تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818995515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نحوه هزینه کرد بودجه در این وزارتخانه انتقاد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نحوه هزینه کرد بودجه در این وزارتخانه انتقاد کرد مشهد - ایرنا- معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نحوه هزینه کرد بودجه در این وزارتخانه انتقاد کرد.


دکتر ایرج حریرچی روز چهارشنبه در اجلاس معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد افزود:در شهری که هنوز پزشک عمومی اش تامین نشده دستگاه سی تی اسکن خریده و نصب کرده اند.
وی افزود:تا سال 90 و 91 حدود 100 هزار دانشجو در این وزارتخانه مشغول به تحصیل بودند که به یکباره در این دو سال 60 هزار دانشجوی دیگر به این تعداد اضافه شد که این افزایش یکباره، تمام شاخصهای این وزارتخانه را به 12 سال قبل از آن بازگرداند.
او گفت:تعداد رشته های PHD در یک شب، دو و نیم برابر شد و گروهی یک و نیم نفره در همین دانشگاه علوم پزشکی مشهد 10 - 12 دانشجوی PHD گرفته است.
وی افزود:در یکی از شهرها که بیماران اورژانسی اش مثل زائوها ، دیالیزیها و سوختگی ها تخت ندارند بودجه عمرانی صرف ساخت دانشکده دندانپزشکی در خارج از شهر شده است.
او گفت:در برخی مناطق کشور یک سال و نیم است که قطره آهن و ویتامین AD وجود ندارد اما در همان جا مرکز و خانه بهداشت می سازیم و در یکی از شهرها بیمارستانی با 50 درصد پیشرفت فیزیکی سراغ دارم که کارهای نماکاری اش را به اتمام رسانده است.
وی افزود:در حالی که ساخت بیمارستان با کمتر از 600 تخت مقرون به صرفه نیست هم اکنون 50 بیمارستان 32 تختخوابی در حال ساخت در کشور داریم که کمتر از 10 درصد آنها ساخته شده است و از این مصادیق ولخرجی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فراوان می توان نام برد.
معاون وزیر بهداشت گفت:بودجه سال 1392 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خیلی تاسف بار بود و برای سال آینده اقداماتی شده که اگر نتیجه ندهد وضعیت مشابه سال 1392 یا شاید بدتر از آن می شود.
حریرچی افزود:بودجه سال 91 وزارت بهداشت، هشت هزار میلیارد تومان بوده که امسال به 13 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده اما عملا 10 هزار میلیارد تومان آن مورد قبول واقع شده و تخصیص یافته است و بودجه سال 1393 نیز 15 هزار و 500 میلیارد تومان تعیین شده است.
وی گفت:در این میان در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی فقط دو درصد رشد بودجه وجود داشته که کفاف حقوق و دستمزد را هم نمی دهد و این به معنای رشد منفی بودجه در این حوزه وزارت بهداشت است.
حریرچی افزود:از ابتدای ساخت بیمارستانهای نوین در 80 -90 سال گذشته تا کنون برای 85 هزار تخت، بیمارستان ساخته شده است که از این تعداد 44 هزار تخت در فضای فاقد استاندارد قرار دارد.
وی گفت:هم اکنون در حال ساخت فضا برای 43 هزار و 700 تخت بیمارستانی هستیم اما توان بیمارستانی ما سالانه هزار و 500 تخت است لذا با توجه به بودجه عمرانی دولت اگر تورم جدی در کشور رخ ندهد و رشد بودجه ها نیز مناسب با تورم باشد ساخت این تختهای بیمارستانی 40 سال به درازا خواهد کشید و اگر خیلی اتفاق جدید و خوبی رخ دهد این مدت به 20 سال کاهش خواهد یافت.
او افزود:کل بودجه عمرانی امسال وزارت بهداشت 890 میلیارد تومان بوده که تاکنون 240 میلیارد تومان آن را گرفته ایم و نهایت دریافتی بودجه عمرانی امسال وزارت بهداشت 300 میلیارد تومان خواهد شد که از این میزان تنها، 150 میلیارد تومان صرف باز نگاه داشتن کارگاههای عمرانی یعنی مخارج آب و برق و غیره می شود.
وی تاکید کرد:این آمارها عمق مشکلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را نشان می دهد البته باید تصریح کرد که این مشکلات را آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب برای ما به وجود نیاورده اند بلکه خودمان بد عمل کرده ایم.
او گفت: 550 هزار متر مربع فضای آموزشی در 90 دانشگاه کشور، 11 سلف سرویس، 20 کتابخانه، 27 فضای ورزشی و 13 مسجد از جمله پروژه های عمرانی در حال ساخت در وزارت بهداشت است.
وی افزود:وزارت بهداشت مثل فردی است که در عمق 10 متری زیر آب در حال غرق شدن است و با اقدامات ما ممکن است 9 متر بالاتر بیاید اما باز هم زیر آب است هر چند که حرکت 9 متری به سمت سطح آب اقدامی معنا دار است و شاید این فرد بتواند بالا بیاید و سرکی کشیده و تنفسی کند.
او گفت:با این وضعیت باید گفت که تا اطلاع ثانوی اقدام معنی داری برای افزایش بودجه صورت نخواهد گرفت و به عبارت دیگر ما در محیطی تصمیم می گیریم که سرها زیر آب است و مثلا در همین مشهد پرداخت کارانه برخی از پزشکان به تاخیر افتاده است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت:برای کاهش این مشکلات باید فرایندهای تصمیم ساز داخلی را اصلاح کرد یعنی دانشگاهها به جای کاهش بودجه بهداشت و درمان به سمتی بروند که همانند کشورهای اروپایی و آمریکا حداقل بخشی از هزینه تحصیل را از دانشجویان بگیرند.
حریرچی افزود:در 16 سال گذشته خیلی از هزینه های بخش دانشجویی از بیت المال هزینه می شده در حالی که می شود با طراحی مدلهایی بخش یا همه این هزینه را بعد از اشتغال به کار دانشجو از حقوق و درآمدهای وی کسر کرد.
1922/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن