تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833909041
درباره «ملبورن» از کارگردان فیلم بشنوید/ حضور بازیگرانی چون پیمان معادی، نگار جواهریان و مانی حقیقی به دلیل تناسبشان با شخصیتهای داستان بود
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
درباره «ملبورن» از کارگردان فیلم بشنوید/ حضور بازیگرانی چون پیمان معادی، نگار جواهریان و مانی حقیقی به دلیل تناسبشان با شخصیتهای داستان بود
کارگردان فیلم سینمایی «ملبورن» معتقد است، هرچند این فیلم سینمایی یک درام-معمایی است اما برای نگارش و یا ساخت آن از هیچ فیلم سینمایی و یا فیلمنامه ای تاثیر نگرفته است.
به گزارش نامه نیوز، نیما جاویدی یکی از کارگردانان جوانی است که در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، اولین اثر سینمایی خود را با نام «ملبورن» در بخش نگاه نو به نمایش خواهد گذاشت.این فیلم سینمایی یک درام-معمایی است و جاویدی داستان آن را درباره زوجی جوان میداند که در آستانه سفری ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می شوند که معماگونه بودن داستان این فیلم جذابیت های بسیاری را برای مخاطب به همراه دارد.او معتقد است، هرچند در سینمای ایران تجربه های کمی درباره ژانر معمایی وجود دارد، اما زمان زیادی را برای نگارش فیلمنامه این فیلم سینمایی صرف کرده تا اثری متفاوت و منحصر به فرد تولید کند.جاویدی از هر گونه کپی کردن در سینما پرهیز می کند و ترجیح می دهد اثری را در ژانر محبوب خود که همان درام-معمایی است، تولید کند که کاملا بکر و دست نخورده است.این فیلم 13 بهمنماه ساعت 21:30 در برج میلاد برای اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران به نمایش درمیآید و این جدیترین نمایش فیلم در فجر امسال خواهد بود.فیلم سینمایی «ملبورن» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی پیمان معادی، نگار جواهریان، الهام کردا، ویدا جوان و مارتین شمعون پور از جمله بازیگران این فیلک سینمایی هستند. هومن بهمنش فیلمبرداری این فیلم سینمایی را برعهده داشته و سپیده عبدالوهاب به عنوان تهیه کننده در این فیلم حضور دارد. به همین بهانه «مهر» گفتگویی با نیما جاویدی داشته است:
*معمولا کارگردانانی که اولین تجربه سینمایی خود را پشت سر میگذارند با مشکلاتی مانند پیدا کردن تهیهکننده و یا انتخاب یک فیلمنامه خوب مواجه هستند؛ البته فیلمنامه «ملبورن» را خودتان نوشتهاید ولی تا چه اندازه در جلب حمایت یک تهیهکننده برای ساخت این فیلم با مشکل مواجه شدید؟ - یکی از مسائل و مشکلات کارگردانان فیلم اول، پیدا کردن یک تهیه کننده خوب است. متاسفانه این روزها در سینمای ایران باب شده است که کارگردانان فیلم اول حتما باید بخشی از سرمایه تولید فیلم را هم داشته باشند. من به عنوان یک کارگردان که می خواست اولین تجربه سینمایی خود را پشت سر بگذارد، نه پول داشتم و نه رابطه و همین مسئله سبب شد تا همه انرژی ام را روی فیلمنامه بگذارم. می دانستم که برای من، با این شرایط تنها راه رسیدن به هدف فیلمنامه است. بعد از نگارش فیلمنامه آن را برای آقای نوروزبیگی بردم و او بعد از خواندن فیلمنامه برای ساخت «ملبورن» اعلام آمادگی کردند. البته بخش اعظم هزینه تولید این فیلم توسط خود آقای نوروزبیگی تامین شد.
*چرا برای اولین کار سینمایی خود، یک داستان معمایی را انتخاب کردید؟ - درام- معمایی جزو ژانرهایی است که از ابتدا به آن علاقه داشتم و شاید بتوانم بگویم که در این ژانر تسلط بیشتری نسبت به دیگر ژانرهای سینمایی دارم. از دوران نوجوانی نیز به این ژانر در ادبیات و سینما علاقه مند بودم و فیلم های زیادی را در این ژانر دنبال کرده و مطالعات بسیاری در این زمینه داشتم؛ ضمن اینکه معتقدم یک درام- معمایی یا یک درام- تریلر- معمایی، بیشتر آن چیزی را که به عنوان یک بیننده از سینما انتظار دارید به شما می دهد. البته واقعا مطمئن نیستم که فیلم بعدی من نیز در همین ژانر باشد.
* ژانر معمایی در سینمای ایران چندان موفق عمل نکرده و معمولا مخاطب به راحتی دست فیلمساز را میخواند و بیشتر کارگردانان برای فرار از این آسیب سعی میکنند از نمونههای هالیوودی برای ساخت فیلم خود استفاده کنند. فیلمنامه «ملبورن» تا چه اندازه از نمونه های هالیوودی و یا اروپایی تاثیر گرفته است؟ - به هر حال همه ما به صورت ناخودآگاه از همه چیز تاثیر می گیریم ولی اگر منظورتان الگوبرداری است می توانم با اطمینان بگویم به هیچ وجه. منحصر به فرد و بکر بودن فیلمنامه برایم خیلی مهم است. شاید اگر روزی همه سینماگران به هر دلیلی مجبور به برداشت یا الگوبرداری از فیلمهای یکدیگر شوند، من آخرین نفری باشم که این کار را میکنم. این را گفتم که بگویم اصل بودن فیلمنامه برایم ارزش محسوب می شود. البته بحث اقتباس کاملا فرق می کند. اقتباس یک کار تخصصی در حوزه فیلمنامه نویسی است و من بلد نیستم. در اقتباس شما یک کتاب یا نمایشنامه را تبدیل به فیلمنامه می کنید. این بدان معنا است که یک داستان را از یک دنیای کاملا متفاوت به دنیای دیگری مانند فیلمنامه می آورید، کار آسانی هم نیست. مخصوصا آوردن متن از دنیای ادبیات به دنیای فیلمنامه؛ مثل ترجمه یک متن از فرانسه به آلمانی است. باید به هر دو زبان مسلط باشید. اما وقتی از یک فیلم دیگر برداشت می کنید یا الگو برمی دارید در واقع به نوعی یک اسکلت مشخص از یک جنس را برمی دارید و با کمی تغییر کمی آن طرفتر می گذارید. مثل این است که بگویید می خواهم شعری را از لهجه اصفهانی به فارسی برگردانم و اسمش را بگذارید ترجمه! چه فایده ای در این به اصطلاح ترجمه کردن وجود دارد وقتی خود شعر اصلی قابل فهم و گویاست؟ در ضمن عموما نسخه اصلی جذابتر است و بیشتر به دل می نشیند به این دلیل که اصیل است. این اتفاق متاسفانه در سینمای ما، البته در بعضی موارد، برای میانبر زدن می افتد و تاثیرش سطحی و زودگذر است. البته موارد استثنایی از این کار را هم در تاریخ سینما داریم که معمولا توسط فیلمسازان بزرگ انجام می شود و نتیجه اش هم قابل قبول است، مثلا «قاتلین پیرزن» برادران کوئن که به نظرم از نسخه اصلی بهتر است. معتقدم مهمترین و البته سختترین بخش در نگارش فیلمنامه رسیدن به اسکلت داستانتان است؛ چیزی که خودش را در طرح یک صفحهای نشان میدهد. من چیزی حدود یک سوم زمان نگارش «ملبورن» را برای رسیدن به همین طرح یک صفحهای گذاشتم؛ زمانی که برایم لذتبخش و در عین حال سخت بود و ممکن هم بود به نتیجه نرسم. ضمنا من نمیخواستم به هر قیمت که شده ساخت اولین فیلمم را شروع کنم. اگر در مورد فیلمنامه به نتیجه نمیرسیدم ممکن بود دو سال دیگر ساخت فیلم اولم را به تعویق بندازم اما خوشبختانه به چیزی که می خواستم رسیدم.
*پس شما معتقدید که هیچ نمونه و یا شباهتی بین «ملبورن» و دیگر فیلم هایی که در ژانر معمایی در سینمای ایران و جهان ساخته شده است، وجود ندارد؟ - خیر، نگران نباشید. «ملبورن» یک فیلمنامه اصیل دارد. کاملا زاییده تخیل بنده به عنوان فیلمنامه نویس است و فیلمنامه و حتی اسکلت داستان آن برگرفته از هیچ فیلم، کتاب، شعر، نمایشنامه، ترانه و یا حتی فیلم کوتاهی نیست.
*برای نگارش فیلمنامه «ملبورن» چه قدر زمان گذاشتید؟ - نگارش فیلمنامه «ملبورن» 11 ماه به طول انجامید و بعد از آن 5 مرتبه بازنویسی شد. البته من از حدود 10 سال پیش مطالعه در حوزه نگارش فیلمنامه را شروع کردم و برخلاف توصیه ای که بیشتر مکاتب فیلمنامه نویسی به نوشتن فیلمنامه های زیاد برای یادگیری درست می کنند، من نوشتن فیلمنامه ام را تعمدا تا می توانستم به تعویق انداختم و اولین نگارش فیلمنامه ام مربوط به «ملبورن» است.
*بازیگران مورد نظر در این فیلم سینمایی را چگونه انتخاب کردید؟ - انتخاب بازیگران بر اساس فیلمنامه و نیاز «ملبورن» بود. باید از بازیگرانی استفاده می کردم که حق مطلب را ادا کنند، بازیگرانی که علی رغم تکنیکی بود نشان میتوانند کم بازی کنند. در نهایت بعد از بررسی بازیگران حاضر در سینمای ایران به این چیدمان رسیدم. در واقع حضور بازیگرانی چون پیمان معادی، نگار جواهریان، مانی حقیقی، شیرین یزدانبخش و الهام کردا تنها به دلیل توانایی بازی آنها و تناسبشان با شخصیتهای داستان و جنس فیلمنامه بود.
*چرا نام «ملبورن» را برای این فیلم انتخاب کردید؟ - این فیلم درباره زوجی جوان است که در آستانه سفر ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می شوند. این زوج قرار است به ملبورن سفر کنند و اسم فیلم به همین دلیل ملبورن است.
1392/11/14
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]
صفحات پیشنهادی
نگار جواهریان در مراسم تقدیر سفیر استرالیا از عوامل فیلم «حوض نقاشی»
نگار جواهریان در مراسم تقدیر سفیر استرالیا از عوامل فیلم حوض نقاشی فرهنگ > سینما - سفیر استرالیا در ایران دوشنبه در اقامتگاهش در ایران با حضور تعدادی از فیلمسازان ایرانی از عوامل سازنده فیلم سینمایی حوض نقاشی تقدیر کرد تقدیر سفیر استرالیا از سازندگان فیلم حوض نقاختصاصی فارس/ حوزه هنری به دلیل حضور آفریده مشارکت خود در فیلم «با دیگران» را لغو کرد
اختصاصی فارس حوزه هنری به دلیل حضور آفریده مشارکت خود در فیلم با دیگران را لغو کردرئیس حوزه هنری خراسان رضوی که در فیلم با دیگران مشارکت کرده گفت حوزه هنری به دلیل سابقه ساخت یک خانواده محترم با آفریده در هیچ پروژهای کار نمیکند و به این دلیل نیز مشارکت خود را در فیلم با دیگرااز انتقاد به فیلمسازی برای جشنواره تا دفاع جانانه کارگردان «چ» از «شیار 143» حاتمی کیا: فی
از انتقاد به فیلمسازی برای جشنواره تا دفاع جانانه کارگردان چ از شیار 143حاتمی کیا فیلم ها را برای مردم ایران نمی سازیم شیار 143 فیلم شیعه و فیلم انتظار استابراهیم حاتمی کیا با انتقاد از فبلمسازی برای جشنواره های خارجی و نه مردم ایران و انتقاد از هیات انتخاب جشنواره فجر گفت هیاانتقاد صریح حاتمیکیا از مدیران جشنواره فیلم فجر / دفاع تمام قد کارگردان «چ» از هنر یک فیلمساز جوان
انتقاد صریح حاتمیکیا از مدیران جشنواره فیلم فجر دفاع تمام قد کارگردان چ از هنر یک فیلمساز جوان فرهنگ > سینما - ابراهیم حاتمی کیا در نشست پرسش و پاسخ فیلم شیار 143 مسئولان سابق سینما و دست اندرکاران فعلی جشنواره فجر را مورد عتاب قرار داد و درعین حال گفت که دولتدر یک فیلم تازه کارگردان «هری پاتر» از «روز ترس» صحبت میکند
در یک فیلم تازهکارگردان هری پاتر از روز ترس صحبت میکندقصه کتاب کلاسیک و علمی تخیلی روز ترس یک بار دیگر توسط صنعت سینما تبدیل به یک فیلم سینمایی میشود نسخه تازه فیلم را مایک نیول کارگردانی میکند به گزارش خبرگزاری فارس این قصه کلاسیک را جان ویندهام نوشته و در سال 1951 روی پیایران و جهان چشم به راه فیلم «محمد(ص)»/ همه آنچه باید درباره پروژه مجیدی بدانیم
ایران و جهان چشم به راه فیلم محمد ص همه آنچه باید درباره پروژه مجیدی بدانیم پروژه سینمایی محمد ص به کارگردانی مجید مجیدی که از سال 90 کلید خورده است هم اکنون در مراحل فنی قرار دارد و به گفته وی سال 93 آماده نمایش خواهد شد و سینمای ایران و جهان منتظر دیدن این فیلم عظیم سینمایینگار جواهریان در مهمانی سفیر استرالیا به افتخار فیلم حوض نقاشی + تصاویر
نگار جواهریان در مهمانی سفیر استرالیا به افتخار فیلم حوض نقاشی تصاویردر ادامه عکسهای نگار جواهریان و مازیار میری را در مهمانی سفیر استرالیا به افتخار فیلم حوض نقاشی میبینید سفیر استرالیا در ایران جایزه آسیاپاسفیک اسکرین به منوچهر محمدی تهیهکننده حوض نقاشی اهداء کرد وچرا کارگردان «شهابی از جنس نور» دربارهی لبنان فیلم ساخت؟
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱ ۴۵ محمدرضا اسلاملو گفت اگر میدیدم سینماگران دیگری به مساله لبنان ورود میکردند خیالم راحت بود و خودم برای ساخت شهابی از جنس نور وارد نمیشدم به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا این کارگردان در آخرین نشست پرسش و پاسخ چهارمحضور «اصغر فرهادی» در بازار فیلم جشنواره فجر
حضور اصغر فرهادی در بازار فیلم جشنواره فجر هفدهمین دورهی بازار فیلم جشنوارهی فجر در برج میلاد در سومین روزش میزبان سینماگران بود به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا در سومین روز برپایی جشنواره فجر سینماگرانی چون اصغر فرهادی رضا میرکریمی منوچهر محمدی امیرشهاب رضویان مهدیمانی حقیقی: استعداد کارگردان «ملبورن» مرا غافلگیر کرد
مانی حقیقی استعداد کارگردان ملبورن مرا غافلگیر کرد فرهنگ > سینما - مانی حقیقی با اشاره به توان نیما جاویدی در زمینه کارگردانی فیلم ملبورن تاکید کرد استعداد این فیلمساز او را غافلگیر کرد سمیه علیپور او با بازی در دو فیلم راهی سی و دومین جشنواره فیلم فجر شده&zwتوضیح معاونت ارتباطات فارابی درباره حواشی یک فیلم «شیرین قناری بود» در اولویت سیاستهای حمایتی مدیری
توضیح معاونت ارتباطات فارابی درباره حواشی یک فیلمشیرین قناری بود در اولویت سیاستهای حمایتی مدیریت جدید قرار نداشتمعاون ارتباطات و امور رسانهای بنیاد سینمایی فارابی در خصوص مطالب منتشره پیرامون فیلم سینمایی شیرین قناری بود توضیحاتی ارائه داد به گزارش خبرگزاری فارس با توجه به اروی پرده سینما جیسن ریتمن و حضور در فیلم سینمایی «احتمالات»
روی پرده سینماجیسن ریتمن و حضور در فیلم سینمایی احتمالاتجیسن ریتمن در فیلم احتمالات بازی میکند او یکی از تهیهکنندگان این فیلم هم خواهد بود احتمالات فیلمنامه خود را از قصه یک کتاب پر سر و صدا میگیرد به گزارش خبرگزاری فارس این کتاب که هنوز روی پیشخوان کتابفروشیها نرفتهاصغر فرهادی با حضور در سینمای رسانه ها عنوان کرد بعد از یک دوره بسته شور جدیدی در جشنواره ایجاد شده است/دوست د
اصغر فرهادی با حضور در سینمای رسانه ها عنوان کردبعد از یک دوره بسته شور جدیدی در جشنواره ایجاد شده است دوست دارم فیلم بعدیام در ایران باشد اما انگار نمیشوداصغر فرهادی با اشاره به اینکه بعد از یک دوره بسته شور جدیدی در جشنواره ایجاد شده است گفت خیلی دلم میخواهد که فیلم بعدیانگار جواهریان: کاش آشغالهای دوست داشتنی هم در جشنواره حضور داشت
همراه با پرواز سیمرغ امید 159 نگار جواهریان کاش آشغالهای دوست داشتنی هم در جشنواره حضور داشت نگار جواهریان گفت باید پس از دیدن تمامی آثار حاضر در جشنواره در مورد آنان نظر داد یا پیشبینی خاصی داشت نگار جواهریان بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما بگزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم «ردکارپت» عطاران: قصه «ردکارپت» زندگی خودم بود/ اگر خب
گزارش فارس از نشست نقد و بررسی فیلم ردکارپتعطاران قصه ردکارپت زندگی خودم بود اگر خبرنگاران سوسه نیایند فیلم مشکل ممیزی نداردکارگردان فیلم سینمایی ردکارپت با اشاره به داستان این فیلم گفت تمامی قصههای این فیلم برای خود من اتفاق افتاده است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس نشست نقنظر ایوبی دربارهی فیلم «آشغالهای دوست داشتنی»
نظر ایوبی دربارهی فیلم آشغالهای دوست داشتنی رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد گفت حضور فیلمهای معرفی شده برای شرکت در جشنوارهی فجر تنها به نظر و رای هیأت انتخاب بستگی دارد و با نظر سازمان سینمایی هیچ فیلمی کنار گذاشته نمیشود به گزارش نامه نیوز حجتالله ایوبی در پاسخ به اینکهگفتوگوی فارس با عسگرپور درباره دغدغههایش و «میهمان داریم»-۲و پایانی نگران حرفهای بعد از فیلم نی
گفتوگوی فارس با عسگرپور درباره دغدغههایش و میهمان داریم-۲و پایانینگران حرفهای بعد از فیلم نیستم و اعتقادم را می سازم نمیخواستم مخاطب مرز واقعیت و خیال را در فیلم گم کندمحمدمهدی عسگرپور میگویداگر فیلم خوب ساخته شود هر اعتقادی را که می خواهید مطرح کنید -که ممکن است برخی آن ر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها