تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804702007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدل و عدالت ستون فقرات خلقت است/ نباید تسویه حساب های شخصی مانع اجرای عدالت باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی حجت الاسلام باقری بنابی:
عدل و عدالت ستون فقرات خلقت است/ نباید تسویه حساب های شخصی مانع اجرای عدالت باشند
بناب- خبرگزاری مهر: امام جمعه بناب عدل و عدالت را ستون فقرات خلقت دانست و گفت: نباید کینه ها و تسویه حساب های شخصی مانع اجرای عدالت باشند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی در خطبه های باشکوه نماز جمعه شهرستان بناب با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهارکرد: خداوند از جوامع مؤمنان قیام برای خدا و عدالت محوری در کردار، رفتار و گفتار را مطالبه می کند.

وی با بیان اینکه مکتب اسلام برای این دو مسأله اهمیت خاصی قائل شده است؛ افزود: خداوند درآیات قرآن به یکی از عوامل انحراف نیز اشاره می کند و به مؤمنان هشدار می دهد که نباید کینه ها و تسویه حساب های شخصی مانع اجرای عدالت باشند وموجب تعدی به حقوق دیگران شود، چرا که اجرای عدالت بالاتر از همه این ها قرار گرفته است.

خطیب جمعه شهرستان بناب همچنین با اشاره به فرازهایی از اظهارات اخیر مقام معظم رهبری یادآورشد: معظم له فرمودند: چند ماهی نیست که دولت روی کار آمده است، باید فرصت داد تا کارها را با قدرت پیش ببرند و دشمنان درداخل کشور نیز عواملی دارند و نگذارید عوامل دشمن از نقاط ضعف استفاده کرده و خلل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: درلابلای اظهارات مقام معظم رهبری مطالب دیگری وجود داشت که امنیتی و حساس بود و نشان می دهد که این انسان وارسته، مجاهد و عابد با توجه به اوضاع و شرایط حاکم برکشورهای همسایه برهمه آنها احاطه کامل دارند.

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: نباید با تندروی و کج سلیقه گی و بی تدبیری درقبال  مصالح نظام موضعگیری کرد و به دست دشمن بهانه داد و به ناامنی کشور دامن زد. ثانیاً همه ما باید قبول کنیم حق انتقاد از دولت و از هرمقام دیگری محفوظ و لازم است.

امام جمعه بناب با اشاره به اینکه نقدوانتقاد برکات زیادی دارد؛ درعین حال گفت: انتقاد با انتقام متفاوت است. هجمه گسترده و سازمان یافته ای که به مذاکرات هسته ای شروع شده است، با انتقاد فرق دارد.

باقری بنابی تصریح کرد: اهانت مستقیم به رئیس دولت، نسبت دادن صفات نامناسب به رئیس جمهور، بهره برداری سیاسی ازضعفهای مترادف که درتمام دولت ها شاهد آن بوده ایم، توهین به اعضای هیئت دولت دراوضاع فعلی را نمی شود انتقاد دانست. لذا درچنین شرایط حساسی چنین حرکاتی نعوذ بالله رنگ و بوی دیگری دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اذعان کرد: من شخصاً روح نقادی دارم و متأسفانه فرد انتقادگری هستم و از همین دولت فعلی نیز انتقاداتی دارم؛ ولی بدنبال زمان مناسبی هستم که رهبرمعظم انقلاب به آن اشاره کرده اند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد رسانه ملی درقبال برخورد انتقادی با عملکرد دولت بویژه در برنامه های 20:30 گفت: برخورد با مدیریت کشور درچنین شرایطی هیچ گرهی را باز نمی کند و معلوم نیست پاسخ این رفتارها را باید از کجا دریافت کنیم. حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: درقانون اساسی جمهوری اسلامی سیاستهای نظام آورده شده و حسن اجرای آن بعهده رهبرمعظم انقلاب است. وی درعین حال اظهارکرد: امروز کسانی که به بهانه های مختلف درجریان مذاکرات ژنو دولت را با انواع و اقسام مطالب تحت فشار قرارمی دهند، باید جواب این پرسش ها را بدهند. چرا درحالی که مقام رفیع ولایت صراحتاً از مذاکرات حمایت می کنند، رهبری که با هیچکس تقیه ندارد وکسی نمی تواند به او زور بگوید و کل این ملت پشت سر رهبری قراردارند، پس چرا درحالی که مقام معظم رهبری ازتیم مذاکره کننده حمایت کرده و آنها را فرزند انقلابی این ملت قلمداد می کنند، عملکرد آنها را زیر سئوال می بریم.

خطیب جمعه بناب افزود: حصارکشی دربین مردم برخلاف خواسته امام راحل( ره) و برخلاف منویات رهبری است.

باقری بنابی با طرح این پرسش که «آیا حیف نیست با موضع تنگ نظرانه برچسبهای ناروایی به نصف ملت بزنیم و آنها را ازانقلاب و نظام جدا کنیم و آنها را بیگانه فرض کنیم» تأکیدکرد: ملتی که باحضور پرشورخود در راهپیمایی22بهمن حماسه دیگری آفریدند و مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام و نظام زدند، به حاشیه بردن این ملت حیف است.

امام جمعه بناب درخاتمه سخنان خود گفت: قطعاً و قهراً و مسلماً یک گروه کوچکی درکشور وجود دارد که از اول مریض بوده و الان هم مریض هستند و حساب آنها از حساب ملت جداست و عملکرد آنها نیز قابل دفاع نیست.
 


۱۳۹۲/۱۱/۲۵ - ۱۶:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن