تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819164100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج اتفاق بزرگ دنیای اقتصاد در2013 کدامند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پنج اتفاق بزرگ دنیای اقتصاد در2013 کدامند؟
افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» نه تنها رابطه ایالات‌متحده با برخی کشورهای دنیا را دچار مشکلات اساسی کرد بلکه تاثیرات مهمی روی اقتصاد این کشور نیز داشت. 9 شرکت بزرگ فن‌آوری که همکاری آنها در پروژه جاسوسی آژانس امنیت ملی برملا شد همگی شرکت‌هایی بودند که بازارهای اروپایی برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اقتصاد ایران آنلاین: وضعیت اقتصادی دنیا در سال 2013 میلادی، وضعیتی پیچیده و ناپایدار بود. اگرچه بحران‌های اقتصادی کمی در اروپا و آمریکا فروکش کرد، اما برخی اتفاق‌های این سال باعث شد، اقتصاد روزهای پرحاشیه‌ای را از سر بگذراند. دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبی که به تازگی و به مناسبت آغاز سال 2014 میلادی روی وب سایت خود قرار داده است، به مهم‌ترین اتفاق‌هایی پرداخته که یا مستقیما به دنیای تجارت و اقتصاد ربط داشته‌اند یا روی شرایط اقتصادی جهان تاثیرگذار بوده‌اند. نویسنده این مطلب خرید کمپانی «H.J. Heinz» توسط «وارن بافت» و «جورج پائلو لمان» را مهم‌ترین اتفاق سال گذشته میلادی در دنیای تجارت دانسته است؛ رویدادی که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین معامله‌های تاریخ صنایع غذایی در سال 2013 ثبت شد. این مطلب را بخوانید تا با پنج رویدادی آشنا شوید که بر دنیای اقتصاد و تجارت سال 2013 تاثیرگذار بوده‌اند.


یک سس کچاپ چند میلیارد دلاری


«وارن بافت» و «جورج پائلو لمان» میلیاردر برزیلی، در سال 2013 میلادی کمپانی «H.J. Heinz» را که به تولید سس کچاپ در دنیا مشهور است خریداری کردند. آنها برای اینکه بتوانند این کمپانی را از آن خود کنند، 23 میلیارد دلار خرج کردند تا یکی از بزرگ‌ترین معامله‌های تاریخ صنایع غذایی رقم بخورد. این خرید شرکت 144 ساله Heinz را از مالکیت دولتی بیرون آورده و آن را به دستان شرکت‌های خصوصی سپرد. Heinz هر سال 650 میلیون بطری سس کچاپ و 11 میلیارد انواع سس یک نفره تولید می‌کند. محصولاتش تقریبا در تمامی کشورهای جهان یافت می‌شود و بیش از 32 هزار کارمند دارد. در سال 1946 امپراتوری ‌ Heinz به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد.




اسنودن افشاگر


افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» نه تنها رابطه ایالات‌متحده با برخی کشورهای دنیا را دچار مشکلات اساسی کرد بلکه تاثیرات مهمی روی اقتصاد این کشور نیز داشت. 9 شرکت بزرگ فن‌آوری که همکاری آنها در پروژه جاسوسی آژانس امنیت ملی برملا شد همگی شرکت‌هایی بودند که بازارهای اروپایی برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال، فیس‌بوک ماهانه 261 میلیون کاربر فعال در اروپا دارد، این در حالی است که کاربران این شبکه در آمریکا و کانادا 195 میلیون نفرند. از طرف دیگر، 22 درصد از درآمد خالص شرکت اپل ـ که آن هم در پروژه جاسوسی آژانس امنیت ملی همکاری داشته است ـ در سه ماهه اول سال 2013 از مشتریان اروپایی به دست آمده است.


شماره یک: بیل گیتس


چهار سال بعد از اینکه «کارلوس اسلیم هلئو» میلیاردر مکزیکی عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از آن خود کرد، «بیل گیتس» توانست او را از تخت به زیر کشیده و خود مرد شماره یک ثروت جهان شود. بیل گیتس در دنیا به‌عنوان بنیان‌گذار تحول در رایانه‌های شخصی مشهور است. البته نحوه تجارت بیل گیتس به دلیل اینکه قدرت رقابت را از رقیبان سلب کرده‌ همواره مورد انتقادهایی بوده است. ثروتمندترین مرد دنیا در سال 2013 تنها عنوانی نبود که او در سال گذشته میلادی از آن خود کرد. او به عنوان نیکوکارترین میلیاردر جهان نیز در این سال انتخاب شد.‌گیتس فعالیت‌های بشردوستانه خود را تحت لوای «بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس» انجام می‌دهد.


تعطیلی دولت فدرال


دولت آمریکا رسما صبحگاه اول اکتبر 2013 تعطیل شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا نتوانستند تا پایان سال مالی این کشور در مورد بودجه به توافق برسند و اولین تعطیلی دولت آمریکا بعد از گذشت 17 سال اتفاق افتاد. تعطیلی دولت فدرال خدمات‌دهی بخش بزرگی از نهادهای دولتی را متوقف کرد. بسیاری از آژانس‌های فدرال از آژانس‌های حفاظت محیط‌زیست گرفته تا صدها پارک ملی آمریکا درهای خود را بسته و کارکنان‌شان را به خانه فرستادند. در همان زمان «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به تعطیلی دولت آمریکا هشدار داد که این تعطیلی می‌تواند اقتصاد شکننده و بی‌ثبات جهانی را به خطر بیندازد. این اتفاق باعث کاهش رشد اقتصادی آمریکا شد.


یک زن در راس «جنرال موتورز»


شرکت جنرال موتورز که بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در آمریکاست در سال 2013 اعلام کرد که «ماری بارا» به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شده است. ماری بارای 51 ساله نخستین زنی است که ریاست این شرکت بزرگ خودروسازی را بر عهده می‌گیرد. بارا بعد از این انتصاب گفت: «من 33 سال در جنرال موتورز کار کردم و همیشه اعتقاد داشتم که شرکت بزرگی است و بهترین زنان و مردان در این شرکت کار می‌کنند و این افتخار بزرگی برای من است که ریاست چنین تیمی را بر عهده داشته باشم.» علاوه بر ماری بارا که ریاست شرکت جنرال موتورز با درآمد سالانه 110 میلیارد یورو را بر عهده گرفت، رئیس بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی چون «اچ پی» و «آی بی‌ام» هم زن هستند. 




1392/10/18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن