقای جایگاه مدیریتی زنان خبر داد تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت، با توجه به دغدغه رییس جمهوری نسبت به حضور کمرنگ زنان در دولت، به تازگی کارگروه تخصصی درباره ارتقای جایگاه مدیریت زنان را راه اندازی کرده ایم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «شهیندخت مولاوردی» روز یکشنبه در نشست با اعضای هیات علمی پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی، با بیان اینکه در دولت یازدهم بطور قطع تغییر رویکردی در حوزه زنان و خانواده اتفاق خواهد افتاد، افزود: وارث اسناد مصوب و راهبردی هستیم که برای آن سرمایه گذاری شده، اما همچنان روی کاغذ باقی مانده اند، از این رو در حال بازنگری آنها هستیم.
وی ادامه داد: ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه، به بحث مرکز امور زنان و خانواده اشاره دارد و در آن 14 محور تعیین شده که موظف شدیم، با همکاری دستگاه های اجرایی در قالب تفاهمنامه هایی به آنها بپردازیم.
مولاوردی از جمله اهداف مشخص شده در محورهای مزبور را تقویت نهاد خانواده و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه ها عنوان کرد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه همواره حوزه زنان و خانواده، آخرین اولویت دستگاه ها است، ادامه داد: اکنون شاهدیم ساماندهی این حوزه در اهتمام دستگاه های اجرایی و استانداری ها نیست.
وی با بیان اینکه کار خود را با حدود 60 روز تاخیر در مقایسه با سایر نهادها آغاز کردیم، ادامه داد: یکی از تلاش های قابل تقدیر در پایان دولت دهم، ارتقای سطح مرکز مشاوره زنان و امور خانواده به معاونت بود، هرچند اکنون نیز تکلیف آن مشخص نیست زیرا طبق اصل 124 قانون اساسی رییس جمهوری می تواند به تعداد مورد نیاز معاون داشته باشد و اکنون در حکمی که رییس جمهور صادر کردند، این معاونت کار خود را در دوره جدید آغاز کرده است.
به گفته مولاوردی، حضور معاونت رییس جمهور در جلسات هیات دولت می تواند فرصت مناسبی برای تصمیم گیری ها باشد و این موضوع در سیاست های کلی برنامه چهارم توسعه ذکر شده بود و در بند 14 سیاست های کلی نظام در قانون برنامه پنجم نیز تنفیذ شد.
وی با بیان اینکه در مرحله نهایی کردن چشم انداز و بیان ماموریت بر اساس رویکرد جدید و در چارچوب اعتدال هستیم، افزود: دغدغه ما این است که چگونه از افراط و تفریط در این حوزه پرهیز شود و چگونه می توان تعادل و توازن در همه جنبه های زندگی زنان ایجاد کرد، بطوریکه آنها بتوانند همه نقش هایی را که از آنها انتظار می رود به نحو احسن به انجام رسانند.
مولاوردی یادآور شد: در مدت حدودا پنج ماه از انتصابم، یکی از برنامه های اساسی که دستاوردهای بسیاری نیز داشته، نشست ها و جلسات تخصصصی با صاحبنظران حوزه های مختلف بود و بسیاری از برنامه ها نیز از دل این جلسات استخراج شده است.
وی با بیان اینکه بسیاری نام «دید و بازدید» بر این نشست ها گذاشته اند، افزود: این نشست ها صرفا دید و بازدید نیست؛ آنها را فرصتی برای بهره مندی از ظرفیت ها می دانم تا بلکه بتوان با استفاده از آنها دردهای مزمن را بر طرف کرد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ساختار دولت در حال تغییر است و سیاست ها به سمت چابک و کوچک سازی حرکت می کند، گفت: علیرغم این تصور که به خاطر تبدیل شدن به معاونت باید توسعه داشته باشیم، این اتفاق نخواهد افتاد زیرا به صورت کارشناس محوری و پروژه محوری در حال پیشروی هستیم و ناچار به استفاده کیفی از نیروهای خود هستیم.
وی به تشکیل 10 کارگروه در معاونت امور زنان و خانواده اشاره کرد و افزود: به منظور بهره مندی از ظرفیت های موجود در خارج از مجموعه، کارگروه های خاصی تعریف شده که از آن جمله می توان به کار گروه های خانواده سالم، آسیب های اجتماعی، آمار و اطلاعات، رسانه و فرهنگ و هنر اشاره کرد.
مولاوردی گفت: یکی از ایرادات اساسی به دولت، علیرغم وعده ها و شعارهای رییس جمهوری، حضور کمرنگ زنان در بدنه دولت است که به آن جامه عمل پوشیده نشده، و با توجه به دغدغه دکتر روحانی، در این باره خواسته اند تا برنامه هایی را در این خصوص ارائه دهیم، از این رو کارگروه تخصصی را به تازگی درباره ارتقای جایگاه مدیریت زنان راه اندازی کردیم. کارگروه های مزبور با هدف بهره مندی از ظرفیت صاحبنظران و فعالان سازمان های غیر دولتی و نهادهای مدنی برای رسیدن به اهداف مد نظر تشکیل شده است.
مولاوردی با اعلام آمادگی برای حضور در نشست ها و کنگره هایی که با همت مراکزی از جمله پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی با موضوع زن و خانواده برگزار می شود، معاون توسعه و سرمایه اجتماعی خود را به عنوان نماینده برای شرکت در این نشست ها معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه «محمد روشن» سرپرست پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی و اعضای هیات علمی آن به بیان دیدگاه های خود درباره موضوعات زنان و خانواده و آسیب شناسی برخی مشکلات موجود در این حوزه پرداختند.
اجتمام(3) ** 1880 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن