تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803582513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران-ایرنا- روزنامه دنیای اقتصاد روز سه شنبه در صفحه نخست به موضوع های «نخستین خارجی ها از فرانسه آمدند»، «رمزگشایی هیلاری کلینتون از عقب نشینی تحریمی آمریکا» و «علل ناپایداری بورس تهران» پرداخت.


این روزنامه تیتر نخست را به «نخستین خارجی ها از فرانسه آمدند»، اختصاص داد و نوشت: هیات های تجاری و دیپلماتیک اروپایی برای به دست آوردن بازار تجاری ایران وارد رقابتی شدید با یکدیگر برسر ایران شده اند.
دیروز، نمایندگان بیش از 100 شرکت فرانسوی برای دیداری سه روزه به ایران آمدند تا با مسوولان سیاسی و تجاری ایران ملاقات و مذاکره کنند.
این سفر بزرگ ترین نشانه آمادگی غرب برای از سرگیری سرمایه گذاری در ایران در یک دهه گذشته است.
همزمان خبرگزاری ها از سفر قریب الوقوع یک هیات تجاری آلمانی به ایران خبر دادند.
همچنین قرار است یک هیات هلندی نیز به زودی وارد ایران شود.
روزنامه فایننشال تایمز به نقل از تحلیلگران اقتصادی نوشت که بازار کشور هشتاد میلیونی ایران برای شرکت های اروپایی بسیار هیجان انگیز است و آنها برای دسترسی به این بازار شتاب دارند تا پیش از آمریکایی ها به فرصت هایی که بازار ایران پیش روی آنها می گذارد، دست پیدا کنند.
به موازات ورود هیات های تجاری به ایران، دیپلمات های غربی هم برای ورود به ایران صف کشیده اند.
علاوه بر وزیر خارجه سوئد که دیروز به تهران آمد، قرار است به زودی وزرای خارجه لهستان و بلژیک هم به تهران بیایند.
رمزگشایی هیلاری کلینتون از عقب نشینی تحریمی آمریکا تیتر دیگر این روزنامه است.
هیلاری کلینتون گفت: نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که وضع تحریم های یک جانبه در مقطع فعلی، آینده رسیدن به یک توافق اتمی جامع با ایران را به خطر خواهد انداخت.
اگر دنیا به این نتیجه برسد که مذاکرات با ایران به دلیل اقدام کنگره در وضع تحریم جدید شکست خورده است نه فقط کشورهایی مانند روسیه و چین، بلکه بعضی از نزدیک ترین کشورهای دوست ما نیز احتمالا به تعهدات خود (در مورد اجرای تحریم ها) عمل نخواهند کرد.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان علل ناپایداری بورس تهران را بازتاب داد و نوشت: بازار سرمایه در روزهای اخیر، نوسانات شدیدی را تجربه کرده است که بیشتر به دلیل تبعیت فعالان این بازار از شایعات و هیجانات موجود است.
در پی ناامیدی از بازارهای موازی، بسیاری از سرمایه گذاران غیرحرفه ای به دنبال کسب سودهای کوتاه مدت وارد بورس شده اند؛ در حالی که کارشناسان، همواره بازار سرمایه را گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاران میان مدت و بلندمدت می دانند.
در این بین، شیوع شاخص گرایی و صف گرایی، نماد بازار هیجانی معرفی شده است. به گفته کارشناسان، آموزش و سمت وسو دادن صحیح به انتظارات سرمایه گذاران، راه حل برون رفت از این وضعیت است.
افزایش نقدینگی با اصلاح آماری تیتر دیگر این روزنامه است.
در زیر این عنوان خبری آمده است: بررسی ها نشان می دهد از حدود 551 هزار میلیارد تومان نقدینگی در پایان آذر، تقریبا 39 هزار میلیارد تومان آن تحت تاثیر دو عامل «اضافه شدن آمار موسسات و بانک های جدید» و «بازپرداخت اوراق مشارکت منتشر شده قبلی» اضافه شده است.
بدون وجود این دو عامل، رشد 9 ماهه نقدینگی به جای تقریبا 19 درصد، حدودا 11 درصد می شد و پایه پولی نیز به جای رشد 8/1 درصدی فعلی، سه درصد کاهش می یافت؛ بنابراین افزایش نسبتا بالای نقدینگی در این مدت را نمی توان نشانه ای از اجرای سیاست های انبساطی پولی دانست.
روزنامه دنیای اقتصاد موضوع سه کلید اصلی هدفمندی یارانه ها را نیز برجسته کرد و نوشت : سومین نشست تخصصی «سه کلید اصلی هدفمندی یارانه» روز گذشته با حضور سه اقتصاددان در موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.
در این نشست که با موضوع هزینه های «جبرانی خانوارها در فاز دوم هدفمندی» برگزار شد، چگونگی ادامه پرداخت نقدی یارانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آسیب های ناشی از حذف یارانه ها کالبد شکافی شد.
برآیند این بحث هشدار به دولت درخصوص حذف یکباره یارانه ها بود.
از نظر سخنرانان این نشست، کاهش رشد اقتصادی و تورم بالا شرایطی را فراهم کرده که «معیشت» را مهم ترین دغدغه روزانه مردم کرده و با توجه به این موضوع، دولت در شرایط کنونی نمی تواند مبلغی را که ماهانه به دهک های مختلف می پردازد، حذف کند.
داوود دانش جعفری، داوود سوری و علی دینی ترکمانی سه اقتصاددانی بودند که در غیاب مسعود نیلی، رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی استدلال های خود را در این رابطه عنوان کردند و خواستار وسواس بیشتر دولت درخصوص تصمیم گیری برای یارانه نقدی و در پیش گرفتن سیاست های پرداخت غیر نقدی یارانه ها شدند.
**2002**9131**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن