تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802915779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماد اعتراضی ای که بلای جان یک هنرمند شد؛ عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



نماد اعتراضی ای که بلای جان یک هنرمند شد؛ عکس
یک هنرمند آمریکایی اهل فلوریدا به نام مکسیمو کامینرو عمدا این گلدان را شکسته و به پلیس گفته است که دلیل اقدام او اعتراض به برگزار نکردن نمایشگاه آثار هنرمندان بومی در این موزه است.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز؛ یکی از آثاری که در یک موزه آمریکایی به نمایش گذاشته شده، چند عکس با نام "انداختن یک گلدان سلسله هان" است که خرد کردن یک گلدان قدیمی چینی توسط  هنرمند متعرض چینی را به تصویر می کشد.  

  حالا حرکت اعتراضی هنرمند چینی الهام بخش حرکت دیگری برای هنرمند آمریکایی و بلای جان خود او شده است.   مرد آمریکایی به نشانه اعتراض به برگزاری آثار هنرمندان دیگر کشورها و نادیده گرفته شدن آثار هنرمندان کشور خود، دست به شکستن آثار همین هنرمند چینی زده است.  



  به گزارش بی بی سی فارسی؛ یک گلدان یک میلیون دلاری مربوط به یکی از آثار "آی وی وی"، هنرمند دگراندیش و مشهور چینی در موزه هنر شهر میامی شکسته شد.   یک هنرمند آمریکایی اهل فلوریدا به نام مکسیمو کامینرو عمدا این گلدان را شکسته و به پلیس گفته است که دلیل اقدام او اعتراض به برگزار نکردن نمایشگاه آثار هنرمندان بومی در این موزه است.   با وجود آنکه این گلدان در آمریکا و توسط یک آمریکایی شکسته شده است اما بی بی سی بلافاصله و با پرداختن به اصل خبر تنها در دو جمله، به سراغ اختلاف این هنرمند چینی با دولت چین رفته و به برجسته سازی آن پرداخت و به اصطلاح متن را وارد حاشیه کرد.   حاشیه گزارش به گزارش بی بی سی؛ او که در سال ۲۰۱۱ برای مدتی توسط دولت چین زندانی شده بود و هنوز هم به انتقاد و مخالفت خود با حکومت چین ادامه می دهد، یادآوری کرد که آثار هنری او هیچگاه در چین اجازه نمایش پیدا نمی کنند.   بی بی سی به نقل از آی وی وی: هنوز هم امکان برگزار کردن نمایشگاه در چین را ندارم یکی از نگهبانان موزه هنر میامی به پلیس گفت که مکسیمو کامینرو یکی از گلدان های رنگی را که بخشی از چیدمان این اثر هنری بود، از روی زمین برداشت و وقتی که به او گفته شد که آن را سرجایش بگذارد عمدا آن را به زمین انداخت و خرد کرد.   وی افزود: "من این کار را به خاطر همه هنرمندان محلی ساکن فلوریدا انجام دادم که هیچگاه آثار آنها در این موزه به نمایش گذاشته نمی شود ولی همین موزه برای نمایشگاه آثار هنرمندان خارجی میلیون ها دلار هزینه می کند."   گفتنی است کشورهای غربی همواره با کشورهایی که سیاست آنها را همراهی نکنند به اشکال مختلف برخورد می کنند، یکی از رفتارهای سیاسی آنها حمایت و اسطوره سازی از کسانی است که به شکلی با کشور مورد مناقشه غرب اختلاف نظر دارند.   مکسیمو کامینرو در ادامه مصاحبه گفت که تحت تاثیر چیدمان و اثر هنری آی وی وی که موضوع آن شکستن یک گلدان باستانی است او یکباره تصمیم گرفت یکی از کوزه های این چیدمان را بشکند.
اعتراضات نمایشی گلدانی که شکسته شد یکی از چندین ظرف سفالی به شکل گلدان های بزرگ و خمره است که با رنگ های روشن رنگ آمیزی شده اند. آی وی وی هنرمند چینی این ظروف را به شکل ظرف های متداول در دوران حکومت سلسله هان در چین ساخته شده است.  

هنرمند چینی مورد حمایت آمریکا و غرب   در پس زمینه این چیدمان سه عکس بزرگ سیاه و سفید قرار دارد که سه صحنه را نشان می دهند: صحنه ای که آی وی وی یک گلدان به دست دارد، بعد گلدان را رها می کند و در عکس آخر لحظه اصابت آن به زمین و خورد شدن گلدان دیده می شود.   مکسیمو کامینرو در قسمتی از مصاحبه خود با رسانه های محلی گفت: "من تحت تاثیر همین اثر هنری به اعتراضی نمایشی آی وی وی پیوستم و به تبعیت از او یکی از گلدان ها را شکستم."   در پی این رویداد شبکه العالم  فیلم شکستن عمدی گلدان 1میلیون دلاری هنرمند چینی به دست یک آمریکایی را به نمایش گذاشت.
    فیلم خبر   115



لینک


۱۳۹۲/۱۲/۱ - ۱۰:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن