تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803806413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت مغتنم جهان اسلام برای حرکت در مسیر جهانی معتدل تر


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: فرصت مغتنم جهان اسلام برای حرکت در مسیر جهانی معتدل تر


رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: گردهمایی مجالس کشورهای اسلامی فرصتی مغتنم برای بیان اندیشه و فهم متقابل و آشنایی عمیق با مسایل جهان اسلام و تصمیم گیری برای حرکت در مسیر جهانی معتدل تر است.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آروحانی در سخنانش در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی ، گردهمایی مجالس کشورهای اسلامی را فرصتی مغتنم برای بیان اندیشه و فهم متقابل و آشنایی عمیق با مسایل جهان اسلام و تصمیم گیری برای حرکت در مسیر جهانی معتدل تر عنوان کرد و گفت: ظرفیت های جهان اسلام به طور مناسب و صحیح به کار گرفته نشده است.
سخنرانی رئیس جمهور

رئیس جمهور در آغاز سخنانش در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی گفت: ضروری می دانم به جهت گیری های اساسی سیاست خارجی کشورم در رابطه با جهان اسلام و آینده مسلمانان در این نشست ارزشمند اشاره کنم و آنچه از رهگذر تحولات سیاسی و استوار بر اعتدال، تدبیر و امید و مبتنی بر اخلاق و تعامل حاصل شده است را بیان کنم.
روحانی افزود:‌ همه می دانید امروز مسلمانان با موضوعات، بحران ها و چالشهای بزرگی روبرو هستند.
رییس جمهور گفت: این موضوعات طیف قابل توجهی را در بر می گیرد از نابسامانی در مسایل امنیتی تا بحران های اقتصادی، از فقدان نظم اجتماعی تا تلاش بیش از60 ساله برای آزادی سرزمین فلسطین و قدس شریف و کوشش چند ساله اخیر برای حل سیاسی بحران سوریه.
آقای دکتر روحانی گفت: واقعیت این است که منابع عظیم طبیعی و انسانی و جغرافیایی جهان اسلام به گونه ای مناسب و صحیح برای مقابله با طیف مشکلات و مصائب مسلمانان به کار گرفته نمی شود.
وی افزود: بدون تردید مسلمانان با ثروت عظیم اقتصادی و موقعیت ژئوپلیتیک و موثر و تعیین کننده می باید به مراتب بهتر از آنچه که امروز شاهد آن هستیم در جهان زندگی کنند و جایگاه شایسته تری در میان ملل و مذاهب دیگر داشته باشند.
رییس جمهور گفت: علاوه بر مواهب طبیعی و موقعیت ژئوپلیتیک و جمعیت مناسبی که مسلمانان در اختیار دارند ثروت عظیم تری به نام اسلام در میان ما وجود دارد که اگر اصول و مبانی آن را مدنظر قرار دهیم در مدت زمان بسیار کوتاهی سرزمین های اسلامی از قلب آفریقا تا دورترین نقاط آسیا با تمسک به آیه شریفه «واعتصموا به حبل الله جمیعا و لاتفرقوا» از وحدت ، ثبات، پیشرفت، معنویت و عزتی کم نظیر در سطح جهانی برخوردار خواهند شد.
وی گفت: اگر ما مسلمانان به راستی و در عمل به آموزه های بلند اسلامی عمل کنیم، به جای آن که شاهد مشکلات دیگر در خانواده بزرگ جهان اسلام باشیم، برکت و گشایش در افق پیش رو را شاهد خواهیم بود.
رئیس جمهور گفت: آنچه اسلام به ما می‌آموزد و در آیات الهی و سنت پیامبر اسلام و خاندان مطهر ایشان و سخنان گوهربار مندرج در کتب روایی شیعه و اهل سنت است این واقعیت است که مصلحت و منفعت جمع را اولویت دهیم.
آقای روحانی افزود: به همه مسلمانان از هر گوشه جهان اسلام باید با دید تساوی نگاه کنیم و به دانش و علم اهمیت دهیم و با اعمال خود موجبات دعوت همگان به دین مبین اسلام را فراهم کنیم.
وی گفت: باید برای تفاهم، همزیستی، تسامح و حل و فصل سریع اختلافات و مشکلات نهایت کوشش را به عمل آوریم.
روحانی افزود: به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنم که چنین رویکردی به جهان اسلام دارم و در تصمیم های خود منافع سیاسی و امنیتی همه کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای مسلمان همسایه را به صورت متقابل مد نظر داریم.
وی گفت: آنچه می تواند همه مسلمانان از هر قومیت و ملیتی را متوجه مسائل و مصائب جهان اسلام کند جایگاه ما در نظام بین الملل و میان ملت هاست.
رئیس جمهور افزود: در سال های 1982 تا 1987 کشورهای در حال توسعه 31 درصد و کشورهای پیشرفته 69 درصد از تولید ناخالص جهانی را در اختیار داشتند و پیش بینی می‌شود در سال های 2012 تا 2017 سهم کشورهای در حال ظهور اقتصادی 74 درصد و کشورهای پیشرفته 26 درصد باشد.
روحانی گفت: سؤال اینجاست که جایگاه کشورهای اسلامی در میان اقتصادهای در حال ظهور و نوظهور جهان به چه صورت است؟
وی افزود: مطالعات و آمارها نشان می دهد سهم شرق آسیا و آمریکای لاتین به مراتب بالاتر از کشورهای اسلامی است.
روحانی گفت: امروز به وضوح اثبات شده است که اقتصاد کشورها و بنگاه های تولیدی، تجاری، بانکی و مالی از یک طرف و رضایتمندی شهروندان و احترام به حقوق و ارزش ها و خواست آنها از سوی دیگر استوانه های عزت، سربلندی، استقلال و حفظ هویت و فرهنگ هستند.
رییس جمهور در ادامه سخنرانی خود در آیین افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: در نظام بین المللی کنونی، کشورهایی هستند که با ارتکا به بنیان های مستحکم داخلی خود توانسته اند جایگاه کشورشان را حتی در برابر قدرت های بزرگ ارتقا بخشند.
دکتر روحانی اظهار داشت: از این رو جهان اسلام محتاج یک نظریه بزرگ تحول آفرین است که بر اساس آن و با تکیه بر مدیریت کارآمد ، جهان اسلام بهتر شناخته شود و از این طریق جهان اسلام بیش از پیش در دنیا اثبات شود.
وی با بیان اینکه در شان مسلمانان نیست که برای رفع مشکلاتشان به قدرتهای بزرگ متکی باشند یا از آنها میانجی بطلبند گفت: فقدان وحدت و دوری از آموزه های پیامبر اکرم(ص) چنین شرایطی را برای ما بوجود آورده است.
آقای روحانی تفسیر نادرست از اعتقاد سرنوشت از پیش تعیین شده، نبود کار جمعی، متوقف شدن در امور ذهنی، اجازه دادن به خارجی ها برای مداخلات خارجی، بی تفاوتی به هجمه های فرهنگی، کاهش خودباوری و ضعف اساسی در ایمان به اراده؛ مجموعه ای از شرایط ناگوار برای مسلمانان بوجود آورده و نیاز است مسلمانان با اهتمام و یکپارچگی این مسائل را حل کنند.
رئیس جمهور گفت: شناخت منظومه جهانی و جایگاه مسلمانان مهمترین چالش مسلمانان در تحولات دنیای جدید است.
رییس جمهور در ادامه سخنان خود در افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی گفت: مطالعه متون پر گهر اسلامی به وضوح به ما نشان می دهد که اسلام خود منبع تحول، تحرک و رشد است.
دکتر حسن روحانی افزود: در چند قرن ظهور اسلام، مسلمانان تمدنی عظیم و مثال زدنی به لحاظ فلسفی، علمی، اخلاقی، اجتماعی و مادی بنا کردند.
وی گفت: ‌اسلام دارای فرهنگی غنی و مخزنی بی پایان از باورها و تعالیم نجات بخش است؛ ‌این که کدام بخش از آموزه های دینی در چه شرایطی اولویت بیشتر پیدا می کند و کدام قسمت ها باید بیشتر مورد اهتمام قرار گیرد و این که مجموع اصول، اخلاق و باورها در یک جا دیده شود و احکام اسلام با توجه به شرایط زمان و مکان به کار بسته شود بستگی به توان تشخیص قدرت اولویت بندی، ابتکار عمل و فکر و درجه درک عمیق از فرهنگ بلند اسلام و فهم مسایل زمان در جهان دارد.
رییس جمهور ادامه داد: به شدت نیاز داریم تا شخصیت و اعتماد به نفس مسلمانان را ارتقا بخشیم.
دکتر روحانی افزود: ذهن قبیله ای، غیر مبتکر و غیر متحرک موجود در جوامع اسلامی که ما را از کار و تلاش و اهتمام دور نگهداشته است کنار بگذاریم چرا که تحول در جهان اسلام نیازمند تحول درفکر، ذهنیت، اندیشه، رویکرد و گفتمان است. تا جایگاه جمعی مسلمانان در نظم جهانی مشخص شود و مسلمانان مبتکرترین، کارآمدترین و موثرترین ملت ها و شهروندان جهان محسوب شوند.
رئیس جمهورگفت: طبیعی است که ما نمی‌توانیم بدون کار و تلاش، بدون فکر و اندیشه، بدون تدبیر و امید و بدون انتظام و نظم از دیگران سبقت بجوییم.
آقای روحانی افزود: ما باید با جرات، جسارت، اعتماد به نفس و خودباوری کارهای بزرگ جمعی انجام داده و مسلمانان را در مسیر متفاوت تری قرار دهیم.
وی گفت: به باور بنده تمام آنچه که اکنون در ارتباط با ضرورت تحول در دنیای اسلامی عنوان کردم به یک عامل کلیدی وابسته است و آن مدیریت کارآمد و تشخیص دقیق اولویت‌هاست.
آقای روحانی افزود: از دیدگاه بنده موضوع تشخیص و تدقیق و مدیریت و فکر در تحول جامعه اسلامی کلیدی است.
وی گفت: ما مسلمانان هرچه سریعتر باید از فاز امنیتی حاکم بر جوامع مان عبور کنیم و به فاز توسعه هدفمند و پیشرفت و تولید ثروت و قدرت در سطح جهانی منتقل شویم.
آقای روحانی افزود: آیا قابل قبول است که صدها هزار مردم بیگناه سوریه در تمدن نابود شده شام و شهرهای ویران شده آن و یا در چادرها زندگی کنند و غیرمسلمانان در فکر تامین غذا و امنیت آنها باشند؟
رئیس جمهور گفت: آیا در شان ما مسلمانان است که هزاران کودک سوری از مدرسه رفتن محروم بمانند؟، آیا در شان ما مسلمانان است که مردم فلسطین در غزه از حداقل امکانات زندگی برخوردار نباشند و سرنوشت و آینده آنان توسط غیرمسلمانان رقم بخورد؟ آقای روحانی ادامه داد: آیا در شان ما مسلمانان است که در جای جای جهان اسلام ندای افراطی گری و تروریسم سرداده شود و درگیری های مذهبی و طائفه ای هر روز خون مسلمانان را بر زمین بریزد و اسلام هراسی در منظومه جهانی جایگزین دین رحمت و الفت شود؟
رییس جمهور در ادامه سخنانش در نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سالن اجلاس سران گفت: اسلام هراسی باید در منظومه جهانی جایگزین دین رحمت و الفت شود.
آقای روحانی  افزود: آیا فراموش کرده ایم که رژیم اشغالگر قدس بیش از همه از تداوم این بحران ها سود می برد و هر زمان که مسلمان با یکدیگر در منطقه با یکدیگر درگیر شده اند، سیاستهای اسرائیلی نسبت به فلسطین و لبنان خشنت تر و خون بارتر شده ست.
وی گفت: از منظر امام خمینی (ره) و رهبری معظم انقلاب مدظله العالی و جمهوری اسلامی ایران، مسئله اشغال سرزمین های اسلامی تنها زمانی حل خواهد شد که مسلمانان با وحدت عمیق و واقعی به مقابله با غاصبان بپردازند.
رییس جمهور افزود: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران که پیوسته مبنای فکر و مدیریت خود را با جهان بینی با عظمت اسلامی پیوند زده اند، دست دوستی، همکاری، محبت، همزیستی مسالمت آمیز و تدوین دستور کار جمعی برای اهداف مشترک، شناخت مقابل منافع سیاسی و امنیتی یکدیگر، ائتلاف های بزرگ، گسترش تجارت و تبادل دو جانبه  و چند جانبه را به روی همه کشورهای اسلامی دراز می کنند.

 


سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن