تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802663060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنگاه‌های اقتصادی بر‌تر کشور با بیشترین بهره‌وری معرفی شدند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
"بنگاه‌های اقتصادی" بر‌تر کشور با بیشترین بهره‌وری معرفی شدند
بنگاه‌های اقتصادی بازرگانی خدماتی و صنعتی بر‌تر کشور که در یک دوره ۵ ساله بیشترین بهره‌وری را داشته‌اند معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، همزمان با برگزاری پنجمین جشنواره ملی بهره‌وری کشور که با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی برگزار شد، ۶۹ شرکت و بنگاه اقتصادی بر‌تر حوزه بهره‌وری کشور معرفی و از آنان تجلیل شد. 

در پنجمین جشنواره ملی بهره‌وری کشور شاخص‌های بهره‌وری بیش از ۱۳۰۰ شرکت و بنگاه اقتصادی از سوی ۴ هزار داور مورد بررسی قرار گرفت و از بین آن‌ها ۳۱۹ شرکت و بنگاه اقتصادی به عنوان نامزد دریافت لوح جشنواره ملی بهره‌وری انتخاب شدند که از این تعداد نیز ۶۹ شرکت و بنگاه اقتصادی بر‌تر برگزیده شدند. 

در این مراسم که در سالن اجتماعات هتل آزادی تهران برگزار شد، شرکت‌های بر‌تر انتخاب شده لوح‌های ویژه جشنواره ملی بهره‌وری را دریافت کردند. 

***افزایش ۲۰ درصدی شاخص بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی کشور

در ادامه مراسم فرشید شکر‌خدایی دبیر پنجمین جشنواره ملی بهره‌وری اظهار داشت کار اندازه گیری شاخص‌های بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی کشور با حضور ۴ هزار داور متخصص انجام شد و در آن میزان بهره‌وری بنگاه از حداقل یک دوره ۵ ساله تا حداکثر یک دوره ۹ ساله مورد ارزیابی قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: برای پنجمن جشنواره ملی بهره‌وری کشور بررسی و اندازه گیری شاخص بنگاه‌های اقتصادی از خرداد ماه سال گذشته و بعد از برگزاری چهارمین جشنواره آغاز شد و شاخص‌های ۱۳۰۰ بنگاه بررسی و اندازه‌گیری شد که نسبت به دوره قبل حدود ۲۰ درصد افزایش داشت.
 
وی با بیان اینکه میزان بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از صورت‌های مالی مربوطه بررسی و اندازه گیری شد، گفت: در حال حاضر اندازه گیری شاخص‌های بهره‌وری بنگاه‌های در سامانه ملی به روز شده است. 

گفتنی است، جشنواره ملی بهره‌وری دارای دو مرحله می‌باشد که هر سال مرحله اول آن در اوایل بهمن و مرحله دوم آن در خردادماه سال بعد برگزار می‌شود. 

شکر‌خدایی افزود: در این دوره نیز همانند دوره‌های قبل شاخص‌های بهر‌ه‌وری بنگاه‌های اقتصادی در سه بخش، بخش اصلی شامل بهره‌وری نیروی کار، سرمایه و بهره‌وری کل عوامل، بخش جانبی شامل بهره‌وری حاشیه سود و فروش سرانه و بخش ویژه شامل شاخص بهره‌وری انرژی بررسی شده است. 

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری گفت: شاخص بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی کشور که موفق به حضور در هر یک از مراحل جشنواره شده‌اند در قالب ۳۴ گروه صنعتی تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته که این تعداد گروه بندی هم، نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد رشد یافته است.
 
***توسعه نهضت ملی بهره‌وری در جهت رشد اقتصادی کشور

در ادامه مراسم متن پیام محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس جشنواره ملی بهره‌وری قرائت شد که متن آن به شرح زیر می‌باشد. 

برگزاری پنجمین مسابقه ملی بهره‌وری را به همه تلاش گران صحنه اقتصاد و تولید کشور تبریک عرض می‌نمایم و تقارن این مراسم را با ایام فرخنده سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و همچنین میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) به فال نیک می‌گیرم. توفیق پایمردی در برگزاری پنجمین دوره متوالی این جشنواره که می‌تواند گامی موثر در راستای توسعه نهضت ملی بهره‌وری باشد مستلزم شکر به درگاه خداوند است و موجب افتخار کشور امیدوارم این حرکت که با همت و اراده‌ای مثال زدنی در حال پیگیری است بتواند تأثیر غیرقابل انکاری در رشد بهره‌وری و اقتصادی کشور داشته باشد. 

دولت یازدهم از ابتدای آغاز فعالیت رسمی خود می‌کوشد با در پیش گرفتن راهبرد تسهیل در برابر تحریم امکان فعالیت شایسته‌تر را برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کند تا آنان بتوانند ارتباط بین‌المللی خود را توسعه داده و با حضور در میدان رقابتی زمینه شفافیت اقتصادی بیشتر در کشور را فراهم آورند.
 
واقعیت این است که طی سال‌های اخیر با وجود تشدید تحریم‌ها، این فعالان اقتصادی بخش خصوصی بودند که به عنوان افسران اقتصاد ایران در غیاب تدابیر کلان دولت توانسته‌اند بار محدودیت آفرین تحریم‌ها را کاهش داده و با استفاده از روابط مویرگی خود در سراسر جهان نیازهای کشور را تامین نمایند. 

این درحالی بود که فعالان اقتصادی با وجود تلاش فراوان برای دور زدن تحریم‌ها در فضای داخلی نیز با مشکلات فراوانی مواجه بودند که ریشه اکثریت قریب به اتفاق این مشکلات عدم اعتماد دولت و بخش خصوصی بوده است.
 
این بی‌اعتمادی باعث شده بود تخلف و عملکرد درست عده‌ای محدود و انگشت شمار به بهانه‌ای برای برخوردهای ناصحیح و وضع قوانین و بخشنامه‌های بدبینانه در مسیر فعالیت تمامی فعالان بخش خصوصی تبدیل شود. 

از این رو تصحیح و تغییر نگاه به بخش خصوصی و اعتماد به فعالان این بخش می‌تواند مهم‌ترین راه‌کاری باشد که در راهبرد تسهیل در برابر تحریم باید از سوی دولت تدبیر و امید دنبال شود و در این مسیر اجرای قاطع و جامع قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به عنوان نقطه عطف مورد وفاق حاکمیت و بخش خصوصی می‌تواند مبنای عمل قرار گیرد که چنین همدلی و وفاقی بین دولت و بخش خصوصی لازمه رشد اقتصادی در کشور می‌باشد و سبب افزایش خودباوری در بین تمامی فعالان اقتصادی خواهد شد. نهضت ملی بهره‌وری می‌تواند در ایجاد هم افزایی در رشد اقتصادی کشور تأثیر بسزایی داشته باشد و اثربخشی نهضت ملی بهره‌وری با مشارکت فعالان اقتصادی در کشور می‌سر خواهد شد. 

در پایان ضمن تبریک به تمامی بنگاه‌های اقتصادی که در این مراسم مورد تقدیر قرار می‌گیرند از تمامی دست اندرکاران برگزاری آیین پنجمین جشنواره ملی بهره‌وری نیز سپاسگذاری می‌نمایم.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن