تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرت دفاعی ایران محصول دوران دفاع مقدس است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: قدرت دفاعی ایران محصول دوران دفاع مقدس است تهران - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت دفاعی کنونی ایران را محصول دوران دفاع مقدس دانست و گفت، این دوران یک افتخار بزرگ ملی است و این افتخار نیز فقط به ارتش، سپاه و بسیج تعلق ندارد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «محسن رضایی» روز دوشنبه در دومین همایش علمی پ‍ژوهشی پیشکسوتان دفاع مقدس ضمن ارائه تحلیلی جامع از دوران دفاع مقدس افزود: جنگ تحمیلی در دوران هشت ساله خود، دارای فراز وفرودهای بسیار بود و رزمندگان اسلام توانستند پیروز و سربلند از آن جنگ نابرابر خارج شوند.
وی ادامه داد: این نخستین جنگی بود که پس از 300 سال ملت ایران موفق شدند تمامی سرزمین خود را حفظ کنند و افتخار بزرگی برای کشور به ارمغان آورند.
رضایی همچنین از جنگ تحمیلی به عنوان بی نظیرترین جنگ 300 سال گذشته در ایران یاد کرد و افزود: با پایان این جنگ توانستیم علاوه بر پیروزی نظامی، به پیروزی سیاسی بزرگی دست یابیم و امروز به قدرت بازدارنده ای در منطقه تبدیل شویم.
وی به محدودیت های رزمندگان اسلام در سال های نخست جنگ اشاره کرد و گفت: در عملیات طریق القدس، رزمندگان به میزان اندک مهمات در اختیار داشتند که این نگرانی هایی را برای آنها فراهم کرده بود.
رضایی با اشاره به دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی افزود: اکنون نیروهای مسلح، مجهز به هواپیماهای بدون سرنشین و پیشرفته ای هستند که قادرند عکس هایی را از مناطق صعب العبور مرزی کشور تهیه کند و در اختیار کارشناسان قرار دهد که این موفقیت ها از دل این جنگ نابرابر بدست آمده است.
وی پیروزی های سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و دستیابی به اقتدار ملی را از دستاوردهای بزرگ دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: این دستاوردها سرمایه های عظیمی برای ملت ایران محسوب می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از برخی افراد و گروه ها که پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران را مورد نکوهش قرار داده بودند، این سووال را مطرح کرد، چرا برخی به خاطر اغراض سیاسی این بزرگترین حماسه سیاسی و دفاعی ملت ایران را تضعیف می کنند.
رضایی تصریح کرد، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نه تنها با پیروزی نظامی بلکه با پیروزی سیاسی تمام شد.
وی از پایان جنگ تحمیلی به عنوان پیچیده ترین بخش های هشت سال دفاع مقدس ملت ایران یاد کرد و گفت: اگر این جنگ را از بعد سیاسی و یا نظامی به صورت مجزا تعریف کنیم فهم آن با مشکل روبرو می شود.
ادامه دارد...
اجتمام(3) ** 1478 ** 1880 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن