تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه بیشتر به کیفیت و دوام بتن در سازه های ساختمانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه سمنان خواستار شد توجه بیشتر به کیفیت و دوام بتن در سازه های ساختمانی سمنان – ایرنا – رییس دانشگاه سمنان بی کیفیتی و دوام کوتاه سازه های بتنی را از نقاظ ضعف آن در ساخت و ساز در کشور دانست.


ˈعلی خیرالدینˈ روز چهارشنبه در دومین کنفرانس ملی صنعت بتن در دانشگاه سمنان گفت: سالانه در جهان شش میلیارد تن بتن مصرف می شود و با توجه به این سرانه مصرف بتن در ایران از جهان بالاتر است، باید به کیفیت و دوام سازه های بتنی توجه بیشتری شود.
وی با بیان اینکه امروزه در جهان میزان مصرف بتن در ساختها را شاخصی برای توسعه می دانند، اضافه کرد: توجه به دوام و سالم بودن بتن از نظر زیست محیطی اصلی ترین دغدغه امروز دنیا در صنعت بتن است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از سازه های بتنی نقش مهمی در توسعه پایدار دارد، افزود: دوام و مقاومت در برابر آتش و نداشتن آلایندگی باید به اصلی ترین اهداف تولید بتن در کشور تبدیل شود.
وی اظهار داشت: استفاده از بتن های تولید شده از فناوریهای نوین، بتنهای خود متراکم، غلتکی و استفاده از مواد مضاف در ساخت بتن و توجه به افزایش دوام سازه های بتنی از مواردی است که در ایران هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.
خیرالدین زمان ساخت و نوع اجرای سازه های بتنی را از نقاط ضعف این نوع سازه ها عنوان و تصریح کرد: آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی سه قسمتی است که در اجرای سازه های بلند بتن آرمه بیشتر مورد توجه است.
رییس دانشگاه سمنان به استفاده از آرمارتوربندی و سازه بتنی پیش ساخته در کشور های پیشرفته در حال حاضر اشاره کرد و ادامه داد: باید تولید بتن باید از حالت سنتی خارج شود تا کیفیت ان افزایش یافته و زمان ساخت نیز کوتاه تر شود.
کنفرانس ملی دو روزه صنعت بتن در دانشگاه سمنان با حضور ˈهرمز فامیلیˈ رییس انجمن بتن ایران، ˈطیبه پرهیزکارˈ مدیر بخش فناوری بتن مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و جمعی از صاحب نظران و دانشجویان و مسوولان استان سمنان برگزار می شود.
تعمیر و تقویت و بسازی لرزه ای، طراحی و اجرای سازه های بتنی، فاناوریهای نوین در صنعت بتن، دوام بتن و توسعه پایدار، انواع سیمان و ... از محورهای دومین کنفرانس ملی صنعت بتن در دانشگاه سمنان است.
این کنفرانس با ارایه 52 مقاله به شکل شفاهی و 98 مقاله به صورت پوستر همراه است و دو روز در دانشگاه سمنان ادامه دارد.ک/2
611/599/608
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن