تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خراسان رضوی رتبه چهارم ارزش اقتصادی تولید انگور را در سطح کشور به خود اختصاص داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خراسان رضوی رتبه چهارم ارزش اقتصادی تولید انگور را در سطح کشور به خود اختصاص داد مشهد-ایرنا- معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان رتبه چهارم ارزش اقتصادی تولید انگور در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.


ˈغلامحسین ساربانˈ روز سه شنبه این مطلب را در حاشیه همایش منطقه ای آموزشی کیفیت تولید انگور که با حضور کشاورزان و مسوولان و کارشناسان کشاورزی استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اعلام کرد.
وی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش اقتصادی تولید انگور اعم از آبی و دیم در خراسان رضوی در طول سال زراعی ، چهار هزار و 730 میلیارد ریال است.
وی گفت: تولیدات پسته استان با 9 هزار و 670 میلیارد ریال، زعفران با پنج هزار و 330 میلیارد ریال و گندم با چهار هزار 510 میلیارد ریال ردیف های اول تا سوم مجموع ارزش اقتصادی بخش کشاورزی استان در طول سال زراعی را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: هم اکنون 30 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی خراسان رضوی زیر کشت تولید انگور قرار دارد و 20 درصد از تولیدات انگور در استان به صورت تازه خوری مصرف می گردد و 80 درصد تبدیل به کشمش و آبغوره و سرکه می شود.
وی گفت: استان خراسان رضوی بعد از استان فارس رتبه دوم سطح زیر کشت انگور در سطح کشور را به خود اختصاص می دهد.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان تولیدات انگور در هر هکتار در سطح استان هشت هزار و 400 کیلوگرم است.
وی اظهار داشت: علیرغم ظرفیتهای مطلوب خراسان رضوی در تولید انگور ، این استان از حیث صنایع فرآوری انگور و صادرات این بخش به طور مطلوب توسعه نیافته است.
ساربان افزود: هم اکنون تنها فناوری صنایع مرتبط با تولید کشمش در استان ارتقاء یافته و باید با افزایش حمایت مسوولان و دست اندرکاران ذیربط شاهد توسعه این مساله در سایر بخشها باشیم.
این مسوول بدون توضیح بیشتر افزود: سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با پرداخت تسهیلات از متقاضیان سرمایه گذاری در بخش صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در استان حمایت می کند.
وی خاطر نشان کرد: 5/3 میلیون هکتار از مجموع 11 میلیون و 640 هزار و 800 هکتار وسعت خراسان رضوی مستعد کشت تولیدات کشاورزی است ولی به دلیل محدودیت منابع آب در بخش کشاورزی حدود یک میلیون و 130 هزار هکتار بسته به شرایط اقلیمی زیر کشت این محصولات قرار دارند.
ساربان گفت: 5/6 میلیون تن محصول شامل 76 نوع محصول زراعی و باغی در طول سال زراعی در سطح خراسان رضوی تولید می شود و ارزش ناخالص این تولیدات بیش از 54 هزار میلیارد ریال است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: 2/86 درصد از ارزش ناخالص تولیدات کشاورزی استان مربوط به 17 محصول است که ردیفهای اول تا چهارم مربوط به محصول پسته، زعفران و گندم و انگور می باشد.
همایش یک روزه کیفیت تولید انگور با اهداف بررسی راهکارهای توسعه کمی و کیفی تولیدات و صنایع وابسته این محصول کشاورزی با حضور 60 نفر از دست اندرکاران و تولید کنندگان بخش کشاورزی استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.
شرکت کنندگان در این همایش آخرین مباحث لازم در زمینه های کاشت ، داشت و برداشت انگور، تغذیه ، آب و خاک باغات ، اقتصاد و بازاریابی انگور ، بیماریهای نوظهور و آفات باغات این محصول کشاروزی و تولید انگور ارگانیک و فرآورده های آن با حضور کارشناسان مربوطه فرا گرفتند.ک/3
7490/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن