تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802788291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویکردهای اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رویکردهای اقتصاد مقاومتی تهران -ایرنا - روزنامه اعتماد روز پنجشنبه در یادداشتی با عنوان « رویکردهای اقتصاد مقاومتی» نوشت:مقام معظم رهبری در یک بیانیه 24 بندی فرآیند توسعه اقتصادی کشور، آن هم در سالی که اتکای اقتصاد کشور بر مبنای فرمایشات ایشان بر اقتصاد ملی و باورهای داخلی گذاشته شده را اعلام و ابلاغ کردند.


در ادامه این مطلب که به قلم « بهمن آرمان» نگاشته شده آمده است : ایشان در ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در دو مورد به صادرات محصولات غیرنفتی و به ویژه به مقوله صادرات مواد پتروشیمی که در حال حاضر بخش بزرگی از صادرات غیرنفتی ایران را تشکیل می دهد و بیشترین میزان اشتغال زایی را در اقتصاد کشور دارد، اشاره کرده اند.
معظم له در صحبت های خود به این نکته مهم اشاره کردند که تقویت عرضه کالاو خدمات یکی از اصول مهم و خدشه ناپذیر اقتصاد ایران است.
این امر بیانگر این است که عملاباید زمینه لازم برای ایجاد فضای کسب و کار در کشور فراهم شود که البته یکی از آن موارد همان طور که ایشان در دیدار با نمایندگان مردم آذربایجان شرقی عنوان کردند، تنش زدایی در روابط خارجی کشور و ایجاد فضای رونق اقتصادی در داخل کشور است.
ولی از طرفی مشاهده می شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک درگیری جناحی و بدون اینکه مصالح کل نظام را مدنظر قرار دهند دست به اقدامی زده که شاید با این بیانیه نیازمند تغییر باشد.
افزایش شدید قیمت حامل های انرژی به ویژه گاز طبیعی برای واحدهای پتروشیمی و واحدهایی که شدیدا به گاز طبیعی وابسته هستند مثل آلومینیوم و فولاد از جمله این اقدامات است.
بنابراین در پی انتشار بیانیه 24 بندی مقام معظم رهبری لازم است مجلس شورای اسلامی در تصمیم خود مبنی بر هفت برابر شدن قیمت سوخت واحدهای انرژی به ویژه پتروشیمی تجدید نظر کند تا در نهایت ایران بتواند مزایای نسبی خود را در تولید کالاهای پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم، سیمان و کاشی حفظ کند.
پیام رهبر معظم انقلاب، نکات خیلی مهمی را از اقتصاد ایران روشن کرد که در نهایت توجه خاص به وضع اقتصادی کشور که مهم ترین آنها نرخ بالای بیکاری و تورم و رشد اندک یا منفی اقتصادی در کشور است را می طلبد.
ایشان در این موارد رهنمودهای خیلی مشخصی را ارائه فرمودند که طبیعی است باید در انتظار نقطه نظرهای مثبت توسط دولت باشیم.
خوشبختانه از سوی دولت چراغ های روشنی نشان داده شد.
همان طور که مهندس جهانگیری در سخنرانی روز گذشته خود در همایش فولاد اعلام کردند که 8/3 میلیارد دلار گشایش اعتبار برای طرح های فولادی صورت گرفته و چندین برابر طرح نیز در زمینه آلومینیوم و... در جریان هستند که از طریق فاینانس تامین اعتبار شده است، مشخص است که دولت به پیام مقام معظم رهبری لبیک گفته و در نهایت آن را در جهت افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری به کار می گیرد.
اما متاسفانه مجلس شورای اسلامی در این رابطه جبهه گیری کاملامتضادی را تعقیب کرده که با آن چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و دولت یازدهم برای بهبود شرایط اقتصادی کشور است، متفاوت می باشد.
اما در راستای اجرای این بیانیه ممکن است مشکلاتی برای برخی افراد که به دنبال منافع جناحی خود هستند و دستورات ابلاغی رهبری نظام را در تضاد با منافع جناحی و گروهی خود می دانند به وجود آید و شاید در نهایت شرایطی از سوی این افراد فراهم شود که کشور از آنها آسیب ببیند.
بنابراین این نگرانی از سوی رانت خوارانی که منافع خودشان را در تنش های سیاسی ایران با سایر کشورها و به ویژه کشورهای بزرگ صنعتی می دانند کماکان وجود دارد.
با وجود همه این موانع و مشکلات احتمالی، یقینا با اجرای سیاست های کلی اقتصاد و عملی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، وضعیت اقتصادی ایران به سوی مثبت حرکت کرده و آینده برای مردم ایران امیدوارکننده تر خواهد بود.
اول**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن