تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818860831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم توجه به جلو علت اصلی تصادف اتوبوس گرگان به کرج / نظارت بر شرکت تعاونی های حمل و نقل بیشتر شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان مهر بررسی می کند/
عدم توجه به جلو علت اصلی تصادف اتوبوس گرگان به کرج / نظارت بر شرکت تعاونی های حمل و نقل بیشتر شود
گرگان - خبرگزاری مهر: بیش از یک روز از حادثه تلخ تصادف اتوبوس گرگان به کرج که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هم وطنان ما شد می گذرد و عوامل ضد و نقیضی درباره علت این حادثه بیان شده که در آخرین اظهار نظر عدم توجه راننده و صحبت با تلفن هنگام رانندگی اعلام شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، این حادثه صبح روز سه شنبه در جاده هراز اتفاق افتاد و در آن 18 نفر کشته و حدود 25 نفر زخمی شدند.

رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: علت اصلی حادثه سقوط اتوبوس گرگان به کرج در جاده هراز  عدم توجه به جلو راننده  بوده است که باعث به وجود آمدن این حادثه دلخراش شده.

سرهنگ علیرضا قدمی در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز داشت: منطقه ای که راننده در آن رانندگی می کرد طوری نبود که بتواند با سرعت زیاد حرکت کند و البته این راننده در هنگام رانندگی با موبایل نیز صحبت می کرده است که باعث عدم توجه به جلو شده است.

وی در ارتباط با تعداد و نام فوت شدگان بیان داشت: تا به الان تعداد کشته شدگان حادثه همان 18 مورد است که نام هایی که شناسایی شده است از جمله محمد حسین دماوندی، محمد حسین زمانی ، محسن چیت ساز، بانو یزدی ، فاطمه کمیزی  و پیمانه ذاکری است.

سرهنگ قدمی در ادامه با رد تعطیلی تعاونی یک عنوان داشت: تصمیم گیری در ارتباط با این حوزه در تهران توسط کمسیونی انجام می شود  که در حال حاضر هنوز در این زمینه جلسه ای تشکیل نشده است.

راننده متخلف به مراجع قضایی انتقال می یابد

رئیس پلیس راه استان با عنوان اینکه راننده متخلف به مراجع قضایی انتقال داده می شود، تصریح کرد: این راننده ضمن اینکه به مدت دو سال از تمام خدمات پلیس محروم  در حوزه ناوگان حمل و نقل محروم خواهد شد به مراجع قضایی انتقال داده می شود تا در مورد تخلف او تصمیم گیری شود.

وی به رانندگان توصیه کرد تا بیشتر مقررات را رعایت کنند و خاطرنشان کرد: رانندگان باید بیشتر در جاده به مقررات توجه داشته باشند و همچنین مسافران هم زمانی که تخلفی از رانندگان مشاهده می کنند در اولین ایستگاه پلیس گزارش دهند.

قدمی افزود: نظارت بیشتر شرکت ها باید بر رانندگان و وسایل حمل و نقل بیشتر شود و راننده باید از نظر سلامت روحی و روانی مورد بررسی قرار گیرد و همچنین کنترل بیشتر بر شرکت ها توسط پلیس و شرکت های حمل و نقل باید انجام شود.
 
درخواست پیگیری این حادثه رسما در مجلس قرائت شد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در ادامه  ضمن ابراز همدردی به خانواده های بازماندگان ین سانحه دلخراش گفت: این موضوع توسط نمایندگان مجلس در حال پیگیری است و همچنین طی درخواستی نیز از رئیس مجلس خواسته ایم تا علت این حادثه دلخراش توسط پلیس راهور و مسئولین امر مورد بررسی قرار گیرد.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: این درخواست رسما در پشت تریبون  مجلس قرائت شده است تا کسانی که به هر دلیلی دربه وجود آمدن این حادثه دخالت داشته اند شدیدا با آنها برخورد شود.

وی با عنوان اینکه  جاده های استان غیر استاندارد هستند ، ابراز داشت:  متاسفانه جاده های استان از استاندارد کافی برخوردار نیستند و در این حوزه درخواست هایی انجام دادیم که برای ترمیم وضعیت و رفع چالش های روبرو بتوانیم برنامه هایی را اجرا کنیم.

آزاد راه نوکنده به آش خانه در حال بررسی است

امامی با اعلام این خبر که به دنبال ایجاد آزاد راه جدیدی در استان هستیم، تصریح کرد:  با توجه به اینکه فاصله بین روستاهای ما نزدیک است تلاش داریم  تا بتوانیم آزاد راه جدیدی از نوکنده تا آش خانه راه اندازی کنیم تا به این وسیله مشکلات در حوزه مسیر جاده ها حل شود.

وی تقویت مسیرهای ریلی را یکی از دیگر کارها در حوزه حمل و نقل دانست و تاکید کرد: تقویت مسیرهای ریلی از شمال تا جنوب و شرق به غرب از دیگر برنامه هایی است که بنا داریم در استان دنبال کنیم  تا بتوانیم به این وسیله در محور استانهای شمالی تردد نماییم.

در ادامه مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان با اشاره به اینکه تمامی مسافرانی که در اتوبوس سوار می شوند تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، عنوان داشت: تمام مسافرانی که در اتوبوس ها سوار می شوند تحت پوشش بیمه تکمیلی و شخص ثالث قرار می گیرند و فرقی نمی کند که بلیط گرفته باشند یا نگرفته باشند. مهدی میقانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رانندگان موظفند تا اسم مسافرانی که در بین راه سوار می شوند را درج کنند و اینکه راننده ای در بین مسافری را سوار می کنند تخلف محسوب نمی شود.

تعاونی یک تعطیل نشده است

وی با بیان اینکه تعاونی یک تعطیل نشده است، افزود: این تعاونی فقط به مدت یک روز در اولین روز حادثه  برای همدردی با حادثه دیدگان تعاونی اش را تعطیل کرد و البته تعطیلی این تعاونی توسط ما در استان صورت نمی گیرد بلکه توسط کمسیون ماده 12 در تهران که متشکل از کارشناسانی از پلیس راه و سازمان راهداری است در مورد آن تصمیم گیری می شود.

میقانی ادامه داد: در بررسی های اولیه این تعاونی تخلفی را مرتکب نشده است و باید بررسی ها لازم در مراحل بعد انجام شود تا تصمیم گیری در این زمینه صورت بگیرد. وی با بیان اینکه  این اداره کنتر و نظارت همیشگی بر حوزه عملکرد شرکت ها و تعاونی ها انجام می دهد، تصریح کرد:  اداره کل حمل و نقل با کمک پلیس راه بر اعمال و ظوابط صحیح و سالم بودن ناوگان حمل و نقل نظارت مستمر دارد. وی خاطرنشان کرد: مسافران می توانند از طریق سامانه های پیامکی و همچنین شماره تلفن های اعلام شده تخلفات رانندگان را به مسئولان اعلام کنند تا علاوه بر این که جلوی برخی تخلفات گرفته می شود حوادث این چنینی نیز کاهش یابد.


۱۳۹۲/۱۱/۳۰ - ۱۴:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن