تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802939329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای طرح آزمایشی روز بدون کیف و کتاب صرفا در مقطع ابتدایی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش: اجرای طرح آزمایشی روز بدون کیف و کتاب صرفا در مقطع ابتدایی است تهران - ایرنا - معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در مرحله اول اجرای آزمایشی طرح روز بدون کیف و کتاب صرفا در برخی مدارس مقطع ابتدایی صورت می گیرد و پس از بررسی نتایج برای اعمال در دوره های بعدی آموزشی تصمیم گیری خواهد شد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی زرافشان روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: اگر قرار باشد روز بدون و کیف در دوره متوسطه اجرا شود بر اساس چارچوب ها و برنامه ریزی ها صورت خواهد گرفت.
وی بیان داشت: اکنون در برخی مدارس دولتی و غیردولتی دانش آموزان در روزهای پنجشنبه به مدرسه آمده و در قالب طرح ساماندهی زمان آموزش، فعالیت های فوق برنامه انجام می دهند.

* ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی به جای اصطلاح سرانه ای شدن مدارس
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید اصطلاح سرانه ای شدن مدارس را به کار ببریم بلکه باید بگوییم ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی، و بر اساس اهداف تعیین شده برای تحقق این مهم باید همه عوامل مدرسه درگیر شوند.
زرافشان یادآورشد: سرانه یک ابزار برای ارتقا کیفیت است به این نحو که اگر مدیر مدرسه می خواهد فعالیت های مختلف آموزشی و فرهنگی در مدرسه اجرا کند این اقدام به منابع اعم از انسانی و مالی نیاز دارد.
وی اضافه کرد: شبهه ای که در رابطه با سرانه ای شدن مدارس مطرح بود اینکه حقوق معلمان را مدیران مدارس پرداخت می کنند در حالی که آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده این است که مدرسه را از کانون درسی به کانون فرهنگی ارتقا دهیم.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش افزود: حقوق معلمان توسط وزارت دارایی پرداخت می شود و این روال بعد از سرانه ای شدن مدارس نیز همچنان ادامه خواهد یافت و مدیر مدرسه ضمن ارزشیابی معلمان در راستای ارتقا کیفیت مبتنی بر کار گروهی فعالیت خواهد کرد.
زرافشان با بیان اینکه درباره پرداخت حقوق معلمان جای نگرانی وجود ندارد، توضیح داد: درلایحه بودجه سال 93 نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اجازه را داده اند که نیم درصد مدارس طرح سرانه ای شدن را اجرا کنند که بر اساس آن پرداخت حقوق به معلمان بر اساس گزارش مدیر از فعالیت ها و میزان حضور معلم در مدرسه صورت خواهد گرفت.
برای تحصیل دانش آموزان در دوره اول متوسطه محدودیتی نداریم

* برای تامین شرایط تحصیل دانش آموزان محدودیتی نداریم
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تامین شرایط تحصیل دانش آموزان در دوره اول متوسطه هیچ گونه محدودیتی نداریم و به منظور ارایه خدمات آموزشی روش های مختلفی در پیش گرفته ایم.
دراین رابطه علاوه بر مدارس دولتی، مدارس شبانه روزی، روستا مرکزی، خوایگاه مرکزی و آموزش از راه دور را فعال کرده ایم تا همه از امکانات آموزشی استفاده کنند.
وی ادامه داد: اکنون 5/88 درصد افراد تحت پوشش دوره اول متوسطه تحصیلی قرار دارند و هدف گذاری این است که در این دوره به عنوان دوره آموزش عمومی به صددرصد برسیم.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف گذاری تربیت عمومی افراد برای ورود فرد به اجتماع است که این امر در دوره آموزش عمومی (دوره متوسطه اول) تحقق می یابد.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: دوره دوم متوسطه نیز دوره نیمه تخصصی آموزش و پرورش است که در آن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های مختلف تقسیم می شوند و حساسیت جامعه در مورد این دوره آموزشی بیشتر است.
زرافشان اظهار داشت: با توجه به فراگیرشدن آموزش و پرورش در دوره ابتدایی و افزایش تقاضا برای دوره اول و دوم متوسطه بنا بر این است که امکانات لازم برای پاسخگوی به نیازهای این جمعیت فراهم شود.

* هزینه سرانه دانش آموز هنرستانی از متوسطه دوم بالاتر است
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هزینه سرانه یک دانش آموز در هنرستان نسبت به دانش آموز دوره متوسطه دوم بسیار بالاتر است از این رو با توجه به توسعه هنرستان ها دو راه پیش رو داریم اول تاسیس هنرستان های جدید و دیگر خرید خدمت و برون سپاری است.
زرافشان بیان داشت: اکنون 80 هزار دانش آموز در شاخه کار و دانش در خارج از آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند که این اقدام روش مناسبی برای خرید خدمت است.
فراهنگ (3)**1883**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن