تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804599359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محورهای رسانه های فارسی زبان بیگانه درباره ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

محورهای رسانه های فارسی زبان بیگانه درباره ایران تهران - مذاکرات هفته آینده ایران و غرب، نامه 104 نماینده مجلس آمریکا در حمایت از توافق های غرب و ایران، محکومیت جهانی ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی توسط یک گروه تروریستی و توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر اجرای هفت گام جدید از مهمترین محورهای رسانه های فارسی زبان خارجی درباره ایران در هفته گذشته بود.


سیاسی
............
* صدای آمریکا: اگر مذاکرات هفته آینده ایران با غرب موفقیت آمیز باشد، به خطر تشدید تنش یا آغاز تنشی تازه در منطقه خاورمیانه پایان خواهند داد.
* صدای آمریکا، بی بی سی و صدای آلمان: 104 قانونگذار دموکرات و جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه مذاکرات هسته ای فراگیر نمایندگان ایران و گروه 1+5، از سیاست ˈباراک اوباماˈ در قبال ایران حمایت کردند. آنان از دیگر اعضای کنگره خواسته اند تحریم های بیشتری علیه ایران وضع نکنند که مذاکرات فعلی را تهدید کند.
* فردی با عنوان عنوان استاد علوم سیاسی دانشگاه فلوریدای جنوبی به بی بی سی: با اینکه مخالفان توافقنامه ژنو به اصطلاح یک شکست تاکتیکی خورده اند، اما هنوز جنگ را نباخته اند.
* فردی با عنوان تحلیلگر مسایل سیاسی ونظامی از بنیاد دفاع از دموکراسی به بی بی سی: سیاست خارجی اوباما و حزب دموکرات (در قبال ایران) کاملا انفعالی است چرا که آمریکا به جای شکل دادن سیاست بین الملل، خود را با شرایط کنونی تطبیق می دهد و بهای سنگینی را هم به خاطر همین سیاست در آینده خواهد پرداخت.
* رادیوی آمریکایی: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی را در مرزهای جنوب شرقی در سیستان و بلوچستان توسط گروهی که خود ˈجیش العدلˈ می خواند، محکوم کرد.
* بی بی سی فارسی: گروه (تروریسیت موسوم به) جیش العدل با انتشار بیانیه ای از ایران خواسته است برای آزادی مرزبانان ایرانی، 300 زندانی سنی را آزاد کند.
* رادیوی آمریکایی: دولت کانادا تحقیقاتی را درباره رابطه یک مامور زن ضد تروریسم این کشور با یک مرد ایرانی شهروند کانادا آغاز کرده است.
* سخنان سرلشکر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که ˈ ایران آماده یک جنگ تعیین کننده با آمریکا و اسرائیل استˈ، در تمامی رسانه های فارسی زبان بیگانه پوشش داشت.
* بی.بی.سی در گزارشی پیرامون راهپیمایی بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران: راهپیمایان در حالی به سوی میدان آزادی در حرکتند که پلاکاردهایی حاوی شعارهایی علیه آمریکا در دست دارند.
* رادیو فرانسه: رییس سازمان انرژی اتمی این کشور از راه اندازی سانتریفیوژهای جدیدی خبر داد که نسبت به نسل قبلی خود ١5برابر قدرت بیشتری دارد.
* صدای آلمان: در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای، مقام های ایران از برخی جنبه های مذاکرات و ˈنتیجه احیانا نامطلوبˈ آن ابراز نگرانی کرده اند.
* رادیو فرانسه: ایران در واکنش به اظهارات ˈوندی شرمنˈ، معاون وزیر امورخارجه آمریکا، مبنی بر مذاکره درباره برنامه موشک های بالستیک ایران در مذاکرات آتی میان این کشور و قدرت های جهانی، هرگونه مذاکره درباره موضوعات دفاعی خود را رد کرد.
بی بی سی: آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران بر سر اجرای هفت گام عملی دیگر برای شفاف تر کردن برنامه هسته ای ایران به توافق رسیدند این گام ها ازجمله شامل بازدید مدیریت شده از معدن اورانیوم ساغند و کارخانه تولید کیک زرد اردکان و نیز اطمینان بیشتر از راکتور آب سنگین اراک است.
* بهروز بیات با عنوان کارشناس پیشین هسته ای آژانس بین المللی انرِژی اتمی: اجرای همه موارد توافق روز یکشنبه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مشکلی برای ایران ایجاد نمی کند .

اقتصادی
..........
* یک فعال رسانه ای با عنوان نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ششم درباره عرضه ˈمعادل 30 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با دوره زمانی 6 ماهه توسط بانک مرکزیˈ به رادیوی آمریکایی گفت: نرخ سودی که بانک مرکزی برای اوراق مشارکت در نظر گرفته نرخ مناسبی است و می تواند مشوق افرادی باشد که نقدینگی دارند و می خواهند از نقدینگی خود استفاده کنند.
* بی.بی.سی: سازمان محیط زیست ایران می گوید دیگر اجازه استفاده از بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی را نمی دهد اما وزارت نفت می گوید که این نوع بنزین استاندارد است و به دلیل کمبود تولید باید از آن استفاده شود.
* رادیوی آمریکایی: آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش ماهانه خود می گوید که صادرات نفت ایران در ماه ژانویه دوباره تا 100 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
* بی بی سی: گزارش جدید صندوق بین المللی پول، از ضعف ساختاری شدید اقتصاد ایران به علت تشدید تحریم های بین المللی و چالش های داخلی حکومت حکایت دارد، اما دورنمای اقتصادی این کشور را مثبت ارزیابی می کند.
* صدای آمریکا: وزارت خزانه داری آمریکا تحریم نقل و انتقالات پولی خرید تجهیزات کامپیوتری شخصی و سرویس های اینترنت را برای شهروندان ایرانی لغو کرد.
* یک فعال سیاسی خارج نشین با عنوان نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره مسکوت ماندن بحث یارانه ها در بودجه آینده به بی بی سی: ترکیب بودجه 93 به گونه ای است که نمایندگان قدرت مانور برای ایجاد تغییرات در آن ندارند.
فعال رسانه ای در خارج: بودجه سال 93 وضع اقتصاد ایران را بهبود می بخشد.

فرهنگی
..........
رادیو فرانسه: ˈکاظم کردوانیˈ، عضو کانون نویسندگان گفت که بعد از روی کار آمدن دولت نهم حتی جمع شدن 10 عضو کانون در یک کافه هم ممنوع شد.
ایرانم**1479**1144
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن