تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819167006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بره موم زنبورعسل درپیشگیری ودرمان سرطان سینه اثرگذار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بره موم زنبورعسل درپیشگیری ودرمان سرطان سینه اثرگذار است کرج-ایرنا- یکی ازمحققان موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت:نتایج یک تحقیق علمی نشان می دهد که بره موم زنبورعسل در پیشگیری و درمان سرطان سینه اثرگذاراست.


بره موم( Propolis) یکی از تولیدات مهم جانبی زنبورعسل است که این حشره آن را از صمغ درختان جمع آوری و پس از فعل و انفعالاتی به ماده ضد عفونی کننده تبدیل و از آن برای ضدعفونی کردن سلول های پرورش نوزادان و سایر قسمت های داخل کندو استفاده می کند.
ˈهوشنگ افروزان ˈروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا با اشاره اینکه به ابتلا به سرطان یک فرایند چند مرحله ای بوده و دوره شروع آن طولانی اما پیش رونده است افزود:افزایش هزینه های درمان و رشد فزاینده سرطان در کشور موجب شده که در پاره ای موارد به مواد طبیعی بازدارنده ، کند کننده و مهارکننده سرطان مانند تولیدات زنبورعسل توجه شود.
وی اظهار کرد: زنبور عسل حشره ای بسیار مفید است که در ایران به طور عمده از آن به عنوان جمع آوری کننده شهد گل ها برای تولید عسل استفاده می شود در صورتی که این حشره علاوه بر شهد از صمغ و رزین گیاهان برای تولید ماده ای دارویی و پر اهمیت به نام بره موم استفاده می کند.
افروزان گفت:این حشره حین تولید بره موم علاوه بر منابع گیاهی تراوشات دیگری به صورت ماهرانه از داخل بدن خود به آن اضافه می کند، درزمان حاضر از این ماده ارزشمند در بسیاری از کشورها به عنوان دارو به اشکال قرص، کپسول، پماد و... استفاده می کنند.
وی ادامه داد: ترکیبات کافییک اسید بره موم و استرهای آن و همچنین ترکیبات پلی فنولیک موجود در بره موم دردرمان غده های سرطانی از جمله سرطان سینه موثر است.
این محقق تاکید کرد: نتایج تحقیقات مشترک انجام شده بین بخش زنبور عسل موسسه تحقیات علوم دامی کشور و مرکز تحقیات سرطان ایران و انیستو پاستور نشان می دهد بره موم در پیشگیری و درمان سرطان معده بر روی موش ها موثر بوده و این ماده دارای خاصیت ضد سرطانی است.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت بره موم زنبورعسل درپیشگیری و درمان سرطان، باید گامهای موثری در این زمینه در کشور برداشته شود.
افروزان گفت: درایران به صورت موردی یکی از بیماران که دارای غده سرطانی در سینه بود با استفاده از بره موم به مدت شش ماه تحت درمان قرار گرفت که نتایج درمان نشان داد
غده کوچک و درد بیمار کاهش پیدا کرده است که البته با یک مورد نمی توان نتیجه کلی برای تمام افراد گرفت.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه تولید داروهای شیمیایی وعوارض ناشی از آن در مقایسه با داروهای گیاهی بسیار گرانتر و پر مخاطره است ضرورت دارد نسبت به استفاده از تولیدات طبیعی به ویژه بره موم در درمان سرطان توجه بیشتری شود.
طبق آمار ایران دارای حدود پنج میلیون کلنی زنبورعسل است که هر کلنی به طور میانگین سالانه می تواند 50 گرم بره موم تولید کند.
ˈهوشنگ افروزانˈ از محققان و پژوهشگران موسسه تحقیقات علوم دامی کشور پیش ترموفق به تولید صابون ضدباکتری و ضد قارچ، تبدیل بره موم زنبورعسل به نانو و ابداع فرایند حل بره موم زنبورعسل در آب شد.
موسسه تحقیقات علوم دامی وزارت جهاد کشاورزی در کرج مستقر است.ک/3
7411/ 691
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن