تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801636180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارمین پیش نشست همایش فقه هسته ای در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چهارمین پیش نشست همایش فقه هسته ای در قم برگزار شد قم – ایرنا – چهارمین پیش نشست همایش فقه هسته ای با عنوان «تقابل اندیشه اسلامی با اندیشه غربی در زمینه سلاح های کشتار جمعی» عصر روز یکشنبه در سالن امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد.


به گزارش ایرنا مدیر گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار در این پیش نشست گفت:روش علمی غرب نسبت به ساخت و استفاده از سلاح های کشتار جمعی و اتمی، مبتنی بر تفکر و فلسفه ای است که به عنوان پشتوانه آن عمل می کند و تمدن مدرن غرب پیامد تفکر عقلانیت خود بنیادی است که آثار بسیاری را بر جای گذاشته و در عصر پست مدرن نیز ادامه دارد.
حجت الاسلام محمد علی قاسمی ابراز کرد:در تفکر غربی عقلانیت خود بنیاد، دین و خدا را به حاشیه می برد و سود گرایی اومانیستی را ایجاد می کند و از این رو سودگرایی توجیهی برای استفاده و بهره گیری هر راهی برای دستیابی به اهداف مورد نظر حتی استفاده از سلاح هسته ای است.
وی بیان کرد: در مقابل دیدگاه غربی، دیدگاه اسلامی مبتنی بر مبانی و دلایل زیربنایی مانند کرامت انسانی، اصل آرامش و امنیت، دوستی و صلح و قواعد برگرفته از مجموعه گزاره های دینی بر حرمت استفاده از سلاح های هسته ای تائید می کند.
وی اظهار کرد: در فقه شیعی و اهل سنت ادله ای خاص تر بر حرمت استفاده از سلاح های کشتار جمعی تبیین شده است که یا به اطلاق و عموم شامل این موضوع می شود و یا با ملاک گیری و اولویت حکم حرمت آن ها را اثبات می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه مفید قم نیز در این پیش نشست گفت: رییس جمهوری آمریکا خود عنوان کرده است رهبران اسلامی ایران استفاده از سلاح هسته ای را حرام دانسته اند و این عبارات در اسناد جهانی ثبت شده و فتوا به عنوان یکی از منابع تعیین کننده معیارهای بین المللی در صحن سازمان ملل بیان شده است.
حجت الاسلام سید مصطفی میرمحمدی افزود: امروز موقعیت کشورهای اسلامی به آن درجه از اهمیت رسیده است که باید به فتوا به عنوان یکی از اهرم های تعیین کننده در روابط بین الملل توجه داشت.
وی تاکید کرد: حرف اول در روابط با دولت های غربی را منفعت می زند اما با این وجود در کشورهای غربی نیز بسیاری از افراد مخالف استفاده از سلاح های کشتار جمعی هستند و باید میان سیاست های دولت های قدرتمند که از سلاح هسته ای استفاده می کنند با آن چه در میان آحاد مردم وجود دارد تفکیک قائل شویم.
همایش فقه هسته ای به همت مرکز فقهی ائمه اطهار قم به مدت دو روز پایان هفته جاری در شهرهای تهران و قم برگزار می شود.
این همایش روز چهارشنبه در سالن همایش سازمان انرژی اتمی در تهران و روز پنجشنبه در سالن همایش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار خواهد شد. ک/3
7408 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن