تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819139823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محورهای تبلیغاتی رسانه های غربی درباره ایران در هفته گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

محورهای تبلیغاتی رسانه های غربی درباره ایران در هفته گذشته تهران - ایرنا - فروکش کردن تب تحریم علیه ایران در سنای آمریکا، سفر نمایندگان بیش از 100 شرکت فرانسوی از جمله شرکتهای بسیار مهم به ایران، انتقادها از نحوه توزیع سبد کالای دولت و سخنان رئیس جمهوری درباره منتقدان از توافقنامه ژنو از مهمترین محورهای رسانه های فارسی زبان خارجی درباره ایران در هفته گذشته بود.


چکیده از محورهای تبلیغاتی و تفاسیر و تحلیل های رادیوها، تلویزیون ها و تارنماهای خبری فارسی زبان غربی درباره رویدادهای ایران در هفته گذشته بدین شرح بوده است:

سیاسی
............
* بی بی سی با اشاره به نامه 70 نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا به اوباما رئیس جمهوری این کشور با مضمون حمایت از تلاش های دیپلماتیک واشنگتن برای حل مساله هسته ای ایران: احتمال وضع تحریم های جدید از سوی سناتورهای آمریکایی علیه ایران خیلی کم شده و تب تحریم در سنا بسیار فروکش کرده است.
* مشاور مستقل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گو با بی بی سی با بیان اینکه روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران بهبود پیدا کرده است، افزود: از یک سو سیگنال هایی که بعد از سفر روحانی و ظریف به نیویورک فرستاده شد، جو جهانی را تا حدود زیادی تغییر داد و از سوی دیگر آمادگی آمریکا و غرب برای توافق باعث تغییر نقش و رفتار آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.
* صدای آمریکا: مخالفت پرنفوذترین لابی یهودی در آمریکا (موسوم به آیپک) با تصویب تحریم های تازه علیه ایران، می تواند معادلات فعلی را بیش از همیشه به نفع کاخ سفید و اوباما تغییر دهد.
* یک استاد روابط بین الملل در آمریکا به بی بی سی: موضع اخیر کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل، آیپک، در قبال مساله ایران یک شکست برای این لابی محسوب می شود و برای اولین بار است که نتوانسته است خواسته خود را به تصویب سناتورها یا اعضای مجلس نمایندگان برساند.
* تحلیلگر امور ایران بی بی سی درباره سخنرانی ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران خطاب به استادان دانشگاه: مخاطبان روحانی کسانی هستند که فضای ترس بر جامعه حاکم کرده اند.
* یک روزنامه نگار مقیم برلین در باره این سخنان به بی بی سی: منتقدان دولت موضوع سخنان روحانی درمورد توافق ژنو را با موضوع سبد کالا را ترکیب کرده اند.
* سخنان وزیر امور خارجه ایران در نشستی در برلین با این مضمون که تهران خواهان برقراری مناسباتی تازه با جامعه جهانی است، در چند رسانه فارسی زبان خارجی منعکس شد.
* صدای آلمان: شرکت های بزرگ اینترنتی آمار درخواست های آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای دسترسی به اطلاعات کاربران را منتشر کردند که طبق آن ˈیاهوˈ با 30هزار مورد همکاری، بیشترین اطلاعات را به این سازمان داده است.

اقتصادی
..........
* بی بی سی فارسی: سفر نمایندگان بیش از 100 شرکت فرانسوی از جمله شماری از عظیمترین نام های فعال در اقتصاد اروپا بزرگترین نشانه آمادگی غرب برای از سرگیری سرمایه گذاری در ایران آن هم بعد از نزدیک به یک دهه فشار تنش و تحریم در رابطه میان تهران و اروپا تلقی شده است.
* استاد اقتصاد مرکز مطالعات بین المللی اروپا به رادیوی آمریکایی: سابقه فعالیت در ایران بویژه در صنایع خودروسازی و وضع فوق العاده بد اقتصادی فرانسه از دلایل تمایل این کشور به تجدید روابط اقتصادی با ایران است.

فرهنگی
...........
* اعلام این خبر توسط وزارت خارجه آمریکا که تحریم رادیو و تلویزیون ایران را برای پخش برنامه از طریق ماهواره های اروپایی و آمریکایی برداشته است، در تمامی رسانه های خارجی پوشش داده شد.
* صدای آلمان: ˈمهسا احمدیˈ، بدل کار ایرانی آخرین فیلم ˈجیمز باندˈ، می گوید تهیه کنندگان فیلم بعدی جیمز باند برای حضور در این فیلم از او دعوت کرده اند.
* صدای آمریکا: ˈحسام الدین آشناˈ مشاور رییس جمهوری ایران گفته است که آزاد سازی فضای فرهنگی کشور در دستور کار دولت قرار دارد اما تندروها در این راه سنگ اندازی می کنند.
* فردی با عنوان پژوهشگر دینی مقیم پاریس به بهانه سخنان ˈیونسیˈ مشاور رئیس جمهوری ایران در امور اقلیت های قومی و دینی که گفته بود ˈمتهم کردن اقلیت های ایرانی به تجزیه طلبی یک دروغ کثیف استˈ به رادیو آمریکایی گفت که: این اتفاق را نمی توان نادیده گرفت که تابوی دفاع از اقلیت ها در کشور شکسته شده است.
ایرانم**1479**1144
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن