تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803753489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به فرازو فرودهای مجلس اندونزی/ انتخابات در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به فرازو فرودهای مجلس اندونزی/ انتخابات در راه است کوالالامپور – ایرنا – هیاتی به ریاست ˈمحمد صاحب الایمانˈ نایب رییس مجلس نمایندگان اندونزی برای شرکت در نهمین اجلاس سران اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در ایران بسر می برد.


مجالس ایران و اندونزی طی سال های اخیر روابط دوجانبه زیادی داشته و مقامات مجلس دو کشور مذاکرات مختلفی انجام داده اند. طی یک ماه گذشته نیز چند مقام مجلس نمایندگان اندونزی به ایران سفر کرده اند.
شانزدهمین دوره انتخابات مجلس اندونزی نیز قرار است 20 فروردین سال آینده برگزار شود. براساس آخرین نظرسنجی ها حدود 90 درصد از مردم اندونزی در این دوره از انتخابات به پای صندوق های رای می روند.

*** نگاهی به تشکیلات مجلس نمایندگان اندونزی
مجلس اندونزی متشکل از سه بخش به نام های شورای نمایندگان مردم که از آن به عنوان خانه نمایندگان نیز یاد می شود، شورای نمایندگان منطقه ای و مجمع مشاورتی مردم تشکیل شده است.
به گزارش ایرنا، شورای نمایندگان مردم یکی از دو نهاد قانونگذاری اندونزی است که اعضای آن از طریق انتخابات تعیین می شوند و نقش قانونگذاری را بر عهده دارند.
شورای نمایندگان منطقه ای اندونزی دارای اختیارات محدودتری نسبت به خانه نمایندگان است و با ترکیب مجلس نمایندگان، مجمع مشاورتی مردم را تشکیل می دهند.
مجلس نمایندگان که دوره آن پنج ساله است و محدودیتی برای تعداد دفعات عضویت در آن نیز وجود ندارد 560 عضو دارد که ریاست فعلی آن بر عهده ˈعلی مرزوقیˈ از حزب دموکرات این کشور است.
علی مرزوقی از سال 2009 در این سمت قرار گرفته است.
مجلس اندونزی دارای 11 کمیسیون است و مجلس فعلی پانزدهمین مجلس این کشور محسوب می شود.
کمیسیون های مجلس اندونزی می توانند با رییس جمهوری و یا هر یک از ورزای دولت ملاقات کنند و از سوی دیگر با مردم نیز نشست های داشته باشند و به مسائل آنها گوش دهند.

*** احزاب در مجلس اندونزی
اعضای فعلی مجلس اندونزی از 9 حزب هستند که 423 عضو حامی دولت و 137 عضو دیگر نیز از مخالفان دولت می باشند.
حزب دموکرات اندونزی با 148 عضو، حزب گلکار با 106 عضو و حزب عدالت کامیاب با 38 عضو از جمله احزاب حامی دولت هستند که نمایندگان مجلس را تشکیل می دهند.
حزب دموکراتیک اندونزی به ریاست ˈمگاواتی سوکارنوپوتریˈ با 94 عضو، حزب جنبش کبیر اندونزی به ریاست ˈسوهاردیˈ با 26 عضو و حزب بیداری مردم به ریاست ˈویرانتوˈ سه حزب مخالف دولت اندونزی هستند که در مجلس 137 عضو مخالف دولت اندونزی را تشکیل می دهند.

*** شکل گیری مجلس اندونزی
نگاهی تاریخی به نحوه شکل گیری مجلس اندونزی نشان می دهد که نخستین تلاش ها برای تشکیل مجلس این کشور به سال 1915 و در زمان حضور هلندی ها در این کشور باز می گردد. شورای مردمی اندونزی در سال 1916 به تصویب رسید و این شورا در سال 1918 با 19 عضو برای نخستین بار تشکیل جلسه داد. مجلسی که ساختار و حیطه اختیارات قانونی آن گسترده نبود.
حوزه اختیارات نخستین شورای مردمی اندونزی به مشاوره در امور مالی محدود می شد. این شورا سپس در سال 1925 برخی اختیارات قانونگذاری را نیز کسب کرد. حیطه قانونگذاری شورای مردمی اندونزی به مسائل مالی و قوانین داخلی اندونزی محدود می شد.
در سال 1940 و پس از حمله آلمان ها و خارج شدن هلندی ها از اندونزی تلاش هایی برای افزایش حیطه اختیارات قانونگذاری شورای مردمی اندونزی انجام شد که این امر پس از مخالفت دولت با آن ناکام ماند.
در سال 1942 و پس از ورود ژاپنی ها که جایگزین آلمان ها شده بودند شورای مردمی اندونزی باز هم تغییر کرد تا اینکه در سال 1945 کمیته مرکزی ملی اندونزی تشکیل شد. هدف از تشکیل این کمیته ارایه مشاوره به دولت سوکارنو بود.
این کمیته در سال 1945 با فرمان ˈحاتاˈ معاون وقت رییس جمهوری اندونزی برخی از اختیاراتی را که مربوط به رییس جمهوری بود از آن خود کرد که وظایف آن هر روز توسط یک کمیته کاری انجام می شد. در واقع به دلیل نزدیکی این ساختار با مجلس فعلی اندونزی می توان گفت که نخستین مجلس اندونزی از سال 1945 تا 1950 به ریاست ˈکسمان سینگودیمیدجوˈ تشکیل شد.
در دوران جنگ استقلال، این کمیته قادر به تشکیل جلسات منظم نبود و به همین خاطر به عنوان یک کمیته نظارتی به طور نامنظم جلساتی در مورد مسائل ملی اندونزی تشکیل می داد.
در سال 1948 که هلندی ها بار دیگر به اندونزی بازگشتند شورای موقت فدرال اندونزی شکل گرفت که 10 عضو انتصابی داشت. این شورا دو ماه بعد به دولت فدرال موقت تبدیل شود و با دعوت از روسای ایالات مختلف، ایالات متحده اندونزی را تشکیل دادند.
با انتقال قدرت به ایالات متحده اندونزی، در دسامبر سال 1949 شورای نمایندگان مردمی با 150 عضو و مجلس سنا با دو عضو از هر 16 منطقه مخالف اندونزی مورد موافقت دولت قرار گرفت.
شورای نمایندگان مردمی اندونزی برای نخستین دوره 50 نماینده از جمهوری اندونزی و 100 نماینده از 16 بخش مختلف ایالات متحده اندونزی داشت.
نخستین مجلس نمایندگان اندونزی که پس از یک دوره مشکلات نتوانسته بود جلسات منظم تشکیل دهد در سال 1950 تشکیل جلسه داد اما بعد از آن و به دلیل فروپاشی سیستم فدرال و تبدیل به جمهوری اندونزی از ادامه کار باز ماند.
مجلس اندونزی سپس تا سال 1998 با فرازو نشیب هایی کار خود را با همان ساختار پیشین ادامه داد و در سال 1998 پس از برکناری ˈمحمد سوهارتوˈ نخستین انتخابات آزاد برگزار شد و 462 نفر از نمایندگان توسط مردم انتخاب شدند و 38 نفر دیگر نیز از بخش های ارتش و پلیس این کشور به صورت انتصابی به مجلس راه یافتند.
در سال 2004 تعداد کرسی های مجلس اندونزی به 550 کرسی افزایش یافت که این رقم در سال 2009 با افزایش 10 کرسی به 560 رسید. همه 560 نماینده پارلمان اندونزی از طریق انتخابات سراسری به مجلس پانزدهم راه یافتند.
مجلس اندونزی در حال حاضر در سه بخش اصلی قانونگذاری، بودجه و نظارت فعالیت می کند. مجلس می تواند رییس جمهوری و سایر مقامات دولتی را استیضاح کند.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن