تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803264749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاتمی کیا: فاخر شدن یک اثر سینمایی با ˈاجبارˈ میسر نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
حاتمی کیا: فاخر شدن یک اثر سینمایی با ˈاجبارˈ میسر نمی شود

حاتمی کیا: فاخر شدن یک اثر سینمایی با ˈاجبارˈ میسر نمی شود
کارگردان برجسته سینمای دفاع مقدس با تاکید بر اینکه فاخر شدن یک اثر سینمایی با اجبار میسر نمی شود، گفت: ˈما نسل انتخاب گر بودیم؛ دعا کنید عمر من وقف این انتخاب شود.ˈ
به گزارش نامه نیوز، ابراهیم حاتمی کیا در مراسمی که دوشنبه شب در تجلیل از تلاش های وی در سینمای دفاع مقدس در محل سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شده بود، این سخنان را بیان کرد.

وی در ابتدا به بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همین ساختمانی که داخلش هستید ساختمان سپاه تهران بود و من در کنار همین در کشیک ها دادم از اینجا به ماموریت ها رفتم و خاطرات زیادی از این ساختمان دارم.

حاتمی کیا خطاب به حاضران در این نشست گفت: دیدم در حرفهایی که می زنید و محبت هایی که می کنید، حرمت نگه می دارید و اشاره ظریفی به برخی فیلم ها می گذارید. اما باید بگویم که هنرمند و اهل هنر اگر به اجبار بیفتد برای آنچه باید بگوید، آن اثر، اثر خوب و فاخری نخواهد شد.

این کارگردان سینما افزود: من هم مانند همه شما در این جامعه زندگی می کنم و طغیان بشریت را می بینم، من هم فرزند دارم و این طغیان ها را می بینم و دوست دارم در مورد آنها کار کنم.

کارگردان کرخه تا راین یادآور شد: ممکن است فیلمی از یک جشن بسازم اما برایم مهم است که همین فیلم در تاریخ کشور ماندگار شود.

وی گفت: وقتی از ما انتخاب را بگیرند در واقع از انسانیت و آن شعور انسانی دورمان کرده اند، ما می خواهیم انتخاب کنیم، چرا که اصلا نسل انتخاب گری بوده ایم.

وی ادامه داد: برخی می گویند تو تنها از جهاد و باروت و خون بگو اما من این طغیان را می بینم و نمی توانم از آن بگذرم.

این کارگردان سینما افزود: آقای کشوری امیدواریم زنده بمانم و فیلم شما را از پدرتان ببینم و چه کسی بهتر از شما؛ خودتان وارد شوید.

حاتمی کیا در خصوص ساخت فیلم چمران نیز چنین گفت: خیلی جسارت کردم و فیلم چمران را ساختم، اما باید بگویم که این فیلم تنها در مورد چمران نیست. واقعا واقعیت آن ماجراها به قدری غلیظ و پیچیده است که ما یا اصلا حرف نمی زنیم یا اینکه اصلا گفتنی نیست.

وی ادامه داد: وقایعی در انقلاب رخ داده که اصولا بسیار پیچیده است، من تمامی سعی و تلاش خود را کرده ام اما اینکه چه اتفاقی می افتد نمی دانم، دوست ندارم در بستر بیماری بمیرم و خدا نکند که چنین اتفاقی رخ دهد.

کارگردان فیلم مهاجر در ادامه یادآور شد: هر وقت از این ساختمان خارج می شدیم با پیکانی که دست ما بود به این قصد می رفتیم که ˈدیگر برنگردیمˈ و به خیل این کاروان می پیوندیم، اما چاره ای نیست ما بازماندگان قطعاً مشغول چیزهایی می شویم و حواسمان به چیزهای دیگر پرت می شود اما من هم مثل شما از ذریه آدم هستم، ما نسل انتخاب گر بودیم و دعا کنید عمر من وقف این انتخاب باشد.

این کارگردان سینما گفت: جنگ سلسه خوبان است و اگر اختلافی هم هست از جنس ابوذر و سلمان است.

وی ادامه داد: خطاهایی هم بوده است و این ها را رد نمی کنم اما این نسلی که دست خالی در بیت المقدس بود و گردان وارد منطقه می شد، بدون اسلحه. و فرمانده شان با آنها اتمام حجت می کرد که می توانید برگردید اما کسی برنمی گشت.

حاتمی کیا افزود: انسان هایی واقعی در تاریخ این مملکت بودند و رفتند، این بچه ها عملیات دفاع مقدس را با آن غربت و البته دست خالی فتح کردند. امیدوارم خدا به من این فرصت را بدهد که سر صحنه ای بمیرم که شرمنده نباشم، این چیزی است که من در قنوت های سحری می گویم.

وی در پایان آرزو کرد: ˈخدا به من مهلتی بدهد تا اگر قرار است روزی وقتم تمام بشود بر سر صحنه ای باشد که شرمنده نباشم.ˈ

به گزارش خبرنگار ما، علیرضا رضا داد، دبیر جشنواره فجر، پژمان لشگری پور، احسان محمدحسنی و مهدی چمران و خانواده های شهیدان محمدجواد تندگویان، محمدابراهیم همت، محمود کاوه، عباس کریمی، عباس ورامینی، مهدی زین الدین، حمید باکری و... از حاضران در این مراسم بودند.

همچنین در این مراسم که در پایان آن بخش هایی از پشت صحنه فیلم سینمایی چمران به نمایش درآمد، جمعی از فرزندان و خانواده شهیدان از جمله لیلا زین الدین، فاطمه مرقاتی، ناصرنامدار، حسن آزما، رضا رودکی، مهدی همت، رضا کاوند با اهدای کتاب ˈخون نوشتهˈ به حاتمی کیا، از این کارگردان سینمای دفاع مقدس تجلیل کردند.

به گزارش ایرنا، ˈخون نوشتهˈ، دل نوشته های جمعی از فرزندان شهدا است که توسط آنان نوشته شده است.





1392/11/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن