تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802441352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح بسیج سلامت نوروزی ازیکم اسفند ماه در خوزستان آغاز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرح بسیج سلامت نوروزی ازیکم اسفند ماه در خوزستان آغاز می شود اهواز - ایرنا - سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از یکم اسفندماه در استان آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مهندس ˈمهران معلمˈ چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این طرح از تمام ظرفیت نیروها و بازرسین بهداشتی از تمامی مراکز بهداشتی استفاده می شود.
وی افزود: البته بازرسی های بهداشتی همیشه دراستان انجام می شود اما طرح بسیج سلامت نوروزی به صورت ضربتی و ویژه اقدام می کند.
معلم تصریح کرد: اکیپ های دو نفره طبق برنامه ریزی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شامل پارک ها، هتل ها، مسافرخانه ها، اماکن بین راهی از جمله رستوران ها، جایگاههای عرضه سوخت در داخل و بیرون شهر بازرسی به عمل می آوردند.
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد:بازرسی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل از ساعت هشت صبح تا هشت بعد از ظهر انجام می شود.
وی گفت:مردم و مسافرین در صورتی که شکایتی داشته باشند می توانند از طریق شماره تلفن های ذکر شده در بروشور و پمفلت ها به نیروهای ثابت مستقر در مراکز بهداشت شهرستان ها اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد.
معلم اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح کنترل بهداشت مواد غذایی است تا از مسمویت های غذایی و بیماری ها جلوگیری شود.
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان اظهارداشت: مواد غذایی فاسد یا تاریخ گذشته پس از انجام پروسه قانونی از دسترس مصرف عموم خارج می شود.
وی در خصوص نظارت بر کیفیت بهداشتی آب گفت: در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از شبکه های توزیع آب شهری، کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی انجام می شود.
معلم ادامه داد: همچنین محل استقرار مسافرین نوروزی مستقر در مدارس یا کمپ های شهرداری به صورت روزانه از نظر بهداشت آب و کنترل حشرات موذی بازرسی می شوند.
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان از مسافرین خواست تا از حمل مواد غذایی فساد پذیر خودداری کنند و از بطری های آب آشامیدنی با برچسب بهداشتی استفاده کنند.
وی به مانور هفته بهداشت عمومی در استان از سوم تا نهم اسفند اشاره کرد و اظهارداشت: از جمله اهداف برگزاری این مانور جلب مشارکت عمومی و استفاده از سازمانهای مردم نهاد است.
معلم گفت: هدف اصلی برگزاری این مانور ارتقای سطح بهداشت جامعه و اهمیت دادن به مساله حفظ پاکیزگی محیط از نظر مردم و اقشار مختلف است.
سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: برای برگزاری این مانور شش کارگروه شامل نظافت محیط شهری، آموزش و فرهنگ سازی، بهداشت مدارس و مهدکودک ها، جاده و اماکن بین راهی، نظافت محیط روستایی و منابع طبیعی و ارزیابی ونظارت تشکیل شده است.
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی همگام با سراسر کشور از اول اسفند ماه در شرق اهواز آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.
مهندس ˈمهرداد شریفیˈ اظهار داشت:20 کارشناس بهداشت محیط در قالب 10 اکیپ دونفره از ساعت هشت صبح تا هشت شب از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی ، مساجد و پمپ بنزین ها بازدید می کنند.
وی افزود: اولویت بازدید از مراکز و اماکن عمومی حساس از جمله رستوران، بستی فروشی ها، پیتزا فروشی ها، صنف های کبابی، سرویس های بهداشتی عمومی، هتل ها، مسافرخانه ها ، آرایشگاهها، ترمینال های مسافربری، فرودگاهها، استخرها و بقعه مطهر علی بن مهزیار است.
شریفی تصریح کرد:در محدوده شرق اهواز هشت هزار اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی وجود دارد که همگی مورد بازدید قرار می گیرند.
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز ادامه داد: کلاس های آموزشی برای صنف ها و اتحادیه ها در بهمن ماه برگزار شد تا به مرحله خود ارزیابی برسند.
وی گفت: ازآنجایی که هیچ گونه نظارتی بر دوره گردها وجود ندارد انتظارمی رود شهرداری، جمع آوری دوره گردها و دستفروشان مواد غذایی را در دستور کار خود قرار دهد.
شریفی با اشاره به اینکه عرضه قلیان در سطح پارک ها یکی از مشکلات شهر اهواز است اظهارداشت: تمام محل های عرضه شناسایی شده است و مکاتبات لازم با شهرداری ها صورت گرفته است.
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد:انتظار می رود شهرداری با همکاری نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و مراکز بهداشت نسبت به جمع آوری قلیان ها اقدام نماید.
وی اضافه کرد: تمام متولیان مساجد و نمازخانه های بین راهی باید نسبت به نظافت نمازخانه، وضوخانه و سرویس های بهداشتی اقدام کنند.
شریفی از مسافرین خواست به علت پیشگیری از بیماری وبا، تحت هیچ شرایطی از یخ های فروشی بر روی زمین خریداری نکنند یا یخ به همراه داشته باشند یا از مراکز بهداشتی تهیه کنند
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به بازدید از نانوایی ها ادامه داد: نانوایی ها باید مصرف جوش شیرین را در تهیه نان به حداقل برسانند و از معیارهای لازم برای ارتقای کیفیت نان استفاده کنند.
وی گفت: تمامی مکان های اسکان میهمانان نوروزی شناسایی شده و کارشناسان برای بررسی نقاط قوت و ضعف اعزام شده اند.
شریفی اظهارداشت: شهرداری با همکاری صنعت و معدن به کانکس های عرضه مواد غذایی اجازه فعالیت نمی دهد مگر اینکه کارت بهداشتی و وسایل خنک کننده برای نگهداری مواد غذایی داشته باشند.
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: از غرفه های مواد غذایی، سالن های فرودگاه، ترمینال ها، سرویس های بهداشتی و رستوران ها بازدید ویژه انجام می شود.
وی افزود: امسال کارشناسان بهداشت محیط از نظر کمی و کیفی نسبت به نمونه برداری آب آشامیدنی اقدام می کنند.
شریفی ادامه داد: انتظار می رود شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در تمام ایام تعطیل، نمایندگان خود را به مرکز بهداشت شرق اهواز جهت پیگیری مشکلات احتمالی معرفی کنند.
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: بیش از 12 هزار کارگر در اماکن تهیه و توزیع شرق اهواز فعالیت دارند که بالغ بر 10 هزار نفر دارای کارت سلامت هستند و بقیه آموزش های لازم را برای دریافت کارت سلامت دیده اند.
وی در خصوص عملکرد 9 ماهه مرکز بهداشت شرق اهواز اظهارداشت:در این مدت27 هزار و 180 بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده که تعداد زیادی از آنها که موازین بهداشتی را رعایت نکرند به مراجع قضایی و تعزیرات معرفی شدند.
شریفی تصریح کرد: همچنین 363 واحد اخطار 48 ساعته گرفتند و 369 مورد از مراکر تهیه و توزیع مواد غذایی توسط نیروی انتظامی پلمپ شدند.
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت:در این مدت سه تن مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد معدوم شد، دو هزار و 24 نمونه میکروبی از آب آشامیدنی و 519 مورد نمونه برداری از مواد غذایی اخذ شد.
وی ادامه داد: سه هزار و 192 مورد بازدید از مهدکودک ها، مدارس، باشگاهها و مطب ها نیز صورت گرفت.
7157
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن