تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801774082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متفکر بحرینی:آل خلیفه ناقضان اصلی حقوق بشر و دموکراسی هستندکه بویی از انسانیت نبرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

متفکر بحرینی:آل خلیفه ناقضان اصلی حقوق بشر و دموکراسی هستندکه بویی از انسانیت نبرده اند برلین- ایرنا- شاعر،نویسنده و متفکر بحرینی مقیم آلمان، حاکمان آل خلیفه را ناقضان اصلی حقوق بشر و دموکراسی که بویی از انسانیت نبرده اند خواند و گفت: مردم بحرین همچنان به تلاش و قیام خود برای بدست آوردن حقوق قانونی از جمله آزادی و استقرار دموکراسی در کشور ادامه خواهند داد.


ˈ علی الجلاویˈ، در سومین سالگرد آغاز قیام مردمی این کشور ( 14 فوریه) علیه حاکمان آل خلیفه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در برلین، افزود: آل خلیفه با پشتیبانی تسلیحاتی و مالی آل سعود به عنوان دیگر ناقض حقوق بشر در منطقه، همچنان به کشتار مردم ادامه می دهند و ناباورانه می بینیم که مدعیان حقوق بشر در غرب نیز به خاطر ترس از به خطر افتادن منافع خود، بر این جنایات انسانی چشم بسته اند.
الجلاوی تاکید کرد: مردم بحرین در حالی سومین سال قیام مردمی علیه حاکمان بی عدالت کشور را پشت سر می گذارند که نخست وزیر بحرین از 43 سال قبل در این سمت حضور دارد که چنین اتفاقی در دنیا سابقه نداشته است.
این متفکر بحرینی مقیم آلمان افزود: در حالی که غرب از بهار عربی برای تحقق دموکراسی در منطقه سخن می گوید، هیچکدام از دولت های غربی حاضر نیستند به خاطر وابستگی به نفت عربستان، صدای مردم بحرین و قیام مردمی این کشور را بشنوند.
الجلاوی ادامه داد: وضعیت در بحرین بعد از گذشت سه سال از آغاز قیام مردمی این کشور نه تنها بهتر نشده بلکه با ادامه کشتار مردم معترض از سوی حاکمان آل خلیفه و بازداشت های فله ای آنها اوضاع کشور همچنان وخیم و بحرانی است و در عین ناباوری سکوت جامعه بین المللی در قبال این جنایات را شاهدیم.
وی اظهار داشت: ما با دولتی در بحرین مواجه هستیم که از مجموع 24 عضو کابینه، 12 نفرآن عضو خاندان آل خلیفه هستند و این عین دیکتاتوری و استبداد است و مردم در مخالفت با همین رفتارها است که قیام کرده اند.
الجلاوی دولت ریاض را به دخالت سیاسی در بحرین با ادامه حضور نظامی متهم کرد و گفت: این مداخله به شیوه های مختلف صورت می گیرد که از آن جمله می توان به تلاش برای خریدن و کنترل رسانه های عربی منطقه با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که در بحرین از سوی حاکمان کشور انجام می شود، اشاره کرد.
وی تاکیدکرد: حاکمان سعودی همچنین علاوه بر دخالت در امور داخلی بحرین و اشغال نظامی این کشور، با اعزام تروریست به کشورهایی همچون عراق، سوریه، لیبی و لبنان سعی در افزایش نفوذ خود در منطقه دارند و واقعیت این است که امروز سرویس اطلاعاتی ریاض القاعده را تحت کنترل خود دارد و به آنها برای انجام عملیات تروریستی درمنطقه پول می دهد.
این متفکر بحرینی مقیم آلمان افزود: من بر این باور هستم که زشت ترین سیاست در منطقه خلیج فارس از سوی دولت ریاض اعمال می شود زیرا آل سعود به عنوان یک حکومت غیر دموکراتیک نه تنها از دموکراسی حمایت نمی کند بلکه تلاش می کند از حکومت های استبدادی همچون آل خلیفه در بحرین حمایت کرده و قیام های مردمی را سرکوب کند.
الجلاوی تصریح کرد: عربستان درحالی به دخالت سیاسی در بحرین ادامه می دهد که حتی پارلمان اروپا اعلام کرده که از قیام مردم بحرین حمایت می کند و سیاست های رژیم آل خلیفه در سرکوب اعتراض های مردمی را مورد انتقاد قرار داده و بر آزادی همه زندانیان سیاسی این کشور تاکید کرده است .
وی با اشاره به سکوت دولت های غربی از جمله آلمان در مقابل نقض مکرر حقوق بشر و سرکوب مخالفان دولت از سوی حاکمان بحرین و عربستان، افزود: انتظار ما از اتحادیه اروپایی و آلمان این است که فشار را بر دولت های بحرین و عربستان افزایش دهند و سلاح های خود را در اختیار این دولت ها قرار ندهند.
الجلاوی اظهار داشت: همه تسلیحات و تانک هایی که کشور من با آن اشغال شده از کارخانجات آلمانی بیرون آمده است و در واقع خون مردم بحرین بر دستان سازندگان آلمانی این تسلیحات نظامی هویدا است.
وی با بیان اینکه اگر دولت آلمان نمی خواهد کاری در مورد بحرین انجام دهد،حداقل دست خود را به خون بحرینی ها آمیخته نکند، گفت: از نظر ما آلمانی ها همدم و همکار قاتلان مردم بحرین هستند.
الجلاوی با بیان اینکه بحرین به عنوان یک کشور کم جمعیت در حال حاضر حداقل 3 هزار زندانی سیاسی دارد، گفت: حاکمان آل خلیفه با اعطای تابعیت بحرینی به اتباع خارجی آنها را در دستگاه های امنیتی کشور فعال کرده و برای مشارکت در کشتار معترضان شیعه در بحرین مورد استفاده قرار می دهند.
این متفکر بحرینی در پایان تاکید کرد: مردم بحرین خواهان تحقق حقوق قانونی خود هستند و می خواهند یک زندگی آرام به دور از نژاد پرستی و فرقه گرایی داشته باشند.
اروپام/ 2051** 1701 ** 1514
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن