تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803235381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست خارجی کشور باید فراق بال داشته باشد/ وام گرفتن در ایران به فرهنگ تبدیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان عباسی:
سیاست خارجی کشور باید فراق بال داشته باشد/ وام گرفتن در ایران به فرهنگ تبدیل شده است
زنجان - خبرگزاری مهر: تحلیگر مسائل استراتژیک گفت: سیاست خارجی کشور باید فراق بال داشته باشد تا بتواند ازموضع عزت، حکمت و مصلحت در روند سیاست خارجی برخورد کند.



به گزارش خبرنگار مهر،حسن عباسی شامگاه سه شنبه در سخنرانی با موضوع "دکترین اقتصاد جهانی و آن 6 هزار نفر" در سالن الغدیر دانشگاه زنجان افزود:  باید در زمینه مسائل دیپلماسی خارجی بار وزارت امور خارجه و متولیان این بخش سبک شود و تنها مطوف به بحث سیاسی شود. وی با بیان اینکه ملت ایران همواره در صحنه های مختلف در کنار نظام بوده اند، لزوم توجه به مردم و مطالبات آن را مورد تاکید قرار داد و افزود:  مردم را پشتیبانان واقعی نظام اسلامی هستند و بارها این موضوع را ثابت کرده اند. عباسی با بیان اینکه متاسفانه مردم جریان‌های سیاسی را می‌شناسند اما با جریان‌های اقتصادی آشنا نیستند ادامه داد: اگر تیم مذاکره‌کننده پشتیبانی مردم را نداشته باشد، با عزت نمی‌تواند در مقابل این کشورها بایستد.

عباسی با بیان اینکه اقتصاد دانان کشور نگران وضعیت  اقتصاد هستند، افزود: باید حقیقت  در زمینه اقتصاد به مردم گفته شود تا مانع بروز برخی مشکلات در جامعه شویم که در حاضر به دلیل نبود شفافیت در صحنه اقتصادی ایجاد شود.

این نظریه پرداز مسائل  اقتصادی افزود:  باید مسائل به صورت شفاف به مردم ارائه شود تا پدیده‌هایی همچون بابک زنجانی و شهرام جزایری به عنوان غده سرطانی در ساختار اقتصادی ظهور نکند.

عباسی، خام فروشی منابع و ذخایر نفتی و معدنی کشور را از آسیب ها و چالش های دانست که نسل امروز و آینده را تحت تاثیر قرار می دهد و جلوگیری  از تبعات و اثرات منفی این امر را نیازمند برنامه ریزی منطقی و حساب شده عنوان کرد.

وی لزوم پائین آوردن روند انتظارات و توقعات مردم را یادآور شد و ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی نفت و گاز راه دیگری برای اعتلای اقتصاد است. این استاد مسائل استراتژیک با انتقاد از روند موجود بانکداری کشور ایران، لزوم توجه واقعی وعملی به بحث بانکداری اسلامی را در ایران یادآور شد و اذعان داشت: متاسفانه در حال حاضر روند مطلوبی در زمینه بانکداری در کشور وجود ندارد و با بانکداری اسلامی منافات دارد. عباسی با بیان اینکه ملت ایران، ملتی بزرگ و ارزشمند و آگاه هستند به فرایند چندین دهه  در ایران اشاره کرد و افزود: نسلی به خدا توکل و اعتماد کرد و انقلاب را به ثمر رساند، نسلی هشت سال دفاع مقدس را باتوکل به خدا پیروزمندانه مدیریت کرد و نسل امروز با توکل و اعتماد به خدا باید کشور را در بخش های مختلف بخصوص اقتصادی بسازد. وی با بیان اینکه تحلیگران و صاحبنظران، بانکداری و اقتصاد اسلامی را تنها نجات بخش اقتصاد جهان می دانند افزود: باید تلاش کنیم اصول اقتصادی و بانکداری اسلامی در جامعه به شکل صحیحی و واقعی پیاده شود. عباسی تصریح کرد: با روند موجود در صحنه اقتصاد جهانی هیچ آینده و افق روشنی برای اقتصاد جهانی وجود ندارد و متخصصان علم اقتصاد بر این امر معترف هستند و نسخه نجات بخش اقتصاد جهانی را نسخه اقتصاد اسلامی بیان می کنند. عباسی با تاکید بر اینکه راه درمان مسائل جهانی در حوزه اقتصاد توجه به نظام مالی اسلامی است افزود: اقتصاد جهانی امروز چاره ای جز رفتن به سوی بانکداری و اقتصاد اسلامی برای فرار از سقوط ندارد و باید به این امر توجه ویژه و جدی صورت بگیرد.

وی  با بیان اینکه چشم جهانیان به اصلاح جدی بانکداری غربی و معرفی الگوی جایگزین برای بانکداری کنونی است افزود: علم اقتصاد در حال حاضر تسلیم شده و سقوط کرده است  و  در چنین فضای فاجعه باری که علم اقتصاد سقوط کرده است، از سال 2010 تا 2050 بدهی جهانی افزایش می‌یابد.  با اشاره به اینکه در حال حاضر مدل بانکی ایران غربی است، گفت:  با وجود اعلام نظر مراجع اعظام در خصوص ربایی بودن بانک‌های ایرانی هنوز این موضوع به نحو مطلوبی حل نشده است. وی با اشاره به بیانات یکی از مراجع تقلید در خصوص اینکه 85 درصد مردم ایران از وام دارای ربا در کشور استفاده می کنند افزود: متاسفانه وام گرفتن در سبک زندگی مردم ایران به یک فرهنگ تبدیل شده است. عباسی، راهکار برون رفت از وابستگی مردم از گرفتم وام را رفتن به سوی زندگی ساده و همچنینن  احیای سنت قرض و قرض الحسنه در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه زندگی های امروز به سمت و سوی تجمل گرایی و وابستگی به وام رفته و جوانان در ابتدای زندگانی با اتکا به وام زندگی تشکیل  می شود که  تنها با آسان گرفتن زندگی ها و ازدواج ها و ساده برگزار کردن ازدواج نسبت به توسعه فرهنگ زندگی ها ساده و پرهیز از گرفتن وام اقدام کرد.  با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران دارای بالاترین سرانه تعداد شعب بانک مواجه است، افزود:این نوع سیستم بانکی موجب شده تا افرادی همچون  شهرام جزایری در دوره قبلی و بابک زنجانی در دوره جدید ظهور کنند. این تحلیل گر مسائل استراتژیک، بیان صادقاه در خصوص اقتصاد را پرده برداشتنم از این واقعیت عنوان کرد که سیسیتم بانکی کشور ایران غلط است و تائید این بیان خود را بروز مفاسد بزرگ و کلان اقتصادی و بانکی در کشور عنوان کرد. عباسی با بیان اینکه در حال حاضر 36 گروه در مراکز مهم دانشگاهی و تحقیقاتی مشغول به فعالیت برای ارائه طرح جامع و کامل در زمینه اقتصاد اسلامی و عدم وابستگی مردم به وام و تسهیلات بانکی هستند افزود: حتی اگر یکی از این گروها به نتیجه قابل منطقی و قابل قبول در این زمینه برسیم. وی  با بیان اینکه ایران هنوز به الگوی جدیدی در بانکداری اسلامی دست نیافته است  افزود: با دولت ها کار پیش نمی رود و باید مردم برای تحقق اهداف یک اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی به دولت ها کمک کنند. تحلیگر مسائل استراتژیک، در ادامه با بیان اینکه در علوم استراتژیک به سه مولفه کلی، کلان‌نگری، همه جانبه و آینده‌نگری توجه می‌شود افزود:  دانشجوی علم استراتژیک کلان‌نگر است و  دانشجویان رشته‌ها و علم‌های دیگر در شکل تخصصی و جز آن می‌بیینند.

عباسی، با اشاره به اینکه گزارشی که بانک جهانی نسبت به افق کشورها ارائه کرده است، نگران‌کننده است، افزود: از سال 2003 تا 2015 نقشه بدهی عمومی جهان، حیرت‌انگیز و تکان‌دهنده است.

تحلیل گرمسائل استراتژیک ، پیش‌بینی برای سال آینده نشان می‌دهد که سه تریلیون دلار به میزان بدهی جهان اضافه می‌شود و این روند تا سال 2050 شیب تندی را می‌یابد که افق روشنی برای بهبود این وضعیت وجود ندارد.

عباسی افزود: بدهی کشورهای جهان در سال 2003 میلادی 22 تریلیون بوده و این میزان در ابتدای سال جاری 52 تریلیون دلار رسیده است و این در حالی است که در آمد کره زمین در حال حاضر 45 تریلیون دلار است.

این استاد دانشگاه  وضعیت ایران را در زمینه خطر اقتصادی و بدهی در قسمت نارنجی نقشه پراکندگی وضعیت اقتصادجهانی عنوان کرد  و با بیان اینکه ایران در مرحله دوم و سوم خطر قرار دارد  ادامه داد: هر اقتصادی که پیشرفته‌تر و سرانه بالاتری دارد در موقعیت بدتری قرار دارد که این معمای پیچیده‌ای محسوب می‌شود و نشان می‌دهد این کشورها دارای وضعیت شکننده‌تری هستند.

عباسی ، با اشاره به اینکه بدهی کشورهای پیشرفته در حال حاضر بیشتر از سایر کشورها است ادامه داد: امروز ژاپن بعد از ایالات متحده بیشترین میزان بدهی را در جهان دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای چین، هند و برزیل طی دو سال گذشته فشار اقتصادی جهان را متعادل می‌کردند افزود: در حال حاضر این کشورها با سقوط اقتصادی مواجه هستند.

عباسی، پیری جمعیت را موج جهانی عنوان کرد و افزود: در سال  2035 بخش عمده‌ای از جمعیت کشور ایران را نیروهای سالمند تشکیل خواهد داد.

تحلیل گرمسائل استراتژیک ، ،افزایش اضطراب و وابستگی عمده به زندگی دیجیتالی و بدهی را از مسائل جهان تا سال 2050 دانست  ادامه داد: راه درمان مسائل جهانی در حوزه اقتصاد توجه به نظام مالی اسلامی است.

عباسی با بیان اینکه چشم جهانیان به اصلاح جدی بانکداری غربی و معرفی الگوی جایگزین برای بانکداری کنونی است افزودعلم اقتصاد در حال حاضر تسلیم شده و سقوط کرده است.

وی یادآور شد: در چنین فضای فاجعه باری که علم اقتصاد سقوط کرده است  از سال 2010 تا 2050 بدهی جهانی افزایش می‌یابد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امروز سیستم عامل اقتصادی جهان لیبرالیستی و کاپیتالیستی است  گفت: 62 درصد درآمد ایالات متحده از طریق بورس‌بازی و مناسبات مالی حاصل می‌شود.

 تحلیگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه طی شش سال گذشته شاخص بورس ایران همواره رو به بالا بوده است افزود: این افزایش اثری در اقتصاد نداشته است و در طی سالهای گذشته شاهد چالش های در این حوزه بوده ایم و طی چهارسال گذشته وضعیت بورس در ایران نامطلوب بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه شاخص بورس کشور نسخه دهم وال‌استریت است و مدل جدیدی در بورس و بانکداری محسوب نمی‌شودگفت: فسادهای عظیم بانکی ایران از سال 70 آغاز شده است و هنوز هم ادامه دارد. تحلیگر مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه همه دولت‌های غربی رسما میزان بدهی خود را اعلام می کنند افزود: نظام بانکی ایران شفاف نیست.  


۱۳۹۲/۱۱/۳۰ - ۱۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن