تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818887902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران - ایرنا - «اجماع برای فاز دوم یارانه»، «پسرفت در رشد و اشتغال صنعتی» و «حباب زدایی از قیمت زمین چگونه؟» موضوع های صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز دوشنبه است.


روزنامه دنیای اقتصاد تیتر یک را به موضوع اجماع برای فاز دوم یارانه اختصاص داد و نوشت: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 93 در مجلس، در تازه ترین مصوبه خود در مورد مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، سه تصمیم مهم گرفت. براساس این مصوبه، دولت می تواند مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را «از ابتدای سال آینده» اجرا کند و «حق تعیین خانواده های واجد دریافت یارانه نقدی» نیز «از ابتدای سال آینده به طور مطلق به دولت» داده شد.
درآمدهای دولت از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی هم 4 هزار میلیارد تومان کاهش یافت و به 48 هزار میلیارد تومان رسید. این تصمیم کمیسیون تلفیق که باید به تایید نهایی مجلس برسد، برای رفع ایراد شورای نگهبان به تبصره 21 لایحه بودجه 93، تصویب شد.
با توجه به اظهارات روز شنبه علی لاریجانی که به «اتفاق نظر دولت و مجلس، بر سر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها» اشاره کرده بود، به نظر می رسد که این مصوبه کمیسیون تلفیق نیز با «اجماع دو قوه مقننه و مجریه»، در صحن علنی به رای گذاشته می شود. پیش از این، نمایندگان مجلس به دلایلی همچون «افزایش بی رویه قیمت انرژی و ایجاد تورم» و «نبود سازوکار جبرانی برای اقشار ضعیف جامعه» با پیشنهاد اولیه دولت برای اجرای هدفمندی یارانه ها در سال آینده مخالفت کردند؛ اما به نظر می رسد با تصمیم دیروز که با اجماع نظرات دولت و مجلس به دست آمده، شرایط برای اصلاح قیمت ها از ابتدای سال 93 فراهم شده باشد.
پسرفت در رشد و اشتغال صنعتی تیتر دیگر این روزنامه است. بزرگ ترین تشکل بخش خصوصی در سالروزی که 8 نفر از تجار و فعالان خوشنام اقتصادی اتاق بازرگانی را تشکیل دادند، میهمان ویژه ای داشت که البته «میهمان» مقدم بر «میزبان» صحبت های شنیدنی زیادی درباره معضلات تولید و رفع موانع آن از سوی دولت مطرح کرد. «حذف مفاصاحساب مالیاتی و بیمه ای» از مهم ترین موضوعاتی بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت آن را اعلام کرد روز گذشته محمدرضا نعمت زاده به مصوبه ای در دولت دهم اشاره کرد که به گفته وی براساس آن، کارت های بازرگانی مهلت پنج ساله پیدا خواهند کرد. او در حالی در جایگاه هیات رییسه پذیرای گلایه های صنعتگران و تجار بود که با کنایه تلویحی به رییس جمهور سابق و رد ادعای 5/2 میلیون شغل سالیانه از سوی دولتمردان دولت دهم، عدد رشد اشتغال صنعتی را منفی 36 درصد اعلام کرد.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان حباب زدایی از قیمت زمین چگونه؟را بازتاب داد و نگاشت: بررسی های اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره علت مقاومت بازار زمین برای همراستا شدن با روند کاهشی قیمت مسکن مشخص می کند: دو دسته از عوامل در شکل گیری و استحکام حباب موجود در قیمت زمین نقش دارند که اولی شامل «حجم وسیع ساخت و ساز دو سال اخیر در مقابل کمبود ذاتی زمین آماده ساخت و افت فایل فروش زمین در بنگا ه ها» است و دومین عامل به «تسهیلات تبعیض آمیز بابت تراکم و کاربری برای برخی زمین ها» مربوط می شود. رییس اتحادیه املاک تهران راهکار تخلیه حباب در بازار زمین را توقف اعطای مجوزهای خاص ساختمانی در کنار دریافت مالیات از املاک بلااستفاده –زمین و آپارتمان- عنوان می کند.
احیای بورس با اخبار خوب تیتر دیگر این روزنامه است. تاکید وزیر اقتصاد بر افزایش ارزش و حجم بازار سرمایه و اخبار منتشرشده از خانه ملت، روز گذشته به رشد 612 واحدی شاخص بورس انجامید و موجب شد پس از چند روز افت، شاخص، نفسی تازه کند. دیروز نگاه فعالان بازار به جلسه کمیسیون تلفیق بود که در نهایت براساس تصمیم این کمیسیون قرار شد قیمت گذاری خوراک پتروشیمی ها در اختیار دولت قرار گیرد. از سوی دیگر قرار است ابهامات مربوط به سنگ آهنی ها و بحث هدفمندی نیز در مجلس بررسی شود. انتشار این اخبار رسیدن شاخص به رقم 79 هزار و 765 واحد و ارزش معاملات 394 میلیارد تومانی را برای بورس و فرابورس به همراه آورد.
روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع حمایت رییس جمهور از تیم ملی فوتبال پرداخت و نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در دیدار با وزیر ورزش و جوانان قول حمایت دولت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی و کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی را داد.
به گزارش سایت وزارت ورزش و جوانان در این دیدار 2 ساعته، وزیر ورزش و جوانان گزارشی از روند آماده سازی تیم ملی فوتبال برای جام جهانی و همین طور آمادگی فدراسیون ها و مجموعه وزارت ورزش و جوانان برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی را به رییس جمهور ارایه کرد و رییس جمهور هم آمادگی دولت را برای حمایت از تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی و کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی اعلام کرد.
**2002**9131
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن