تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819046041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار فومن: متانت و صبر مردم در بحران برف اخیر ستودنی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار فومن: متانت و صبر مردم در بحران برف اخیر ستودنی است رشت - ایرنا - فرماندار فومن در مراسم تجلیل از بخش های دولتی و خصوصی در بحران برف اخیر از همکاری و همدلی مستمر مسوولان بویژه متانت و صبر مردم در زمینه برطرف شدن مشکلات اولیه ناشی از برف اخیر تقدیر کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈاسماعیل قربانزادهˈ عصر شنبه در این آیین با قدردانی از همه کسانی که در راه خدمت به مردم و کسب رضایت حق تعالی نه تنها کوتاهی نمی کنند بلکه از جان و دل مایه می گذارند، گفت: خدمت در مواقع بحران همچون برف سنگین اخیر در استان گیلان و شهرستان فومن فرصتی مغتنم برای مسوولین در راه خدمت بی منت به مردم بود.
وی با بیان اینکه کسب رضایت مردم در مواقع بحران همچون در پی بارش نعمت الهی برف کاری سهل نیست، افزود: حضور، همدلی و همکاری همه در بخش های دولتی و خصوصی از همان ساعات اولیه بارش برف ، با روحیه تدبیر و امید مدیران و صبر و حوصله مردم بود که برف اخیر را مدیریت کرد که اگر غیر از این می شد،این برف بود که با تداوم در بارش و گذشتن از مرز 40 سانتی متر، مدیران را مدیریت می کرد.
وی در خصوص چگونگی ارائه خدمات و بررسی مشکلات مردم و بازگشایی راه های ارتباطی در ایامی که فومن درگیر بحران برف بود،اظهار کرد: حجم زیاد بارش برف، تشدید و تداوم آن طی چند روز و گستره آن از نظر سطح و ارتفاع بارش که در بعضی مناطق به بیش از دو متر رسید، همه مناطق شهری و روستایی فومن را درگیر بحران کرد.
فرماندار با قدردانی از قشرهای مختلف مردم و بخش خصوصی که یار و یاور مسوولان در حل معضلات و مشکلات ناشی از ریزش برف در فومن بودند، بیان کرد: در ایامی که این شهرستان درگیر بحران برف بود، هیچگونه قطعی گاز، آب، برق و تلفن به جزء به صورت موردی قطعی برق، با تلاش دستگاه های اجرایی رخ نداد و بیش از 200 نانوایی در این شهرستان فعال بودند.
قربانزاده درباره برآورد خسارات وارده ناشی از بحران برف در فومن گفت: بارش سنگین برف ۲۱0 میلیارد ریال خسارت به زیرساختها، اماکن مسکونی و تجاری همچون مغازه ها ، حوزه کشاورزی، دامداری و شیلات همچون باغات، مرغداریها و گلخانه ها و ... در فومن وارد کرد.
قربانزاده با بیان اینکه این آیین برای تجلیل از بیش از 800 نفر که در زمینه های مختلف با ستاد مدیریت بحران فومن بصورت مستقیم مشارکت داشتند برگزار شده است، اضافه کرد: در این ایام تلاش همه دست اندرکاران بویژه همیاری و پیگیری های استاندار گیلان ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه و روحانیون، بخشداری ها،شوراهای اسلامی و دهیاران، شهرداری های فومن، ماسوله و شهرجدید ماکلوان ،ادارات راه و شهرسازی و آب و فاضلاب شهری و روستایی، گاز ،آب و برق ، هلال احمر، نیروی مقاومت بسیج، سپاه،نیروی انتظامی،اصحاب رسانه و دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران مستقر در فرمانداری فومن و همراهی همیشگی بخش خصوصی در کنار متانت و صبر مردم در زمینه مواجهه با بحران برف و برطرف کردن مشکلات ستودنی و قابل تقدیر است.
نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت نیز در این آیین با بیان اینکه بحران برف در استان گیلان و در شهرستان های فومن و شفت ، به خوبی مدیریت شد،گفت: شادابی، نشاط ، تفکر و تدبیری که در این بحران صورت گرفت، موجب خوشحالی و صبر، بردباری و همکاری مردم در همکاری با مسوولان در مدیریت بحران با همکاری بخش خصوصی شایسته تقدیر است.
ˈناصر عاشوریˈ افزود: خدمت به مردم، سیره و روش پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد(ص) و ائمه معصومین (ع) است،که اگر در بحران صورت گیرد به طور یقین ارزش و قرب الهی بیشتری دارد.
وی به پیگیری نمایندگان گیلان در روزهای نخست بارش برف در این استان برای رسیدگی به مشکلات مردم ناشی از بارش سنگین نعمت الهی و استمداد از دولت و رییس جمهوری اشاره و اضافه کرد: مردم گیلان از بارش برف در سنوات گذشته خاطرات خوبی نداشتند که به حمدالهی و با تلاش وافر مدیران و اعضای ستادهای بحران و همکاری ویژه مردم و بخش خصوصی لحظات نگرانی و تلخ در برف اخیر کمتر بود.
این نماینده مجلس همچنین خواستار توجه ویژه مسوولان کشوری برای اختصاص اعتبارات لازم در بخش های خصوصی، مردمی و دولتی برای جبران خسارات ناشی از برف اخیر در گیلان شد و اظهار کرد: بنا به اعلام استاندار گیلان، برف اخیر در حوزه معابر بین شهری ، تاسیسات زیربنایی به ویژه آب ، گاز، برق، مخابرات، مدارس، واحدهای بهداشتی و درمانی ، بخش کشاورزی، خصوصی و صنعتی و واحدهای مسکونی در مجموع بیش از پنج هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.
عاشوری در جمع اقشار مختلف مردم در این آیین، وقوع بحرانهای مخفی و خطرناک نظیر اعتیاد، طلاق و تلفات زیاد رانندگی در کشور را ناگوارتر از بحران برف عنوان کرد و گفت: باید همگان بویژه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و بزرگان محل و خانواده ها، نسبت به چنین مشکلات و معظلات بسیار مهمی با جدیت عمل کنند، چرا که چنین بحران هایی خسارات جبران ناپذیر دارند.
امام جمعه فومن نیز اقدامات و تلاش های مسوولین و همکاری مردم در مقابله با بحران برف اخیر در این شهرستان را شایسته تقدیر دانست و گفت: همدلی مسوولان برای مقابله با بحران برف و وارد آمدن کمترین خسران به مردم در این ایام،به وضوح احساس می شد.
حجت الاسلام و المسلمین ˈسیدمحمدحسن صفویˈ افزود: تقارن بارش نعمت الهی برف در ایام الله دهه فجر و در پی آن ارائه خدمات ارزنده به مردم گرفتار در برف، بر نشاط برنامه های این ایام افزود و در نهایت حضور پر شور و شعور مردم در راهپیمایی این بزرگواری را تکمیل کرد.
وی اضافه کرد: موقعیت خدمت رسانی که یک وظیفه شرعی و اخلاقی است، همیشه برای انسان ها ایجاد نمی شود و توفیق خدمت رسانی را باید آنرا غنیمت شمرد.
وی با تاکید بر توجه ویژه مسوولان برای جبران خسارات ناشی از بارش برف بویژه باغات چای و کشاورزی مردم همچون محصول برنج،گفت: شرایط در ایام برف به گونه ای مهیا شد که مردم از این رحمت خداوند با تمام سختی هایی که بود لذت بردند.
به گزارش ایرنا،در این آیین از تلاش ها و زحمات 35 نفر به نمایندگی از بخش های مختلف که در بحران برف فومن همکاری ویژه داشتند، از جمله خبرگزاری ایرنا در بخش رسانه، با لوح سپاسی از سوی نماینده ،فرماندار و امام جمعه فومن تقدیر شدند.
شهرستان فومن دارای دو بخش مرکزی و سردارجنگل و سه شهر فومن، ماسوله و ماکلوان با بیش از 94 هزار نفر جمعیت است و در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان قرار دارد.ک/2
7294/ 603
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن